Harddisk backup solution

Pagina: 1
Acties:

• enripeters
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07-2018
Beste Tweakers,

Ik zit al een aantal weken te googlen en een oplossing te bedenken voor een harddisk backup oplossing.

Schema:

Ik wil 2, liefst 3 weken van elke dag terug kunnen. 4 complete weken terug kunnen. dan 4 x maand, dan 4 keer kwartaal, dan 2 keer een jaar.

Ik ga er vanuit van 500 GB per back-up, ik zit hier nu nog niet aan.

Ik wil de DATA op de server backuppen en de MySQL databases en de Exchange mailboxes/server. Verder zou het mooi zijn als er nog complete systemstates van enkele servers gebackup kunnen worden.

Werkstations hoeven niet ge-backupt te worden.

Ik weet dat hier heel veel schrijfruimte voor nodig is.

De huidige backup server draait niet meer stabiel.

Ik heb zelf niet eerder een back-up oplossing voor bovenstaande gemaakt of bedacht, en heb dan ook nog niet voldoende ervaring of ken nog niet alle mogelijke oplossingen.

Dingen die ik bedacht hebt zijn:
  • NAS RAID 5 met 4TB disken (nadeel is dat een RAID niet een echte backup oplossing is)
  • Een DIY server met een of twee RAID controller die 4TB harddisken ondersteund.
Ik heb ook contact met Dell gehad maar dan komen ze met oplossingen van rond 20.000 euro. Dit ligt ver boven ons budget. Ik zat zelf meer aan MAX. 3000 te denken, Ik denk ook dat hier heel wat voor mogelijk is.

Heeft een van jullie misschien tips voor mij of speciale oplossingen, omdat jullie dit al eerder hebben gedaan of hier iets over hebben gelezen.

Alvast bedankt,

MVG,

Enri