600 Series SLI of 700 Series Single Card

Pagina: 1
Acties:

• Kikkah
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Binnenkort ga ik een game systeem samen stellen. (pas in ongeveer 2 maanden)
Het idee is dat de nieuwe aankomende games hier met gemak op High/Ultra kunnen draaien.

Nu zit ik alleen met de vraag wat beter is in verhouding met kwaliteit/prijs verschil.

GTX 660 SLI of GTX 770
GTX 660 SLI TI of GTX 770

En als we dan ook op langer termijn denken wat is dan het verstandigst om te doen
Zelf weet ik dat op het moment de 660 SLI beter is dan de 770 maar op langer termijn is het misschien verstandig om later een 770 erbij te kopen als de prijs goedkoper is (1 á 2 jaar?)

Graag hoor ik andere mensen hun mening

De rest van het systeem zullen ongv dit zijn;
i7-3770k
12GB DDR3 1866
256GB SSD
Socket 1155 Moederbord (MSI)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat ik meestal hoor als mensen 2 kaarten gebruiken: een hoop gedonder gestutter, een hoop herrie en een hoge stroomrekening.

En het is duur.
Je kan nu een dure 770 kopen, en dan over 2 jaar is de 2e 770 vast wel goedkoop, maar

dan zijn er ook weer veel en veel snellere kaarten. Loop je alsnog nog achter met je 2 770's

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Gedonder? Als je de drivers up-to-date houden gedonder vindt.. (en dat moet met een single kaart eigenlijk ook al).
Gestutter? Komt zo heel af en toe eens om de hoek kijken, maar in 99% van de gevallen heb je daar geen last van.
Herrie? Juist niet, twee midrange kaarten hebben meer fans per Watt en deze hoeven dus minder hard te draaien.
Hoge stroomrekening? Zo groot is het verschil in performance per Watt helemaal niet.
Twee midrange kaarten verbruiken inderdaad meer dan één midrange kaart, maar een high-end kaart die bijna 2x zoveel performance neerzet zal ook bijna 2x zoveel verbruiken.

Maar inderdaad, als je nu om welke reden dan ook geen SLI neemt, zul je dat over 2 jaar ook niet gauw doen.
Mocht je dus voor de 770 gaan, hou dan niet zozeer rekening met eventueel een tweede.

Als je nog 2 maanden wacht kun je kijken wat de aankomende 760's gaan doen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

In mijn ervaring is "Over 2 maanden" een pc bouwen regelmatig een understatement en zal het mij niets verbazen als het toch nog even langer duurt. Een lange voor/tegen SLI discussie hier draait vermoedelijk weer op weinig uit, kost mensen met goede bedoelingen om te helpen veel tijd, en uiteindelijk doet de TS er niets mee (niet onaardig bedoeld); wie weet hoe de situatie over 2-3 maanden is in GPU land met evt. nieuwe releases en prijsveranderingen. Wanneer je werkelijk toe bent aan een aanschaf zou ik de situatie nog eens goed bekijken. De discussie voor/tegen SLI komt vaker naar voren en is ook goed te vinden hier.

• Kikkah
De machine zal klaar zijn voordat Battlefield 4 uitkomt (dat is in 4 maanden)
Er is al het een en ander in werking gezet aangezien er hier en daar wat word gemod aan de kast.

@Mitsumark Zelf heb ik nog nooit SLI gehad en heb er veder ook niks optegen. Wat ik probeer te bereiken is het maximale uit mijn GPU te halen. En dan zou 1 770GTX nu misschien verstandig zijn en dan over 1 á 2 jaar een 2e erbij nemen dan heb je meestal nog wel een redelijke setup voor de aankomende jaren.

En ik zal zeker even kijken wat de 760's gaan doen is er bekend of er een 760 TI Uitkomt? want dan zou dat een mooi optie zijn misschien.

@ Foritain No offence taken btw. Maar ik zal zeker wat met deze meningen doen anders zoe ik het niet vragen. En ik snap goed dat er een discussie zal/kan ontstaan omdat het altijd over iemand ze eigen mening gaat. Maar zeker bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Hou wel rekening dat vooral de prijsverhoudingen binnen die 4 maanden flink kunnen veranderen. Maar goed, als je van plan bent op 1 scherm te gamen, kan je met een 770 echt wel even vooruit. Zelf een GB 770 gekocht. Gezien ik zelfwegens wat andere features sowieso een mobo met SLI mogelijkheid moest hebben vond ik het nog wel de moeite om die optie open te houden voor toekomstige 2x 770 SLI en dus voor 1 goede kaart te gaan, SLI kost je normaliter uiteraard ook wat meer geld op je Mobo (en evt PSU) t.o.v. als je het uit sluit. Mitsumark heeft wel gelijk dat SLI best werkt, maar de prestaties zijn soms zeker met de nieuwste releases niet direct optimaal, de 770 verbruikt vrij weinig en is heerlijk stil, presteert meer dan je nodig hebt op 1 scherm, en de kans op uitval en RMA gezeur is met 2 kaarten toch echt wel groter, daarnaast als ik upgrade heb ik hier ook mATX systeempjes staan van mn vrouw of voor LAN gezelligheid, welke geen SLI aankunnen wanneer ik zou upgraden, in welk geval 1 goede kaart mij beter uit komt. Oftewel, een paar redenen waarom ik persoonlijk toch liever geen geld uit geef aan 2 mid-range kaarten. Geen SLI-deal brekende argumenten, puur gekozen vanwege de situatie. Soms vragen mensen om mij heen die minder pc ervaring hebben om game pc's, en dan vind ik het 'risico' van SLI wat relevanter dan bij iemand die wel weet hoe je drivers bij moet houden of je games moet updaten ;) En dan zou ik zeker alleen voor SLI/CF kiezen wanneer de situatie eigenlijk geen echt single card oplossing heeft; 3 schermen bijv, want af en toe kan het toch enige aandacht vereisen.

• Kikkah
Daar ben ik me zeker van bewust en binnen 4 maanden zal toch zeker wel de 760 uit zijn ga ik vanuit.

Ik zal inderdaad op 1 scherm gamen maar heb wel 2 schermen aangesloten zal dan via HDMI-HDMI / HDMI-DVI gaan. Drivers up to date houden is geen probleem opzich maar net wat je zegt kan beter nu een 770 doen en dan later altijd een 2e erbij kopen. Voor de huidige line-up van games zal de 770 alles wel op High/Ultra moeten kunnen draaien ga ik vanuit.
Pagina: 1