Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor o.a. studie

Pagina: 1
Acties:

• SpamChinchilla
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 19:32
Een hele goeiemorgen,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik voor mijn studie kan gebruiken, maar ik wil er ook graag mee kunnen gamen. Mijn studie heeft geen eisen aan een laptop gesteld, dus dat komt wel goed, maar ik wil er graag ook de hele dag mee vooruit kunnen (liefst minstens 5 à 6 uur). Hierdoor denk je al snel aan een ultrabook. Dit is voor mij geen must, want gewicht en dikte maakt niet zo heel veel uit voor mij, dus een gewone laptop met goede specs en een goede batterij is ook prima. Graag wil ik er ook Windows 8 al op voorgeïnstalleerd zien en het zou erg fijn zijn als het scherm tussen de 10" en 16" blijft, dit is een redelijke marge, maar eigenlijk gaat het mij erom dat ie niet groter is dan 16". Resolutie maakt niet uit, 1366x768 is prima, 1920x1080 is net zo prima. Touchscreen vind ik ook niet erg interessant, maar als het erop zit, zou ik er geen probleem mee hebben. Qua processor is een i7 wel erg welkom. De prijs mag maximaal €1000 zijn, of in ieder geval niet meer dan €50 daarboven.
Qua merken heb ik geen hoge dunk van Toshiba, HP en Medion. Niet allemaal met duidelijke reden, maar van HP heb ik geen laptops gevonden die aan mijn eisen voldoen. Ook zie ik niet graag een Apple laptop in mijn huis, ik heb niks tegen Apple, maar hun laptops vind ik niks.

Dus mijn eisen samengevat:
  • Maximaal €1000
  • Ik wil erop kunnen gamen (graag Crysis 3 op medium, dus als grafische kaart een GT 635M of beter)
  • Lange accuduur (minstens 5 uur)
  • Windows 8
  • 10"-16"
  • i7
Natuurlijk heb ik zelf ook al wat laptops uitgezocht, die staan hieronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56 Series S4215H€ 888,90€ 888,90
1Asus N56VB-S4054H€ 844,05€ 844,05
1Asus VivoBook S550CB-CJ088H€ 917,50€ 917,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.650,45

En ten slotte ook nog een laptop die niet in de pricewatch staat: http://www.acer.nl/ac/nl/...el-datasheet/NX.M27EH.001 (€949 bij laptopshop.nl)
Als jullie nog andere suggesties hebben zijn die ook welkom.

Het grote nadeel van deze laatste is wel dat hij slechts 128GB geheugen heeft, een voordeel is dat dat wel SSD is. Een ander voordeel van deze laatste is dat Acer claimt dat de accuduur minstens 8 uur is, de langste accuduur van allemaal.
Nadeel van de S4054H is dat ik niet goed kan inschatten welke accuduur hij heeft, want er zijn geen reviews van (het enige wat ik ervan te weten krijg is dat iemand de accuduur 4 sterren geeft). Voorlopig ga ik uit van ongeveer dezelfde accuduur als de rest van de S40xxH serie, dus 5-6 uur max.
Voordeel van de CJ088H is dat hij deze week of in ieder geval vandaag is afgeprijsd bij 4launch.

Mijn probleem is nu dat ik niet echt een keuze kan maken. Zijn er mensen met advies over (een van) deze vier laptops? Welke laptop zouden jullie kiezen en waarom?

Verder heb ik negatieve geluiden over Acer gehoord (niet over de laptop zelf, maar als bedrijf). Waarom is Acer niet zo geweldig?

Alvast bedankt,
Remco

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

De Asus N56 Series S4215H lijkt mij wel een goede laptop omdat die een 650m heeft en je er degelijk op kan gamen.
De Acer M5-481TG-73516G12Mass lijkt mij dan weer geen goede laptop, omdat deze een 640m heeft en u dus beter voor de Asus N56 Series S4215H kunt gaan als u meer grafische performance wil zien.

Uit deze benchmarks blijkt de 650m beter te zijn dan de 740m.

http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html

En uit deze benchmarks blijkt dat de 650m bij Crisis 3 gemiddeld +-33 fps haalt. Dat is genoeg om te kunnen gamen.

http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html

Ik raad dus de Asus N56 Series S4215H aan. Ook omdat Asus vind ik zelf een goed merk is en goede kwaliteit levert.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• dejoma
  • Laatst online: 14-08-2022
Eigenlijk heb je niet heel veel eisen, de eisen de vooral de laptop duur maken zijn accuduur, resolutie, gewicht én goede cpu/gpu etc. (De combinatie daarvan). Als ik het goed begrijp zoek je gewoon een laptop waar je je scherm aan wil hangen?

Als ik puur naar accuduur kijk in de pricewatch kom ik bij de Lenovo Y500 uit,
Deze voldoet aan al je eisen:
-GT650M
-Intel Core i7 3630QM
-15.6" 1920x1080
-8GB DDR3
-SSD 16GB + 1TB HDD
-Windows 8
Prijs: €999,-

En de MSI GE60 0ND-405NL voldoet misschien ook, iets betere grafische stats maar ik kan niets vinden over de accuduur. Verder staat er wel overal bij dat hij voor "extreme gaming" bedoeld is dus dat zal qua specificaties ook zeker terug te zien zijn.

• SpamChinchilla
  • Laatst online: 19-11 19:32
Ik hoef er niet mijn scherm aan te hangen, maar ik wil er gewoon mee kunnen gamen, resolutie maakt mij niet uit, omdat als de resolutie laag is kunnen er (iets) zwaardere games op, maar als de resolutie hoog is, is dat fijn voor mijn ogen.

De Lenovo heb ik ook gezien, alleen dan de AMH versie daarvan, maar Tweakers zelf zegt dat die maar max 2,5-3 uur mee kan (reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2013 net boven de conclusie). Ook klaagt een andere reviewer over het touchpad, wifi en dat hij de helderheid niet meer kan veranderen.
Van MSI heb ik het idee dat hun laptops meer zijn gericht zijn op gamen dan op accuduur, hoewel ik nog niks heb gelezen over de accuduur van hun laptops, maar het lijkt mij dat als de specs beter zijn voor dezelfde prijs, dat er dan ergens anders moet worden bezuinigd, dat zou dan de accu zijn (denk ik).

• dejoma
  • Laatst online: 14-08-2022
SpamChinchilla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:09:
maar het lijkt mij dat als de specs beter zijn voor dezelfde prijs, dat er dan ergens anders moet worden bezuinigd, dat zou dan de accu zijn (denk ik).
Er zit geen SSD in, daarom is hij goedkoper dan de Lenovo, en misschien dat de accu ook slechter is. Maar nogmaals dit kan ik niet online vinden :(

Verwijderd

Neem in elk geval niet de vivobook. Voor laptops van €600 vind ik het al schandalig dat er geen 1080p scherm op zit, laat staan voor bijna €100. Als je iets lichts wilt is de sony S15 een veel beter alternatief.

Datzelfde geldt voor de acer, de accuduur is prima, maar je krijgt weer zo'n prutsscherm. Het is niet alleen de resolutie, ook de kwaliteit die veel minder is.
Pagina: 1