Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Met een overklok kan je altijd sneller zijn dan de chip die net iets sneller is zonder OC maar als je die chip dan weer overklokt wint deze van nature weer etc. etc.. De FX-6200 is al behoorlijk snel (sneller als de Intel i7 950) en zal voor menig gebruiker al snel genoeg zijn zeker voor een budget systeem en lagere resoluties (tot aan 1080P). Dus mits je de meeste CPU performance wil van je budget systeem kan je makkelijk met de lager geklokte CPU af anders toch maar iets meer uit geven. Ik zou iig al snel voor een kleine SSD kiezen maar je videokaart zou ik nou niet 1...2...3 een budgetkaart noemen
Stock zijn ze redelijk gelijkwaardig qua prestaties, de 6300 is een nieuwere architectuur (+10%), maar heeft ook een lagere kloksnelheid (-10%).
Ga je overklokken zou ik sowieso de 6300 pakken (meer ruimte, minder verbruik), en eigenlijk als het prijsverschil maar 25 euro is en de 6300 is nog nieuw ook zou ik die eigenlijk altijd kiezen.
Ga je overklokken zou ik sowieso de 6300 pakken (meer ruimte, minder verbruik), en eigenlijk als het prijsverschil maar 25 euro is en de 6300 is nog nieuw ook zou ik die eigenlijk altijd kiezen.
Het is een high end budget systeem haha. Door op bepaalde componenten wat te besparen is het mogelijk om een betere videokaart te scorenVerwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:11:
Met een overklok kan je altijd sneller zijn dan de chip die net iets sneller is zonder OC maar als je die chip dan weer overklokt wint deze van nature weer etc. etc.. De FX-6200 is al behoorlijk snel (sneller als de Intel i7 950) en zal voor menig gebruiker al snel genoeg zijn zeker voor een budget systeem en lagere resoluties (tot aan 1080P). Dus mits je de meeste CPU performance wil van je budget systeem kan je makkelijk met de lager geklokte CPU af anders toch maar iets meer uit geven. Ik zou iig al snel voor een kleine SSD kiezen maar je videokaart zou ik nou niet 1...2...3 een budgetkaart noemen
Overclocken staat niet op het programma, het moet vooral een stabiel systeem worden. Stabiel overclocken kan ook wel, maar liever niet op stock koeling en met 2 fans in de kast. Dus als ik wil overclocken moeten er weer extra kosten worden gemaakt. In plaats daar van wil ik dus juist de 6200 nemen, is goedkoper, iets minder prestatie maar wel een jaar garantie en er is mogelijkheid om deze te oc'en mocht het zover zijn (en het budget wat extra opties toe laat).mitsumark schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:36:
Stock zijn ze redelijk gelijkwaardig qua prestaties, de 6300 is een nieuwere architectuur (+10%), maar heeft ook een lagere kloksnelheid (-10%).
Oh ja @larsiano, de SSD schijf gaat over een maand komen. We zitten nu ruim onder budget maar een SSD van ~80 euro haalt ons daar weer overheen, over een maand heeft hij het bedrag om een SSD te kopen, zo essentieel voor gamen is het niet meteen
Maar goed, dan scoor ik waarschijnlijk gewoon de FX6200.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Nee, mijn tragere i7 950 bottlenecked mijn GTX590 nog niet eens. Dus maak je daar maar niet druk om, zorg er wel voor dat je chipset een beetje van redelijke snelheid is natuurlijk!De vraag is een beetje, gaat een 6200 het systeem bottlenecken