Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bosman93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:07
Mede-tweakers,

Ik draai een server met Windows Server Standard 2012 met een WDS Role, nu ondervind ik wat problemen, op de meeste pc's/laptops werkt de WDS perfect maar op een aantal pc's/laptops krijg ik een PXE-E53 foutmelding. Na een aantal uren googelen heb ik nog niet de juiste oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Ik heb nagekeken of de WDS op alle cliënt computers antwoord, weet ook zeker dat de juiste LAN en IDE drivers toegevoegd zijn. De DHCP verloopt via een andere server, en met andere pc's/laptops kan ik wel gewoon installeren met de WDS zonder problemen, dus dit zou het probleem ook niet moeten zijn.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

PXE-E53 is de melding voor "no boot filename recieved".

Wat staat er op je DHCP-server ingesteld bij scope-opties 66 en 67?

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 18-06-2013 14:48 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bosman93
De DHCP server zou in feite goed ingesteld moeten staan omdat de WDS server het bij de meeste machines het wel doet, alleen een aantal exemplaren niet(veelal Atheros Lan kaarten)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bosman93 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:32:
De DHCP server zou in feite goed ingesteld moeten staan omdat de WDS server het bij de meeste machines het wel doet, alleen een aantal exemplaren niet(veelal Atheros Lan kaarten)
In feite wel.... Alleen werkt er toch iets niets... ;)

DHCP scope option 67 geeft de bootfile name mee aan de clients. En gezien de errormelding lijkt het dat daar iets misgaat, vandaar dat ik even navraag hoe deze ingesteld staan. En even controleren kan toch geen kwaad?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Toevallig heb ik vorige week nog een WDS / MDT server opgeleverd. Opvallend : voordat ik de DHCP server had aangepast met optie 66 en 67 konden een aantal clients al via pxe boot in de deployment omgeving komen. Dat het dus bij een aantal clients wel werkt wilt dus niet zeggen dat je DHCP server correct geconfigureerd is.

• Bosman93
Zowel 66 als 67 staan beide uit, zit hier misschien het probleem in ? Zo ja wat zou ik hier dan in moeten stellen ?

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48
66 dient de linken naar je IP van de WDS en 67 naar boot\x86\wdsnbp.com als ik het goed heb. Misschien dat iemand anders dit zeker weet
Pagina: 1