Tips voor beginner case modder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:02
Hallo Mede Tweakianen,

Ik vroeg me af of jullie misschien nog handige tips hebben op het gebied van casemodden. Ik heb zelf ook al aardig rondgekeken hier op het forum en op andere website maar misschien hebben jullie ook nog wat handige tips over hoe je het beste kan beginnen met case modden.

Dank jullie wel!

Geke-Sulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
maak het je zelf vooral niet te moeilijk in het begin. begin gewoon met makkelijke dingetjes en de moeilijkeren komen vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En teken uit waar je heen wilt, wil je een open kast/plexiglas/hele stille kast. Je moet een doel hebben zodat je daar naar toe kan werken.

Verder wat is je budget, dat is ook heel belangrijk. Wil je gewoon een paar visuele aanpassingen dan moet je vooral zorgen dat je het gereedschap hebt (sowieso handig), maar als je bijvoorbeeld meer gaat voor een stille case dan moet je zorgen dat je een case bouwt/koopt die groot genoeg is en gaat bedenken hoeveel spul je kunt kopen voor je budget. En of je dat misschien wil spreiden over een jaar.

Laat je inspireren door de andere casemods die hier voorbij komen en doe ideeën op :).
En als belangrijkste; Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Eerst wat oefenen lijkt me wel handig dus eerst een slooprijpe kast zoeken en je daar op uitleven met een dremel.
Daarna een oude kast zoeken waar je wat leuks van wilt maken ;) en als je tevreden bent over het eindresultaat en afwerking (vertrouwen in je eigen skills) zou ik pas aan een mod met nieuwe hardware beginnen.

Wat voor mods wil je eigelijk gaan maken? Dikke gamerkasten met veel bling, strakke custom cases of wil je de entreprise nabouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed rond (af)kijken, begin goedkoop (word vanzelf duur). maak het niet te moeilijk en gebruik technieken waar je vertrouwd mee bent of graag wil worden. En gebruik niet teveel LED's als de PC op je bureau blijft anders zie je je monitor niet meer :) Dus de vraag is eerder, wat ben je van plan, wat is je budget en waar ben je goed in? Want de ene vind een LED-fan al casemodden de ander bouwt weer een hele IKEA wasbak om en plaatst de waterkoeling in een andere ruimte :)

Tip: Casemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe wat je leuk lijkt en waar je een beetje handig in bent en kijk wat voor leuks je ervan kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:11
Ik denk hetzelfde als wat voor veel zaken geld. Stel kleine doelen. Dus maak het project hapbaar. Zo zorg je er voor dat je niet alles afraffelt, maar in elk onderdeel de moeite steekt die het nodig heeft.

Verder hou ideeen klein. Ik betrap mezelf er nog wel eens op in 1 keer alles te willen. Zorg dat de basis goed is. Verdere aanpassingen mogen pas als de basis goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
perpixel schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:09:
Ik denk hetzelfde als wat voor veel zaken geld. Stel kleine doelen. Dus maak het project hapbaar. Zo zorg je er voor dat je niet alles afraffelt, maar in elk onderdeel de moeite steekt die het nodig heeft.
Een aanvulling hierop is "neem je tijd". Als je denkt dat iets een kwartier gaat kosten, kan het een dag duren. Mooie illustratie (uit het pakkentopic gejat :) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.u-neak.com/signs/Sign%20Images/Three_kinds_of_service3.gif

Geldt ook voor casemods vaak, vooral voor het maken van custom onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 14:02
Mijn idee is om zelf een case te gaan bouwen van plexiglas maar ik zal ookal een ander casemod project van iemand dat me wel aansprak.
Project 1949: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538967
Dit lijkt me wel wat om na te bouwen om misschien zelfs wel mn eigen twist aan te geven.
Ideen zat dus... Maar iedereen bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1