''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
opnieuw opstarten in veilige modus en dan nog een keer proberen.
Je bezocht een website die je probeerde te besmetten maar je virusscanner heeft dat voorkomen. Niks aan de hand. Geen paniek.Ps3gamer91 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:07:
Hallo ik kreeg laatst een melding van ESET:
HTML/IFrame.B.Gen.Virus
Verbinding verbroken - in quarantaine geplaatst.
Het kwam van een website
Verwijderen=opschonen.Nu vroeg ik mij af waarom ik dit bestand niet kan opschonen? Ik kan het alleen maar verwijderen.
Ja, nee en dat klopt want je bent niet besmet (Dat heeft je scanner juist voorkomen).Is in quarantaine plaatsen genoeg? Moet ik me zorgen maken? Heb een scan laten doen maar die heeft niks gevonden...
We do what we must because we can.
Er zijn meer dan een paar factoren die meewegen of je besmet bent of niet. Je virusscanner kan weliswaar bepaalde iframes tegen houden, maar dit is nog geen garantie dat je virusscanner een mogelijke infectie heeft gestopt. Ook al zie je maar al te vaak dat er nog maanden iframes staan op gehackte websites staan die doorverwijzen naar allang verwijderde landing pages.
Daar naast speelt het updaten van software de belangrijkste rol. Is je software (en dan vooral je java) in de laatste versie dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Het besmetten van websites gebeurt aan de lopende band en heeft gewoon als doel om zoveel vliegen in een klap te vangen.
Overigens staat er ook een vermelding op de website van ESET over "HTML/IFrame.B.Gen.Virus" http://www.virusradar.com/HTML_Iframe.B.Gen/description
Daar naast speelt het updaten van software de belangrijkste rol. Is je software (en dan vooral je java) in de laatste versie dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Het besmetten van websites gebeurt aan de lopende band en heeft gewoon als doel om zoveel vliegen in een klap te vangen.
Overigens staat er ook een vermelding op de website van ESET over "HTML/IFrame.B.Gen.Virus" http://www.virusradar.com/HTML_Iframe.B.Gen/description