Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Conversiepercentage met IP filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment loop ik tegen het volgende aan in onze webshop. Het interne verkeer (via het IP adres van ons kantoor) is geblokkeerd in Google Analytics. Regelmatig voeren wij bestellingen in voor klanten via hun eigen account (verschillende redenen, omdat ze het zelf niet lukt of een vervolgbestelling). Echter worden deze bestellingen dus niet vertoond in Analytics voor zowel Transacties (E-commerce) als Doelen (bestelling voltooid). Dit omdat we weliswaar onder de accountnaam van de klant bestellen, maar we het IP adres van de bestellocatie (ons kantoor) hebben geblokkeerd.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Zou je deze interne bestellingen mee moeten nemen als het over conversiepercentage hebt? Zo ja, kan dit in Analytics opgezet worden, ondanks het IP filter?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 16:57 ]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 12:23
Persoonlijk zou ik dat niet doen. Je wilt vaak met die gegevens achterhalen wat een klant doet en hoe zich dit verhoud tot de website. Als je je eigen gegevens daarin mee gaat nemen krijg je naar mijn mening geen correct van beeld van hetgeen de klanten doen. Zelf ben je misschien in drie klikken bij het einddoel terwijl een klant daar mogelijk langer over doet. Ik zou die gegevens dus zeker niet door elkaar halen.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

Bob Popcorn

Plop!

Ik zou dit zeker niet doen. Je kunt je eigen bestellingen er toch fictief bij optellen? Of is het dusdanig substantieel?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Ik zou meerdere profielen aanmaken: 1 voor alle totale data met ook jullie eigen conversies. En 1 met alleen echte bezoekersdata om daar conversie data te bekijken.