Traag Internet en valt continu uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Sinds begin april ben ik verhuisd in een soort van flat met meerdere verdiepingen waar ongeveer 200 man woont. Elke kamer heeft een aansluiting aan het Internet (via de muur) en ook het Internet wordt dus onderverdeeld beneden aan 1 router wat mij is verteld. |:(

Volgens de receptie beneden is het niet mogelijk om van provider over te stappen omdat ze een deal hebben met de provider voor een bepaalde tijd. Ik heb de provider gebeld maar ik word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd met van: "Ja, dan moet je bij de technische dienst van het gebouw zijn" en de receptie zegt het tegenovergestelde.

Ik word er dus helemaal gek van want het Internet valt continu uit en pagina's worden niet goed geladen en moet steeds opnieuw geladen worden. Meerdere mensen hebben hier last van het Internet maar de technische dienst wilt er dus niks aan doen.

Ik vroeg me dus af of er dan toch een mogelijkheid is tot een oplossing. Ik heb al naar andere providers gekeken maar dat is volgens de receptie niet mogelijk. O-)

Wie kan mij helpen? _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door The_Source op 18-06-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je een telefoonaansluiting hebt, dan kan je zelf bij KPN internet (ADSL) aanvragen. Laat wel door de monteur aansluiten, want het "kan" complex worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Om van het kast je naar de helpdesk verhaal af te komen moet je uit sluiten waar het mis gaat. Hiervoor is de test simpel > test zonder router direct op de 'kabel'. Dan zie je of het probleem word opgelost of niet. Is het draadloze netwerk aangelegd door de huisbaas moet hij zorgen voor verbetering van de signaal overdracht. Wat je kan doen is een repeater neer gooien, meer WiFi punten toevoegen of een sterkere WiFi adapter nemen. Als simpele test kan je op een paar plekken in het gebouw kijken of het probleem dan weg blijft of niet om te zien of het plaatselijk is of niet. Mogelijk zit je iets te ver af van het WiFi punt. Wat ook nog kan helpen is om alle WiFi punten en routers te voorzien van een firmware update. Een lagere verbindings snelheid instellen en je drivers updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 18-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Als ik het verhaal goed begrijp heeft het gebouw dus 1 centrale internetverbinding met een ISR die vervolgens weer via een switch met UTP kabels een verbinding naar alle kamers brengt? Dit zou dan dus betekenen dat er 1 provider is die een contract heeft met de huisbaas, en hier is de huisbaas dus verantwoordelijk voor een goed intern netwerk vanaf de ISR tot aan de aansluiting bij jou in de muur.

Kan je misschien iets vertellen over hoe je netwerkinfrastructuur in elkaar zit vanaf de aansluiting bij jou in de muur ( dus alle apparatuur tussen je pc en de aansluiting in de muur) en hoe je verbind (via WIFI of kabel en naar welk apparaat)? Kan je misschien ook uitleggen wat voor een aansluiting dit is en welke overige aansluitingen je hebt in de muur?
Een RJ45 ( wordt gebruikt voor UTP kabels voor communicatie tussen computers, vierkante aansluiting )
Een RJ11 ( wordt gebruikt voor telefonie, lijk veel op RJ45 alleen dan kleiner )
Een coax ( wordt gebruikt voor kabelnetwerken, UPC of Ziggo, ronde aansluiting )

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wss betaal je wel servicekosten voor je internet via het gebouw. ?

If so stel ze in gebreke en betaal er ook niet voor. doe dat met z'n allen en ze gaan misschien lopen. ipv afgewimpeld te worden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Bedankt voor jullie antwoorden _/-\o_

Mijn pc is rechtstreeks aangesloten via het netwerk met een RJ11 kabel naar de muur. Naast deze aansluiting heb ik een coax aansluiting voor analoge tv. Er is geen router aangesloten en in het gebouw is ook geen draadloos netwerk beschikbaar. Ik wil zelf een router neerzetten als het netwerk "stabiel" is :P

Ik heb al gekeken Breedbandwinkel.nl en volgens de postcodecheck kan ik overstappen op Tele2 (kpn netwerk, hetzelfde netwerk wat de huidige provider ook gebruikt) en zit ik rond 1067 meter van de centrale af. Ik vraag me dus ook af of er verschil zou zijn als ik op hetzelfde netwerk zou overstappen. Alleen ADSL is hier jammer genoeg mogelijk om aan te sluiten.

Ik heb al geprobeerd om een aantal mensen te overtuigen om een klagen. Niet veel mensen hebben hier zin en zijn tevreden dat het netwerk continu uitvalt. Ook is ons verteld dat het technisch niet mogelijk was om van provider te switchen binnen het gebouw.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nh0Hzdg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oKU4p95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Heh, met een RJ11? Hoe gaat je netwerkkabel hiermee overweg?
Maar je zou dan inderdaad kunnen checken bij een provider in hoeverre je hiermee wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RJ11, ik had een RJ45 verwacht. Waar prop je die RJ11 in dan? Die past namelijk niet in je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 14:42
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:32:
RJ11, ik had een RJ45 verwacht. Waar prop je die RJ11 in dan? Die past namelijk niet in je netwerkkaart.
Daar maak je een foutje... dat past PRIMA. Probeer het zelf maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het PAST weliswaar, maar het is er uiteraard voor geen meter op gemaakt om er ethernet over te sturen.
RJ11 past in een RJ45 omdat dat handig is bij het doorpatchen, dan hoef je maar 1 type aansluiting te hebben in een pand :)

Als dat echt een netwerkverbinding is moet je er gewoon een RJ45 UTP kabel instoppen en dan zou dat een stuk stabieler moeten werken.
Idd, ethernet KAN werken met 4 aders en dat blijkt hier denk ik ook - maar een normale UTP kabel kon wel eens wonderen doen.

@TS: ik neem aan dat je deze kabel zelf ook in je netwerkaansluiting van je PC stopt? :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2013 16:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

100 of 10 mbit werkt standaard met 4 aders

en idd rj 11 past in 45 maar kan wel de contacten te ver doorbuigen. daarom is hetgebruikelijk bij patchen om voor een bijv telefoon een apart kabeltje van 45 naar 11 te hebben

De kabel op de foto is in ieder geval geen fatsoenlijk utp kabel =>cat5e dit verklaart gelijk het slechte verbinden, ik ben uberhaubt verbaast dat het zelfs een beetje werkt eerlijk gezegt

Aannemende dat dit gewoon naar een netwerkkaart gaat is dit ronduit prutswerk. ik vraag me ook af wat voor kabel er in de leidingen ligt (misschien hebben ze wel een bestaande telefoonleiding misbruikt)

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 18:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Ik heb hier toevallig een cat5e kabel liggen maar ik krijg geen verbinding als ik deze aansluit van de pc naar de ingang. Ik moet dus een cat5e > rj11 kabel hebben als ik het goed begrijp? De kabel die ik nu gebruik kreeg ik bij de receptie omdat de cat5e dus niet werkte vanaf de muur naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik snap het

past die dan in de muur ? als ik naar de foto kijk lijkt het namelijk van niet, of duw je er een telefoonkabel ipv netwerkkabel in ?

hoelang is die kabel van de receptie ?

maak eens een duidelijke foto hoe de receptie kabel is bedraad aan beide kanten

open die doos/goot een waar de kabel ingaat ligt daar cat5 of iets ander?

tjeemig wat een prutswerk he in dat gebouw

[ Voor 98% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 18:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

fish schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:35:
Mja ik snap het

past die dan in de muur ? hoelang is die kabel ?
Blijkbaar past RJ11 dus in RJ45 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
fish schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:35:
Mja ik snap het

past die dan in de muur ?
Die cat5e past in de muur maar hij kan geen verbinding ermee maken. Niks knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The_Source schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:38:
[...]

Die cat5e past in de muur maar hij kan geen verbinding ermee maken. Niks knippert.
Weet je zeker dat je een goede CAT5e kabel hebt? Ook getest met een andere (CAT5e) kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Source schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:38:
[...]

te laat geedit check even mijn edit

Bottom line deze kabels horen helemaal niet en zorgen voor inteferentie, als iedereen/veel mensen er last van hebben gezamelijk de verhuurder in gebreke stellen, die kan de installateur aanspreken.

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 18-06-2013 18:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Hierbij de foto's van het kastje en de kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WcbGKQI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hoJ2TbK.jpg

@Dj-sannieboy: Ik heb niet getest met een andere CAT5e kabel.

@fish: De verhuurder verwijst naar de provider en de provider wilt er niks aan doen en verwijst weer naar de woningcorporatie . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Provider is verantwoordelijk tot het punt waar de huisinstallatie begint (ISRA punt of eerste COAX aansluiting). Vanaf daar is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar/beheerder van het gebouw, tenzij andere afspraken met provider (lijkt van niet dus) of installateur (was dus een flinke beunhaas?)
Wat je dus sowieso kunt doen is de verhuurder in gebreke stellen, want jij betaalt voor een dienst (internetverbinding) waar je geen/slecht gebruik van kunt maken. RJ11 stekkers horen gewoon NIET in een RJ45 poort thuis. Mocht het je netwerkkaart gesloopt hebben -> declareren bij verhuurder/huisbaas.
En CAT5e zou niet moeten passen in een RJ11 aansluiting.

(is trouwens de technische staat van de rest van het huis wel ok?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Source schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:07:
Hierbij de foto's van het kastje en de kabel:

[afbeelding]

[afbeelding]

@Dj-sannieboy: Ik heb niet getest met een andere CAT5e kabel.

@fish: De verhuurder verwijst naar de provider en de provider wilt er niks aan doen en verwijst weer naar de woningcorporatie . |:(
Omg precies wat ik verwachtte gewoon telefoonkabel.
fucking amateurs

Wat je mischien kan doen om je leed te verlichten is netwerkkaart naar 10Mbit forceren, mogelijk komt dit de stabiliteit ten goede. Je kan eerst full duplex proberen. als het nog steeds slecht is, half duplex.
Je gaat naar de gene aan wie je de rekening betaald voor het internet. dat jij je van het kastje naar de muur laat sturen is helaas jouw probleem hoe lullig dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 19-06-2013 12:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
ShitHappens schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:
Provider is verantwoordelijk tot het punt waar de huisinstallatie begint (ISRA punt of eerste COAX aansluiting). Vanaf daar is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar/beheerder van het gebouw, tenzij andere afspraken met provider (lijkt van niet dus) of installateur (was dus een flinke beunhaas?)
Wat je dus sowieso kunt doen is de verhuurder in gebreke stellen, want jij betaalt voor een dienst (internetverbinding) waar je geen/slecht gebruik van kunt maken. RJ11 stekkers horen gewoon NIET in een RJ45 poort thuis. Mocht het je netwerkkaart gesloopt hebben -> declareren bij verhuurder/huisbaas.
En CAT5e zou niet moeten passen in een RJ11 aansluiting.

(is trouwens de technische staat van de rest van het huis wel ok?)
Bedankt voor de gedetailleerde informatie. Dus het ik het goed begrijp:

1. Ik moet beneden naar de receptie gaan om de woningcorporatie aansprakelijk te stellen en de RJ11 stekkers te vervangen voor RJ45 stekkers? Of moet de provider dit gaan doen?
2. Hoe zou ik achter moeten komen dat mijn netwerkkaart is gesloopt? In hoeverre is dit aantoonbaar?

Voor de rest is de technische staat van me kamer ok. Dit was vroeger een bejaardentehuis / hotel en er is daarom stroombeveiliging indien er teveel stroom wordt gebruikt. Coax heb ik niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) Nee de stekkers zijn maar een detail.

- De verloopdraads si geen cat5e of hoger
- De interne bedrading naar het contact ook niet. (zeer extreem aannemelijk als ik de foto zie)
(deze geeft de meeste problemen gezien dit de meeste lengte beslaat)

Al met al een grote kostenpost als ale woningen zo zijn gedaan.

Het lijkt er op dat de op een gegeven moment gewoon maar besloten hebben om de telefooncontacten te misbruiken voor het netwerk. Maar dat kan niet zomaar. Dit probleem moet al lang bekend zijn iedereen stopt gewoon zijn kop in het zand

Heb je je netwerkkaart al op 10Mbit proberen te zetten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
fish schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:56:
1) Nee de stekkers zijn maar een detail.

- De verloopdraads si geen cat5e of hoger
- De interne bedrading naar het contact ook niet. (zeer extreem aannemelijk als ik de foto zie)
(deze geeft de meeste problemen gezien dit de meeste lengte beslaat)

Al met al een grote kostenpost als ale woningen zo zijn gedaan.

Het lijkt er op dat de op een gegeven moment gewoon maar besloten hebben om de telefooncontacten te misbruiken voor het netwerk. Maar dat kan niet zomaar. Dit probleem moet al lang bekend zijn iedereen stopt gewoon zijn kop in het zand

Heb je je netwerkkaart al op 10Mbit proberen te zetten ?
Ik heb het nagevraagd bij de receptie en blijkbaar wisten ze wat jij zegt dit al langer maar hebben ze geen zin om de infrastructuur aan te passen. Schandalig dit. Ik ga straks bellen en zeggen dat ze als provider verantwoordelijk zijn en niet met de vinger naar de woningcorporatie moeten wijzen.

Elke donderdag is er iemand van de woningcorporatie om te kijken hoorde ik bij de receptie. Ik ga dus denk ik een printje van dit topic maken en laten zien. :)

Ik heb bij mijn NIC settings gekeken en moet ik de waarde om 10Mbps Full Duplex zetten?

Nogmaals bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Jup, dat zou kunnen helpen, mocht dat instabiel zijn dan kan je ook 10Mbps Half Duplex proberen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
De provider is hier zeer waarschijnlijk niet de schuldige. De woningcorporatie is hier verantwoordelijk voor, of de IT partij als ze het hebben uitbesteed. Aangezien dit behoort tot het interne netwerkgedeelte, is de provider niet verantwoordelijk hiervoor.

De bekabeling is in ieder geval zeer slecht. Ten eerste wordt er een telefoonkabel gebruikt voor overdracht van grotere datacommunicatie waar deze eigenlijk helemaal niet geschikt voor is. Ten tweede is de twisting in dit soort kabels veel minder dan van degelijke cat5e/cat6 kabels en is de kabelhuls veel te ver afgeknipt, hierdoor kan EMI ontstaan waardoor de snelheid van de dataoverdracht beperkt kan worden.

Hoe de snelheid te veranderen:

1. Ga naar apparaatbeheer
2. Doe rechtermuis op je netwerkkaart en klik eigenschappen
3. Ga naar het tabblad geavanceerd
4. zoek in de lijst naar Snelheid en Duplex
5. Vink dan hierna onder waarde 10mbit full duplex aan en klik OK

Als dit geen verschil maakt, probeer dan eens half duplex

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:22
Ik schrik hier wel van, dat er prutsers zijn die het uberhaupt aandurven om een ethernet netwerk over telefoonkabels aan te leggen. Echt schandalig!
Laat ze eerst maar fatsoenlijke kabels aanleggen.

Overigens.. Je zal hem op half-duplex in moeten stellen. Full-duplex gaat alleen goed werken als de andere kant ook op full-duplex geconfigureerd is (die kans is bijna 0).

[ Voor 30% gewijzigd door FatalError op 19-06-2013 14:49 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wat ik me afvraag, hoeveel betaal je per maand extra voor het internet? En welke provider verzorgt het coaxnetwerk? (tv-aansluiting)
Volgens mij moet het mogelijk zijn om het geld wat je extra betaald voor je internet terug te krijgen, omdat hun contractbreuk plegen door jouw geen fatsoenlijk internet te leveren (ook al gebeurd dit via een RJ11 8)7 aansluiting. Oftewel een wanprestatie (de ironie). Hier een voorbeeld van TROS radar.

Daarnaast is jouw huurbaas de provider, als zij het nou wel niet aan een derde partij uitbesteden. Als jij aan hun betaald, zijn hun de verantwoordelijken, zo simpel is het!.

Wanneer het als een extra gratis dienst leveren, is het een ander verhaal. Misschien wanneer je COAXaansluiting niet door een tv- vereniging (in jouw geval de flat) wordt verzorgd, maar door UPC o.i.d.. Kun je misschien alsnog een normale internetaansluiting regelen. Hetzelfde geld natuurlijk voor je telefoonaansluiting. Wanneer het mogelijk is, zal ik dat gewoon direct doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Help. Ik wil dus het ISRA punt kastje afsluiten en 2 kabels schieten los. In welke volgorde moeten ze weer staan? En moet ik een beetje prutsen met duwen?

http://db.tt/aND01v2D
Pagina: 1