2 routers als 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
hallo allemaal

meschien klinkt dit dubbel maar ik ik kon niet precies het antwoord vinden waar ik naar zocht mocht dit er wel zijn alvast mijn excuus

wij hebben een groot huis en een redelijk grote tuin
nu hebben wij een router in het midden van het huis staan direct verbonen men een kabel aan het modum

deze heeft een goed berijk en ik heb in het hele huis snel internet
maar ik heb nu bijna geen berijk op het terras is kan ik nu met onze 2e router die op het moment niet aangesloten is dit signaal versterken of uitbrijden zonder dat ik handmatig van netwerk hoef te switchen

mvg collin

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hehe iedereen wil wifi in zijn tuin nu de zon schijnt

http://gathering.tweakers...ind?keyword=router+als+ap

2e router

dhcp uitzetten
geef een ip op de lan welke past op het subnet van je eerste router, en niet in de dhcp range valt
zet beide routers op een ander kanaal e.g. 1, 6 of 11
geef ze dezelfde ssid, en de zelfde wpa key
sluit lan router 1 aan op lan van router 2

klaar

mischien is het het beste om eerst even met inssider te kijken wat de beste kanaaltjes zijn

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 15:08 ]

Iperf

• masterdog999
ok hartstikke bedankt

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

En waarschijnlijk moet je een cross-cable gebruiken (1 van de 2 stekkers anders bedraad), ondanks dat veel routers auto-dmx zouden moeten ondersteunen, blijkt dat in praktijk een beetje tegen te vallen. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AlexanderB schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:57:
En waarschijnlijk moet je een cross-cable gebruiken (1 van de 2 stekkers anders bedraad), ondanks dat veel routers auto-dmx zouden moeten ondersteunen, blijkt dat in praktijk een beetje tegen te vallen. :)
maak daar maar, heel heel erg mischien van inplaats van waarschijnlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 16:07 ]

Iperf

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt ook een simpele repeater aan je gevel hangen.

(Misschien ook te veel gevraagd maar een beetje correct Nederlandse schrijfwijze mag heus wel)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Geen repeater a.u.b. Deze dingen halveren je snelheid (heeft maar 1 radio module, en kan alleen zenden OF ontvangen. Niet beide dingen tegelijk).

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:16
AlexanderB schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:57:
Wie gebruikt er dan ook nog routers uit de vorige eeuw 8)7

:+

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:22:
Geen repeater a.u.b. Deze dingen halveren je snelheid (heeft maar 1 radio module, en kan alleen zenden OF ontvangen. Niet beide dingen tegelijk).
De helft van 54mbit is nog steeds ruim snel genoeg om de Tweakers site te kunnen bekijken ;)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee de helft van de helft he

je hebt 54 mbit, netto is dat 25, en dan weer ongeveer in tween door de repeater.
Daar komt nog bij dat repeater dan komt waar de onvangst al minder / op het randje is

Iperf

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:22:
gewoon zorgen dat bijde routers een dubbele radio hebben :P de 2de router op bv 5ghz linken aan de eerste ;) en op 2.4ghz weer laten uitzenden.. kost je geen drupje extra bandbreedte ;)

404 Signature not found

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jawel maar je merkt het niet :P
(he de bandbreedje moet ergens vandaan komen)

zo kunnen ze ook gewoon beide in de 2.4 zitten daar is tenslotte 3x20Mhz

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 23:25 ]

Iperf

• masterdog999
ok alles werkt prima al een paar weken maar nu wil een een port forwarden voor minecraft
maar nu kan ik niet meer in mijn router instellingen komen. help aub

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 07:10

M2M

medicijnman

windows toets + R --> CMD --> IPconfig /all intypen --> Gateway IP adres invoeren in je internet browser.

-_-

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

masterdog999 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:45:
ok alles werkt prima al een paar weken maar nu wil een een port forwarden voor minecraft
maar nu kan ik niet meer in mijn router instellingen komen. help aub
DHCP uitgezet en LAN op LAN aangesloten? Die tweede router moet geen router zijn maar een dom accesspoint.

Zorg dat je PC een vast, uniek IP heeft in de range van router1 maar buiten de DHCP regio, en forward vanaf router1 de poorten. Router1's IP is je bekend, en als het niet bekend is: gateway van elk apparaat wat via DHCP een IP krijgt.

Zorg dat je vooral NIET NAT-op-NAT zet.

Let overigens een beetje op je Nederlands. Nu is dit een kort topic, maar het kan zo erg lastig te lezen worden. Je hebt een beetje "grote boze wolluf" Nederlands.

[ Voor 11% gewijzigd door Umbrah op 22-07-2013 19:02 ]

• masterdog999
nou kijk.
ik zou het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
als ik het IP intype (192.168.0.1) verschijnt een window waar je je gebruikersnaam en wachtwoord op in moet vullen.
meestal is dat:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

en dat is het niet. dus keek ik op de achterkant van mijn router daar staat ook een wachtwoord maar dat is het ook niet terwijl ik zeker weet dat ik de router op fabrieksinstellingen heb ingesteld dus iets anders kan het niet zijn.

heb ik nou iets fout gedaan of kan ik nou gewoon niet meer draadloos op de instellingen komen

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Is dit op de router met DHCP aan of de andere (Bridge) zonder DHCP?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

masterdog999 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:50:
nou kijk.
ik zou het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
als ik het IP intype (192.168.0.1) verschijnt een window waar je je gebruikersnaam en wachtwoord op in moet vullen.
meestal is dat:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

en dat is het niet. dus keek ik op de achterkant van mijn router daar staat ook een wachtwoord maar dat is het ook niet terwijl ik zeker weet dat ik de router op fabrieksinstellingen heb ingesteld dus iets anders kan het niet zijn.

heb ik nou iets fout gedaan of kan ik nou gewoon niet meer draadloos op de instellingen komen
Is dat wachtwoord op de achterkant niet het standaard wifi wachtwoord of zo?

Zoek even ergens de handleiding op om te zien wat het standaard wachtwoord moet zijn.

En als je hem daadwerkelijk naar fabrieksinstellingen hebt gereset, dan bestaat het draadloze netwerk dat je had ingesteld dus ook niet meer, dus hoe kan je er dan überhaupt nog verbinding mee maken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• masterdog999
voordat ik de 2 routers met elkaar heb verbonden heb ik hem gereset en tijdens het verbinden heb ik het wachtwoord niet veranderd
Pagina: 1