Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Load balacing / Failover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Ik zal als eerst even de huidige situatie schetsen:
Wij hebben in onze organisatie de beschikking over 2 internet connecties. 50 / 50 Glas (XS4ALL) en een 120/10 zakelijk (UPC).

We gebruiken primair de UPC verbinding in combinatie met een draytek 2930 WAN2.
De glasvezel zit ook via Draytek 2820, op de WAN 1 van de Draytek 2930

Ik loop tegen het volgende aan:
Wanneer onze UPC verbinding (WAN2) eruit ligt (en dat gebeurt de laatste tijd steeds vaker) wordt de verbinding niet overgenomen door de glasvezel (WAN1).
Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat de fysieke connectie tussen het UPC modem en de Draytek wel tot stand blijft. Wanneer ik deze kabel eruit trek, wordt netjes de verbinding overgenomen door de WAN2 (glasvezel).

Hebben jullie ervaringen hiermee? Is er een mogelijkheid om de connectie op basis van ping te laten overnemen?

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:55
Welke firmware versie heb je?

Kijk even naar de release notes: http://www.draytek.co.uk/support/download/readme_v2930.txt

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
WAN failover kan op verschillende manieren.

1 er van is link failure. Deze is het meest gemakkelijkste te detecteren.
maar was als het op IP nivo ergens in de keten verkeerd gaat. Dan gaat het detecteren heel erg moeilijk.
Default gateway is vaak ook nog wel gemakkelijk te detecteren, maar alles voorbij de default gateway is lastiger te detecteren.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11
Op een Draytek kan je de 'WAN Connection Detection' aanpassen onder:
WAN -> Internet Access -> WAN1 (En WAN2)

Zet deze op 'Ping Detect', kies een IP adres, (Gateway van je ISP, of een apparaat wat verder op het internet)