Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

penguin 2.0: wie merkt er wat van?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje terug ging Google Algoritme Penguin 2.0 aan. Na een maand zie ik een duidelijke ontwikkeling in mijn keyword rankings. Zelf ben ik altijd bezig met SEO en ben ik dan ook van de 'whiteHat' kerk.
Bij sommige websites merk ik eigenlijk (minimale) dalingen op in mijn keyword rankings op Google. Maar de meeste websites blijven eigenlijk op dezelfde plek staan.

Ik vroeg mij af:
- Ben jij hard onderuit gegaan op jouw keywords na de Penguin 2.0 update?
- Waar denk jij dat door komt?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Je gaat alleen hard onderuit als je het behoorlijk fout hebt gedaan (al dan niet knowingly of 'I deny everything'). In zo'n geval pakt Google je hard aan in de SERPs.

Mooi voorbeeld is home24.de. Die zijn hard geraakt, en daar is een uitgebreide analyse van gemaakt: http://www.linkresearchto...in-2-0-penalty-home24-de/

Dus op jouw vraag: waar denk je dat het door komt: zie de link hierboven voor de redenen waarom bepaalde sites flinke penalties aan hun broek krijgen :)

Ik heb er zelf met mijn websites geen last van gehad, zie zelfs een lichte stijging her en der.

LinkedIn
Instagram

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:24

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik heb er met mijn persoonlijke blog vrij veel last van, maar dat is ook logisch aangezien het in feite een archief is van alles wat ik elders ooit geschreven heb. De posts die alleen op mijn eigen blog staan, doen het nog steeds vrij aardig.

Dat verwachtte ik ook al, en het is geen punt want het is vooral een online verzameling/portfolio. Meeste verkeer komt dan ook vanaf mijn social profiles. Vond het wel aardig om te zien dat het echt zo'n duidelijk effect heeft, Google laat echt alleen nog maar de "oorspronkelijke" bron zien van de blogposts :)

Als het een ander soort site was geweest had ik het waarschijnlijk niet leuk gevonden, maar dan had ik het ook nooit zo gedaan :)

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 21:08
Mijn site is na enkele weken op de eerste positie gestaan te hebben plotseling gezakt naar pagina 2. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het met de Penguin 2.0 update te maken heeft, maar het loopt wel redelijk gelijk, dus het zou zomaar kunnen. Op zich geen enorm probleem, maar wel een wake-up call dat er iets moet veranderen. Ben net nieuw in het hele SEO gebeuren en dit was een test-case om eens het een en ander mee uit te proberen, dus daar leer je ook weer van.

Verwijderd

Topicstarter
PowerFlower schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:34:
Ik heb er met mijn persoonlijke blog vrij veel last van, maar dat is ook logisch aangezien het in feite een archief is van alles wat ik elders ooit geschreven heb. De posts die alleen op mijn eigen blog staan, doen het nog steeds vrij aardig.

Dat verwachtte ik ook al, en het is geen punt want het is vooral een online verzameling/portfolio. Meeste verkeer komt dan ook vanaf mijn social profiles. Vond het wel aardig om te zien dat het echt zo'n duidelijk effect heeft, Google laat echt alleen nog maar de "oorspronkelijke" bron zien van de blogposts :)

Als het een ander soort site was geweest had ik het waarschijnlijk niet leuk gevonden, maar dan had ik het ook nooit zo gedaan :)
Vaak helpt het om de bestaande artikelen/portfolio teksten te updaten voor je SEO. Paar nieuwe plaatjes toevoegen, relevante keywords, hier en daar een nieuw linkje en dezelfde URL behouden. Je poetst dan je oude schoenen op. Maar dat vind Google leuk en eigenlijk hoef je niet een heel nieuw verhaal te bedenken.