Yamaha rx-v750 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 15:48
heeiz,

ik wil een home cinema versterker gaan kopen op marktplaats, maar weet niet precies wat goed is enzo?!

ik heb een yamaha rx-v750 gezien 7.1 en nou was mijn vraag of dit een goede versterker was en welke speakers er het beste bijpassen (klank). Ik kan namelijk ook 2 x jbl tlx 5000 krijgen voor front en 2 x jbl tlx 300 voor surround back. Voor de center moet ik nog even zoeken, maar dat komt nog wel als ik weer meer geld heb.

past dit goed bij elkaar en zijn de speakers/versterker goed van kwaliteit? zo niet wat zijn dan goede merken??

gr. niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

-Zijn de JBL speakers ook mee geleverd?

Een paar dingen die je altijd zonder enige voorkennis kan opzoeken:

-Hoe oud? > productie uit 2004! pricewatch: Yamaha RX-V750RDS

-Wat heeft hij gekost en wat is de vraag prijs?

-Zo op het eerste gezicht lijkt het een semi-highend versterker van 600€ of meer dus de vraagprijs is redelijk. Alleen kan elk kanaal afzonderlijk kapot gaan of zal de ene versterker beter blijven klinken dan de ander.

-Waar je ook naar kan kijken is of er mogelijk nieuw voor iets meer een vergelijkbaar apparaat te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
nee de jbl speakers koop ik ergens anders

ik wil geen nieuw ik heb liever 2dehands voor dezelfde prijs, omdat dan de kwaliteit veel beter is (DENK IK)

is het dus een goede versterker ? en zijn de speakers goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik heb zelf een yamaha 530 en heb eindeloos gezocht naar speakers. JBL en B&W vond ik te koud klinken, maar het kan ook aan de typen liggen. Zelf heb ik gekozen voor Energy (Engels merk) en zilver/koperen draden. Hierdoor wordt het geluid een stuk warmer. Dali heeft ook warme speakers.

Maar het is echt smaak en je moet alles eigenlijk beluisteren voordat je iets koopt.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
moet sws luisteren maar is het merk opzich van goede kwalitieit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik gebruik hem al zeker 10 jaar en doet het nog steeds prefect!
Het is geen netwerk receiver dus weet niet wat de kwaliteit daarvan is, maar zou bij aankoop van een nieuwe receiver Yamaha zeker overwegen.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Waarom ben je op die Yamaha gekomen? Aan welke gestelde eisen voldoet die receiver? Dat is wat je eerst op moet stellen: eisen. En aan de hand van dat lijstje ga je modellen zoeken die daaraan voldoen. Dat heeft dan nog niets te maken met wat goed is of niet, dat komt later pas. Idem met de speakers, al is dat lastiger om daar vanaf cijfers een keuze te maken. Cijfers zeggen niets over hoe een speaker klinkt en daar gaat het om. Dus inderdaad, je zal sowieso moeten gaan luisteren.

Samengevat: stel je eisen en een budget op en aan de hand daarvan ga je beginnen met zoeken. Op dit moment noem je twee dingen en of dat past. Ja, dat past en de merken zijn op zich oké (natuurlijk kan het altijd beter), maar zonder die eisen is er voor ons niets zinnigs te zeggen.

Verder wil ik je vragen toch wat meer op je spelling en interpunctie te letten. Dat leest voor ons een stuk fijner en vergroot wellicht ook de kans dat je vraag wat serieuzer genomen wordt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Ik zal er op letten!

Als ik een versterker koop, moet er het volgende opzitten:
- 7.1 dts en dolby digital <<< goede kwaliteit overgens
- genoeg digitale en analoge aansluitingen
- goede kwaliteit
- hard gaan (aantal watts)
- goed merk
- goede kwaliteit stereo leveren

speakers:
- goede hifi speakers
- goed merk
- genoeg bass
- moeten hard kunnen
- het hoog(tweeters) niet schel zijn

budget: bij elkaar 300 euro
dit zijn mijn eisen voor een nieuw setje

[ Voor 3% gewijzigd door niekslebos op 18-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48
2e hands is inderdaad een goede optie; koop het liefste ook zoveel mogelijk 2ehands. Let met 2e hands speakers op de foamranden, met nieuwe rubberen randen heb je dit probleem niet meer.

Yamaha's zijn over het algemeen uitstekend gebouwd, de kwaliteit is hoog en ze gaan jaren mee. Een beetje generaliserend is dat wel natuurlijk, maar ik heb nog nooit problemen gehad met alle Yamaha's die ik heb gehad. Ik durf er blind 1 te kopen, in tegenstelling tot 2e hands Marantz of Onkyo's bijvoorbeeld, lees daar wel wat horrorverhalen over over doorgebrande HDMI boards, protected power mode e.d. Heeft Yamaha veel minder last van (ze worden eigenlijk ook nooit zo heet als de rest).

Heb zelf ooit een RX-V450 tweedehands gekocht voor een prikkie. Fantastisch apparaat terwijl het bijna de goedkoopste uit de serie was. Een nieuwe Marantz 5006/6006 ernaast ziet er goedkoper uit! (komt door al het plastic, al zal deze natuurlijk wel wat betere geluidskwaliteit hebben).

De 750 zit 2 stappen hoger dan de 450, kan best wel eens 1 van hogere RX-V modellen zijn (afgezonderd de RX-V1xxxx en RX-V2xxx natuurlijk. Heb er 2x JBL ES80, E20 en EC25/EC35 en RW-12D op gedraaid zonder problemen.

JBL TLX serie heb ik geen ervaring mee, heb meer ervaring met nieuwere instap JBL's. Bevallen tot nu toe goed, maar er is natuurlijk altijd wel iets beter te koop. Mijn cominatie JBL en Yamaha klonk in ieder geval uitstekend.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
thnx

geeft yamaha ook goede stereo weergaven vergeleken met de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Op mijn RX-V771 heb ik daar absoluut niks over te klagen! Klinkt geweldig icm de Artsound AS5002's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
oke maar die is al ietsjes nieuwer he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Klopt, maar dat is mijn referentie tov Yamaha. ;) Maar daarom zet ik dus het type erbij: dan kan je het zelf ergens plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
Oke bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ik heb de yamaha opgehaald en heb er nu de oude speakers van mijn vader achterhangen.

wie kan mij iets meer info geven over dsp programma met presence luidsprekers. Ik snap er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:39
Ik heb hier ook de 750 staan, top apparaat waar ik tot nu toe geen enkel probleem mee heb gehad.

Precence speakers plaats je BOVEN je front speakers. als ik het goed heb komen dan de surrounds back te vervallen. Persoonlijk zie ik het nut er niet zo van in, hier staat de boel in een 5.0 setup.

Ik gebruik alleen de programma's stereo(radio), surround standaard en dts(tv, dvd, media player)
De rest voegt wat mij betreft niets toe.

Pure direct (omzijl je alle dsp's mee) gebruik ik voor cd en lp's

Een vriend van mij heeft de 650 (5 watt per kanaal minder, geen phono ingang en een plastic volumeknop) in combinatie met jbl northbridge e80 speakers, dit klinkt prima!

Ik gebruik de versterker met canton ergo 90 speakers (front) canton av950 (center) en canton plus s (surround)
Ook dit klinkt prima!

Let bij de jbl's wel even op de randen van de woofer en mid, ze lijken van foam te zijn....deze vergaan op geen gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb vanaf 2001 de RX-V800 in huis gehad. Sinds enkele maanden een nieuwe Marantz in huis. De Yamaha heeft mij nooit in de steek gelaten. Alles werkt nog zoals dag 1. Als ik om wat voor reden dan ook geen plezier heb van de Marantz dan stap ik direct weer over naar Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
ik heb hem opgehaald! Ben er erg blij mee! bedankt voor de hulp en adviezen!
Pagina: 1