Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie overal screenshots online komen van updatende Photoshop schermen. De discussie Monthly fee vs One-time fee is al vaak besproken (overigens ik heb er absoluut geen problemen mee)
Maar ben benieuwd naar jullie bevindingen na de eerste update. Die van mij loopt nu dus reacties volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ik heb het nog niet zelf geprobeert (ik heb CS6 in bezit denk dat die nog een poos mee gaat), maar opzich het hele CC gebeuren vind ik niet zo verkeerd. Maakt het wel betaalbaar, en niet zo'n gigantische aanschaf. Ik heb zelf de luxe dat ik een educatieve licentie mag gebruiken (25 euro voor master collection CS6 :) ), maar anders had ik best Photoshop CC willen gebruiken voor 20€ per maand. Ik maak er immers dagelijks gebruik van / vele uren per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installatie ging snel, zonder problemen.
Alle actions en plug-ins over gezet.
Eerste indrukken van van Smart Sharpen en Upright tool zijn super. erg fijn. Wel is smart sharpen met Camera Raw 8 iets trager geworden.

Ga vanavond maar is wat meer mee stoeien.
Dagelijks maak ik gebruik van photoshop voor webdesign related zaken, daar zie ik vrij weinig voordelen in. Maar fotografie kent vele voordelen zover ik nu kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:23:
Installatie ging snel, zonder problemen.
Alle actions en plug-ins over gezet.
Eerste indrukken van van Smart Sharpen en Upright tool zijn super. erg fijn. Wel is smart sharpen met Camera Raw 8 iets trager geworden.

Ga vanavond maar is wat meer mee stoeien.
Dagelijks maak ik gebruik van photoshop voor webdesign related zaken, daar zie ik vrij weinig voordelen in. Maar fotografie kent vele voordelen zover ik nu kan zien.
Installatie ging hier niet vlekkeloos want AAM (Adobe Application Manager) deed raar en die hebben ze toen meteen vervangen voor de "Creative Cloud" applicatie. Uiteindelijk werkt alles.

Heb nog niet echt met de nieuwe features van Photoshop kunnen spelen, maar zoveel zijn het er ook niet. Premiere en After Effects vind ik interessanter (maar daar gaat dit topic niet over).

Ik heb juist het gevoel dat deze Photoshop update meer doet voor webdesigners (shapes, ronde hoeken, CSS integratie) dan voor fotografen. Enige leuke vind ik de "Camera RAW filter", de rest doet me (nog) niet zoveel. Oh en het syncen van je settings; nu hebben m'n Mac Pro en Macbook Pro altijd dezelfde settings! JEEJ!

Voor de rest ben ik teleurgesteld dat de Typekit fonts het nog niet doen in Photoshop en dat je nog niet makkelijk je files kan uploaden/delen zoals met Dropbox. Dat komt allemaal later, maar ik vind dat het er bij de launch al bij had moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardHenninger schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Installatie ging hier niet vlekkeloos want AAM (Adobe Application Manager) deed raar en die hebben ze toen meteen vervangen voor de "Creative Cloud" applicatie. Uiteindelijk werkt alles.

Heb nog niet echt met de nieuwe features van Photoshop kunnen spelen, maar zoveel zijn het er ook niet. Premiere en After Effects vind ik interessanter (maar daar gaat dit topic niet over).

Ik heb juist het gevoel dat deze Photoshop update meer doet voor webdesigners (shapes, ronde hoeken, CSS integratie) dan voor fotografen. Enige leuke vind ik de "Camera RAW filter", de rest doet me (nog) niet zoveel. Oh en het syncen van je settings; nu hebben m'n Mac Pro en Macbook Pro altijd dezelfde settings! JEEJ!

Voor de rest ben ik teleurgesteld dat de Typekit fonts het nog niet doen in Photoshop en dat je nog niet makkelijk je files kan uploaden/delen zoals met Dropbox. Dat komt allemaal later, maar ik vind dat het er bij de launch al bij had moeten zitten.
Ik ondervind hier en daar ook nog wel wat bugs, Preview windows die pas werken na het slepen.
En soms wat trage reactie. Ik vind zelf de Smart Sharpen, Radial adjustment (in raw) en de nieuwe spot remove features wel erg nice..

Moet de webdesign related nog even onderzoeken dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Misschien een idee om dit topic om te dopen tot Creative Cloud ervaringen? Of willen jullie het liever tot Photoshop beperken hier? Premiere/After Effects is ook voor de video-mensen interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 20-09 08:00
Nordlys schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:45:
Misschien een idee om dit topic om te dopen tot Creative Cloud ervaringen? Of willen jullie het liever tot Photoshop beperken hier? Premiere/After Effects is ook voor de video-mensen interessant :)
Goed plan.... Dit topic voorzien van een title-change lijkt me.

Alhoewel ik niet denk dat veel Tweakers een CC-subscription hebben. Daarintegen zijn de gekraakte versies vandaag uitgekomen, dus dan kunnen Tweakers alsnog meepraten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Topic omgedoopt tot Adobe Creative Cloud :) Mocht iemand zin hebben om de OP wat uit te breiden, laat het dan even weten (of wellicht de TS zelf ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gaan er wat moois van maken...

Voor nu een update:
Gebruik het nu, paar dagen voor wat huis tuin en keuken kiekjes, daar gaat deze update over. Na het weekend heb ik een update na een Voor nu heb ik eigelijk alleen gemerkt dat zelfs op een Macbook Pro Retina met 16GB hij toch echt wel een flinke stap trager is geworden. vooral met nieuwe functies zoals smart sharpen heeft hij echt wel wat power nodig.

Dit weekend zit ik dus dedicated, in photoshop dan draaien doorgaans alleen Photo mechanic voor captions en selectie en photoshop. dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik kwam dit topic tegen. Erg interessant omdat ik voor de tennisvereniging het clubblad maak. Abo op Creative Cloud en ik gebruik voornamelijk InDesign.

Wel een beetje stil hier...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• hypz
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ben er toch ook maar aan gegaan, creative cloud. Wel grappig ik had een educatieve versie van CS6 master collection, maar mag wel meedoen met de PhotoshopCC en Lightroom 5 actie voor 12,99 per maand.

Reden was een beetje omdat ik toch van plan was Lightroom aan te schaffen, dus maar hiervoor gegaan, en direct een non educatieve versie van PS nu voor een zachte prijs :)

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

Ik ben nog niet overgestapt. Ik zit nog op CS5 Design Premium en kan daar (professioneel) nog wel een tijdje mee vooruit. Photoshop CC heeft voor mij (als webdesigner) niet zoveel voordelen, aangezien ik nogal snel overstap in het ontwerpproces naar HTML + CSS. De werkwijze van een hele site ontwerpen in Photoshop en dan alles nog eens moeten vertalen naar HTML heb ik nooit begrepen.

Ik heb wel de trial van AE CC uitgeprobeerd, dat werkte allemaal prima, zowel AE als de CC updater. Ik zou (als ik meer motion graphics-werk zou hebben) daarvoor wel willen overstappen.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26
Ik ga vandaag CC aanschaffen via Slim. Ofwel, voor 15 euro per jaar.
Daar ik op dit moment Photoshop, Dreamweaver CS5 gebruik (legaal).
En Lightroom als test (en hier heeeeeel erg gecharmeerd van ben is dit natuurlijk een "steal".

Ben echt heel benieuwd wat Adobe hier mee gedaan heeft.
Daarnaast gebruik ik nu nog Pinnacle Studio 11 en kan wellicht bekijken hoe Premiere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor 15 euro per jaar lijkt het me ook nog wel leuk, 740 euro per jaar vind ik veel te gortig. Ik verdien dan wel mijn geld met After Effects, Premiere en Photoshop, zo lang CS6 (betaald en 'van mij') het nog doet en CC niet meer biedt sla ik voor het eerst sinds CS2 een versie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

De 12.95 actie is nu voor iedereen beschikbaar t/m 2 december: https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom.

Denk dat ik het ook maar ga doen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
http://blogs.adobe.com/jn...lightroom-for-9-99mo.html
Mooie omrekening van $ naar €....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Oftewel we betalen eigenlijk 5x12 is toch nog 60 euro teveel meer dan de amerikanen per jaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door Royz op 21-11-2013 00:25 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Royz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:57:
De 12.95 actie is nu voor iedereen beschikbaar t/m 2 december: https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom.

Denk dat ik het ook maar ga doen :)
Kan nog iets goedkoper (11.04 euro) Als je hem op 'Engels' zet inplaats van Multi-language, bij het aanmaken/kopen zit die optie verstopt aan de rechterkant van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Thx voor de tip. Kan je hem niet gewoon op dollars laten staan? Van mij mogen ze iedereen maand 9,99 dollar afschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03

Sick Nick

Drop the top!

Heb het nog niet geprobeerd maar als je hem op Japanse Yen zet ben je denk ik nog goedkoper uit, de Euro is nu lekker sterk dus 1000 Yen is nog geen 7,50 EUR. De 9.99 USD is zonder BTW dus vandaar dat het dan in Euro wat hoger uit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb het maar gedaan. Had de optie om alleen Engels te kiezen (waar hij toch altijd op staat bij mij), dan is het 11euro. Ach ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als student kan je ook bij Surfspot (mits je opleiding daar toegang tot heeft natuurlijk) Adobe Creative Cloud nemen. Daar kost het €132 voor één jaar (€11 per maand dus), voor het gehele pakket.

* Hahn zit er heel hard over te twijfelen en gaat het waarschijnlijk doen binnenkort.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Voor de gebruikers die zich afvragen waarom ze vandaag zijn uitgelogd uit hun Creative Cloud account en niet opnieuw in kunnen loggen - ook niet via de Adobe website: Er is wereldwijd een grote storing die voor sommigen nu al meer dan een dag duurt.

Pfff ben blij dat ik mijn documenten niet in de cloud heb staan. Gelukkig kan ik nog wel werken met de CC applicaties.

De communicatie vanuit Adobe is ronduit slecht. Kwam er pas na een hele tijd achter dat er toch iets meer aan de hand was dan een stukje 'maintenance'. :(

Paar bronnen:
https://status.creativecloud.com/
http://news.softpedia.com...wn-Worldwide-442237.shtml
http://www.itproportal.co...-globe-with-fix-underway/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Vinden jullie de prijzen niet belachelijk t.o.v. andere landen? :/

Wil je het volledige pakket voor jezelf, betaal je 737 incl. btw

Wil je het volledige pakket voor je bedrijfje, betaal je 839 excl. btw

Je kan als freelancer/zzper op deze manier niet eens starten want je komt zo nooit uit de kosten :P (als je dingen wilt doen naast je baan, maar toch netjes legaal met kvk enzo).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Er zijn toch nieuwe dingen totaal vernieuwd binnen de Suite? Ik heb er nog geen tijd voor gehad om er naar te kijken maar ben wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
Hahn schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:24:
Als student kan je ook bij Surfspot (mits je opleiding daar toegang tot heeft natuurlijk) Adobe Creative Cloud nemen. Daar kost het €132 voor één jaar (€11 per maand dus), voor het gehele pakket.

* Hahn zit er heel hard over te twijfelen en gaat het waarschijnlijk doen binnenkort.
Ik zag het gisteren ook. Heb je dit nog gedaan, en zo ja, wat zijn je ervaringen (of van anderen) ? €132 voor één jaar voor het volledige pakket is geen geld.

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 19-06-2014 15:04 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik een poging de koorts te negeren heb ik maar even een trial van Photoshop CC gestart, normaal werk ik met Elements 11... Ik ben verliefd! Alleen al vanwege de betere pen support.
Nu een beetje aan het oefenen met Frequency Separation, erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

inquestos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Ik zag het gisteren ook. Heb je dit nog gedaan, en zo ja, wat zijn je ervaringen (of van anderen) ? €132 voor één jaar voor het volledige pakket is geen geld.
Ik heb het gedaan, het werkt uitstekend. Heb net weer de update naar LR 5.5 gehad en PS CC 2014. Totaal geen spijt gehad van mijn keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:12

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Terug van vakantie en nu foto's bewerken, maar heb geen zin om Adobe DNG converter te gebruiken voor mijn D750 foto's. Daarom nu de keuze tussen CC voor 146 euro (voor een jaar) of LR voor 71 euro (upgrade, onbeperkt).
Zit mij echter af te vragen of er niet een addertje onder het gras zit. In 2012 kostte CC nog 37 euro per maand nu 1/3 van die prijs??

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:43
Het verschil is dat voor die 11 euro je een studentenlicentie op de CC suite hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor mijn eenmanszaak wil ik een abonnement nemen op Creative Cloud. Daarover heb ik wat vragen waarop ik het antwoord niet kan vinden op de Adobe-site.

Er zijn abonnementen voor individuen (€49,99 per maand excl. btw) en voor bedrijven (€69,99 per maand excl. btw). Kan ik gewoon een abonnement voor individuen nemen en commercieel gebruiken?

Kan ik de licentie vervolgens op twee computers gebruiken? Ik heb een Mac en een pc.

Momenteel gebruik ik een educatieve licentie van Surfspot via de organisatie waarvoor ik werk, omdat ik de programma's alleen voor privé en hobby gebruikte. De laatste tijd wil ik er ook zakelijk mee werken, waardoor ik dat niet meer kan verantwoorden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Adobe forum zegt dit: https://forums.adobe.com/message/4379859#4379859.
You can install the apps available in Creative Cloud on your primary computer and one backup computer, as long as they are not running at the same time. You will have access to both the Mac OS and Windows versions, so if you have a Mac at home and a PC at work, for example, you can install your applications on both. See the product license agreements page for more information.
.

Moet geen probleem zijn dus!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

Een vraagje die ik niet zo gauw kan vinden op het CC forum.
Ik zit te denken om een CC abbo te nemen voor Lr en Ps.
Maar ik gebruik niet elke maand deze tools. Maar meer in periode.
Is het mogelijk om nu een abbo af te sluiten voor 2 maanden. En dan deze te annuleren en bv weer naar 3 maanden te activeren om weer foto's te gaan bewerken?
Dat ik dus weer inlog met mijn adobe id. En dat mijn catalogus etc ongemoeid blijft?
Heb voornamelijk genoeg een Lr maar soms is Ps ook handig.
Anders is Lr los kopen misschien voordeliger

zal mijn vraag even in het Lr topic plaatsen

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 23-04-2015 16:02 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om dat even met de klantenservice van Adobe te bespreken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

MrManuel

The impossible is easy...

Ben ook sinds een half jaar lid van het Creative Cloud platform :D.
Ben van mening dat het ontzettend goede software is maar toch nog steeds stiekem ook prijzig.

Heb op dit moment het Fotografie pakket, maar zou graag nog wat erbij hebbeb, echter is dat net zo duur als het fotografie pakket zelf.

Iemand toevallig bekend met kortingen oid hiervoor? :D

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 14:25
Een vraagje: als je een abo neemt als student, controleert adobe dan eigenlijk wel de gegevens die je invoert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

DarkSide schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:56:
Een vraagje die ik niet zo gauw kan vinden op het CC forum.
Ik zit te denken om een CC abbo te nemen voor Lr en Ps.
Maar ik gebruik niet elke maand deze tools. Maar meer in periode.
Is het mogelijk om nu een abbo af te sluiten voor 2 maanden. En dan deze te annuleren en bv weer naar 3 maanden te activeren om weer foto's te gaan bewerken?
Dat ik dus weer inlog met mijn adobe id. En dat mijn catalogus etc ongemoeid blijft?
Heb voornamelijk genoeg een Lr maar soms is Ps ook handig.
Anders is Lr los kopen misschien voordeliger

zal mijn vraag even in het Lr topic plaatsen
Aangezien je ook iedere maand kan annuleren lijkt mij dit gewoon mogelijk :) Je catalogus staat trouwens net als alle CC applicaties en hun gegevens gewoon lokaal, niks met de cloud te maken. Zoals ik hier onder ook al aangeef is het soms voordeliger om LR aan te schaffen tenzij je dus ook PS wil gebruiken.
MrManuel schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:33:
Ben ook sinds een half jaar lid van het Creative Cloud platform :D.
Ben van mening dat het ontzettend goede software is maar toch nog steeds stiekem ook prijzig.

Heb op dit moment het Fotografie pakket, maar zou graag nog wat erbij hebbeb, echter is dat net zo duur als het fotografie pakket zelf.

Iemand toevallig bekend met kortingen oid hiervoor? :D
Nope, eerst was er helemaal geen fotografie pakket en was het nog wel redelijk aan de prijs. Nu is het verschil met de losse prijs (en winkelprijs) een stúk groter gelukkig en is een CC abbo naar mijn mening helemaal niet duur voor wat je er voor krijgt. Mocht je alleen LR gebruiken dan kan ik me voorstellen dat je het wat aan de prijs vind maar dan heb je ook gewoon de mogelijkheid LR te kopen in de winkel.

Volgens mij zijn er geen kortingen of dingen te fixen hier voor ;)
pina schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:42:
Een vraagje: als je een abo neemt als student, controleert adobe dan eigenlijk wel de gegevens die je invoert?
Jup :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 27-08-2015 01:13 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• inquestos
Ik zag dat het €10,07/maand aanbod voor Lightroom+Photoshop CC tot morgen (28 augustus) geldig is! (maar misschien verlengen ze dat elke maand, iemand die dat weet?)

En je kan daar nog €2 euro korting op krijgen, maar dan moet je wel $50 dollar neerleggen voor een jaar flickr. Dat is bij elkaar natuurlijk niet goedkoper, maar mocht je het allebei interessant vinden :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Waarom zou je tegenwoordig nog voor flickr betalen eigenlijk?
500px en viewbug hebben dit soort bundels btw ook vaker :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Flickr is al lang niet meer wat het geweest is helaas, maar daar zijn andere topics voor denk ik.

Gezien het zo'n rare datum is (28 aug) denk ik niet dat ze het verlengen en het wel aardig tijdelijk was. Zal het in de gaten houden iig :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 08:02
Ik weet niet wat het normaal kost(te) maar heb het nu ook maar aangeschaft in de aanbieding. Ik ben/was LR5 gebruiker icm Photoshop Elements 11. Dat is voor mij voldoende. Als je voor de Engelstalige versie koos dan was het iets minder dan €9 per maand (incl.btw). Omdat ik een BTW-nummer heb gaat automatisch de BTW eraf. En heb wel gekozen voor de NL-versie (omdat ik die ook al had, en het toch soms net prettiger vind in het Nederlands te werken). Per maand opzegbaar is denk ik alleen van toepassing na een jaar. Bij mijn producten geeft ie aan dat de registratie loopt tot 27 augustus 2016. Heb overigens nu slechts 1 maand betaald.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
inquestos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Ik zie deze reactie nu pas :+ Maar destijds heb ik het wel gedaan ja en met veel plezier gebruik van gemaakt. Inmiddels heb ik Creative Cloud via m'n werk (en gebruik ik het thuis vrij weinig), maar het was voor mij die 132 euro per jaar toen meer dan waard :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nou, die van mij is dus ook weer afgelopen. Ik ben er dus ook voor gegaan. Een jaar goed gebruik van gemaakt.

Nu aan het kijken voor een alternatief :)
Ventieldopje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:26:
Flickr is al lang niet meer wat het geweest is helaas, maar daar zijn andere topics voor denk ik.

Gezien het zo'n rare datum is (28 aug) denk ik niet dat ze het verlengen en het wel aardig tijdelijk was. Zal het in de gaten houden iig :)
Het is in ieder geval vandaag nog geldig. En als je voor engelstalig gaat is het slechts €8,87 per maand zie ik. Geen slechte deal. €106,44 voor een jaar. Daarna zal het onwaarschijnlijk fors omhoog gaan...

[ Voor 75% gewijzigd door inquestos op 29-08-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Daarna is het de normale prijs van €10,- ex.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
Wie weet waarom bridge ineens geen .cr2 bestanden meer kan lezen? Ik heb een nieuwe installatie van CC moeten doen ivm een nieuwe installatie van windows 10. En plots kan ik geen foto's meer inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

CamelNLD schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:28:
Wie weet waarom bridge ineens geen .cr2 bestanden meer kan lezen? Ik heb een nieuwe installatie van CC moeten doen ivm een nieuwe installatie van windows 10. En plots kan ik geen foto's meer inzien.
CameraRaw niet geinstalleerd of te oud?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
Dat... is een hele goede vraag. Dikke kans dat die met w10 niet meegekomen is als driver. Als ik thuis ben ga ik dat eens opnieuw installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door CamelNLD op 31-08-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is ook geen driver maar een los stukje software die zowel Photoshop, Lightroom als Bridge gebruiken voor het werken met RAW's. Die komt dus uiteraard niet met Windows 10 mee maar wel met de installatie van Bridge bijvoorbeeld. Kan geen kwaad om het nog eens te checken in ieder geval ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
Je hoort van mij als ik thuis ben, in ieder geval al bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een adobe CC licentie voor 1 jaar aangeschaft via surfspot, je krijgt dan een code die je in moet voeren en die dan bij je account komt te staan. Tot zover alles goed, als ik inlog bij mijn account zie ik de licentie staan (kan er alleen niet op klikken maar weet niet of dat hoort). Ik heb dus de adobe cc 'app' gedownload en vanuit daar photoshop etc geinstalleerd. Wil ik nu een programma opstarten kom ik alsnog in een trial omgeving terecht (elke keer als ik een programma opstart wordt ik gevraagd of ik een licentie wil aanschaffen en dat mn trial over een x aantal dagen verloopt).

Iemand een idee? Ik ga sowieso binnenkort de klantenservice contacten maar wil het het liefst zelf oplossen. Ik las al ergens dat je het wel in de juiste taal moet installeren (ik heb NL versie gekocht en daar staat hij ook in) maar dat is dus het geval.

Goed de klantenservice chat is zeker een aanraden, snel en goed geholpen. Het probleem lag uiteindelijk in de hosts file, daar wat regels moeten verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 11-09-2015 20:21 ]

Pagina: 1

Let op:
~~~[html]Voor Adobe Lightroom (dat ook deel is van Creative Cloud) loopt een apart topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1486179/0">Het grote Adobe Lightroom topic</a>. De andere Creative Cloud producten (zoals Photoshop CC, Premiere Pro CC en After Effects CC) kunnen hier besproken worden.~~~[/html]