De huidige videokaart ,een Sapphire HD7950 3GB (de originele ,dus niet de Boost of OC uitvoering) loopt alweer een tijd mee 
Nu zit ik er al een tijd over te denken deze een keer te gaan vervangen.
AMD komt alleen pas ergens oktober/november pas weer met "nieuwe" videokaarten.
Nu ben ik persoonlijk niet bepaald een Nvidia fan ,alleen de reviews van de GTX 770 van een paar weken geleden hebben toch wel interesse gewekt.
Alleen is mijn vraag nu ,is het het waard om een HD7950 zoals ik hem heb te vervangen voor een GTX 770
(De GTX 770 heeft minder geheugen en de 4GB variant komt pas eind juli
uit )
De HD7990/GTX 780/Titan zijn geen optie.
Vind het niet erg om ergens voor te betalen ,alleen 600+ euro vind ik zelfs te veel van het goede
Daarnaast gaat het ook lichtelijke overkill zijn gezien ik game op een enkel scherm 1920*1080 op ultra high.
(Iets waar de HD7950 toch moeite mee begint te krijgen)
Voornamelijk speel ik SWTOR ,Battlefield ,Dishonored ,Metro ,Hitman etc.
Dus wel games waar de eyecandy het spel leuker maken
Nu zit ik er al een tijd over te denken deze een keer te gaan vervangen.
AMD komt alleen pas ergens oktober/november pas weer met "nieuwe" videokaarten.
Nu ben ik persoonlijk niet bepaald een Nvidia fan ,alleen de reviews van de GTX 770 van een paar weken geleden hebben toch wel interesse gewekt.
Alleen is mijn vraag nu ,is het het waard om een HD7950 zoals ik hem heb te vervangen voor een GTX 770
(De GTX 770 heeft minder geheugen en de 4GB variant komt pas eind juli
De HD7990/GTX 780/Titan zijn geen optie.
Vind het niet erg om ergens voor te betalen ,alleen 600+ euro vind ik zelfs te veel van het goede
Daarnaast gaat het ook lichtelijke overkill zijn gezien ik game op een enkel scherm 1920*1080 op ultra high.
(Iets waar de HD7950 toch moeite mee begint te krijgen)
Voornamelijk speel ik SWTOR ,Battlefield ,Dishonored ,Metro ,Hitman etc.
Dus wel games waar de eyecandy het spel leuker maken
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 18-06-2013 11:56 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.