Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneetje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Is het mogelijk om met een range extender / accespoint (TP-Link TL-WA830RE) een simpel draadloos netwerk op te zetten, zonder router en internet. Om zo verschillende wifi apparaten met elkaar te laten communiceren.
Of deelt deze (TP-Link TL-WA830RE) geen IP adressen uit aan de apparaten? (ip camera, telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik snap niet zo goed wat je beoogde doel is. Als je een WiFi netwerk wilt opzetten dan kun je daar gewoon een router voor gebruiken, of daar wel of geen internet op aangesloten is zal die router een worst wezen.

Ik proef in je verhaal een bezwaar tegen een apparaat dat IP-adressen uitdeelt. Bij een router kun je DHCP (hetgeen IP-adressen uitdeelt) gewoon uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mits je een ander apparaat hebt wat DHCP uitdeelt is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

lier

MikroTik nerd

Om verschillende apparaten te kunnen laten communiceren hebben ze een IP adres nodig. Er moet dus iets in het netwerk zitten om die IP adressen uit te delen.

Routers hebben standaard een DHCP server ingebouwd en kunnen dus zowel een draadloos netwek faciliteren als ook IP adressen uitdelen. Hiervoor heb je geen Internet aansluiting nodig...

Hoe kom je eigenlijk tot je keuze (TP-Link TL-WA830RE)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneetje
lier schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:51:
Hoe kom je eigenlijk tot je keuze (TP-Link TL-WA830RE)?
Deze werkt thuis als wifi extender voor mijn experiabox. Dit werkt oké en het bereik van de TP link is goed te noemen en beter dan van de experiabox (thomson speedtouch 780).

Deze zomer gaan we naar een vakantiehuis in het buitenland. Mijn gedachte was de TP link mee te nemen en hier een wifi netwerkje mee te bouwen voor een IP camera (babyfoon).

Experiabox maar meenemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneetje
Volgens mij heeft hij (TP-Link TL-WA830RE) toch een ingebouwde DHCP server. Ik probeer het gewoon eerst eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Welke devices hang je nog meer aan dat netwerk? Als je een Windows-PC (of laptop) hebt kun je daar gewoon Tftpd32 (of 64) op draaien. Als je alle apparaten een statisch IP kunt geven heb je zelfs helemaal geen DHCP-server nodig.

Het enige wat je moet doen is zorgen dat 'wireless isolation' (of zo) uit staat en je dus met het ene wireless device het andere wireless device kunt benaderen (of je moet je PC / laptop bedraad aansluiten).

wat je ook doet, ik zou het eerst thuis testen :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon een AP nemen, en die aanzetten.

IP adressen kan je vast op de PC's instellen, zodat ze met elkaar kunnen communiceren. Een DHCP server is NIET nodig.

De AP is dan gewoon een L2 switch, en niets meer. Gewoon een "domme" doorgeefluik
Pagina: 1