Op het moment loop ik tegen het volgende aan in onze webshop. Het interne verkeer (via het IP adres van ons kantoor) is geblokkeerd in Google Analytics. Regelmatig voeren wij bestellingen in voor klanten via hun eigen account (verschillende redenen, omdat ze het zelf niet lukt of een vervolgbestelling). Echter worden deze bestellingen dus niet vertoond in Analytics voor zowel Transacties (E-commerce) als Doelen (bestelling voltooid). Dit omdat we weliswaar onder de accountnaam van de klant bestellen, maar we het IP adres van de bestellocatie (ons kantoor) hebben geblokkeerd.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Zou je deze interne bestellingen mee moeten nemen als het over conversiepercentage hebt? Zo ja, kan dit in Analytics opgezet worden, ondanks het IP filter?
Nu ben ik benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Zou je deze interne bestellingen mee moeten nemen als het over conversiepercentage hebt? Zo ja, kan dit in Analytics opgezet worden, ondanks het IP filter?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 16:57 ]