Dag mede Tweakers,
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een desktop voor mijn broertje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De bedoeling is dat hij deze gebruikt voor alledaags gebruik plus wat spelletjes. Hij zegt dat niet alles op zijn top hoeft te draaien; hij zou het al geweldig vinden om battlefield 3 op zijn laagst te kunnen draaien.
De bedoeling is een kast te creëren die volgend jaar makkelijk te upgraden is door het toevoegen van een extra videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is gezet op 500-700 euro.
Een redelijk ver uit elkaar liggende onder en bovengrens maar hij legt zelf 200 euro bij op het geld van mijn ouders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt alleen zijn muis mee. Toetsenbord en beeldscherm zijn dus bij het budget inbegrepen. Geluid hoop ik 'm cadeau te doen en hoeft dus niet mee in het budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Tweedehands onderdelen gebruiken is mogelijk; als er componenten zijn die vaak tweedehands goed te kopen zijn dan mogen deze in de build.
Beeldscherm bijvoorkeur: 1920*1080.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast mag zowel ATX als micro-ATX zijn.
Het moet geen orkaan zijn in de kamer maar medio geluid is prima.
Energieverbruik zou mooi meegenomen zijn maar is geen must.
Mijn opzet:
Dit laat maar €70,- voor een beeldscherm
De vragen over deze opzet:
-MitchelDZ
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een desktop voor mijn broertje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De bedoeling is dat hij deze gebruikt voor alledaags gebruik plus wat spelletjes. Hij zegt dat niet alles op zijn top hoeft te draaien; hij zou het al geweldig vinden om battlefield 3 op zijn laagst te kunnen draaien.
De bedoeling is een kast te creëren die volgend jaar makkelijk te upgraden is door het toevoegen van een extra videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is gezet op 500-700 euro.
Een redelijk ver uit elkaar liggende onder en bovengrens maar hij legt zelf 200 euro bij op het geld van mijn ouders.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt alleen zijn muis mee. Toetsenbord en beeldscherm zijn dus bij het budget inbegrepen. Geluid hoop ik 'm cadeau te doen en hoeft dus niet mee in het budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Tweedehands onderdelen gebruiken is mogelijk; als er componenten zijn die vaak tweedehands goed te kopen zijn dan mogen deze in de build.
Beeldscherm bijvoorkeur: 1920*1080.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Kast mag zowel ATX als micro-ATX zijn.
Het moet geen orkaan zijn in de kamer maar medio geluid is prima.
Energieverbruik zou mooi meegenomen zijn maar is geen must.
Mijn opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 216,20 | € 216,20 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Corsair CX500M | € 56,10 | € 56,10 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-10666CL7D-8GBXH | € 55,88 | € 55,88 |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 13,95 | € 13,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,02 | |
Dit laat maar €70,- voor een beeldscherm
De vragen over deze opzet:
- Ik gebruik de stock cooler. Is hier heatsink pasta bij nodig en zo ja; zit die er bij inbegrepen?
- Waar kan ik op besparen om meer ruimte te genereren voor het beeldscherm? Deze moet dus sowieso tweedehands.
-MitchelDZ
[ Voor 13% gewijzigd door MitchelDZ op 18-06-2013 11:03 ]
Tweakers is a temp thing