Wifi in grote tuin - outdoor accespoint - bereik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-08 14:26
Een kennis van me wil overal in zn tuin het wifi hebben. Nu is het nogal een grote tuin 50-75 meter diep met juist op het verste punt van het huis een zitje. Er is daar geen bereik van het accespoint welke in huis (en in het kantoor) staat.

Nu lijkt me een outdoor accespoint (zowiets: Senao EnGenius EOC-5611P) wel wat, maar ik heb geen idee wat het bereik van die dingen is. Ik denk dat het wat met de mW te maken heeft. De Senao heeft met z'n 600 mW veel te veel kracht heeft. Maar waar moet ik voor een tuin 5-075 meter aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-08 17:23
Kabel leggen geen optie? Graaf een klein geultje langs de rand van de tuin, hoeft geen diep geultje te zijn omdat het de rand is van de tuin en daar als het goed is niemand loopt (tenzij de tuin natuurlijk 'open' verbonden is met een andere tuin of grasveld of wat dan ook).
Een UTP kabel mag max. 100 meter zijn, dus met een CAT-6 kabel vanuit het huis naar het tuinhuisje moet je er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb hetzelfde probleem. Een kabel door de tuin zou nog wel kunnen, maar ik krijg geen kabel aan die kant van het huis (als ie weggewerkt moet zijn, kabel in het zicht = nogo).
Mijn router staat aan de voorkant van het huis, mijn terras is precies aan het eind van de 20m tuin. Bereik is er nét, maar vaak zit je precies tussen mobiel en wifi in.

Ik heb er wel stopcontacten, misschien is een netstroom-wifi oplossing iets? Ik hoor alleen vaak slechte verhalen over compatibiliteit en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
via via heb ik EnGenius ENS200EXT Long Range Outdoor Access Point 150Mbps geadviseerd gekregen (voor een tuin van 50-75). Geen idee of dit wat is, is namelijk ook niet in de pricewatch te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55

lier

MikroTik nerd

Bedenk dat je bij WiFi twee zenders en twee ontvangers hebt (router/AP enerzijds en client anderzijds). Heel fijn om zo'n EnGenius neer te zetten, maar of dat het probleem oplost...

Ik zou in deze situatie eerst eens wat met antennes proberen, heeft de accesspoint een aansluiting hiervoor?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Je hebt niets aan alleen een sterke zender. Je device zal daarmee wel ontvangst hebben maar beschikt zelf niet over een sterke zender. De communicatie tussen device en accespoint zal daardoor niet "opeens" veel beter gaan.
(Wifi is zender en ontvanger in twee richtingen. Alleen sterkere zender is dus de helft van een mogelijke oplossing)

Maar, in het open veld zal het allicht beter worden door een accespoint aan de goede kant van het huis te plaatsen. Het scheelt signaalverlies door muren. (overigens zijn planten ook erg slecht voor je signaal)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
aZuL2001 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:55:
Je hebt niets aan alleen een sterke zender. Je device zal daarmee wel ontvangst hebben maar beschikt zelf niet over een sterke zender. De communicatie tussen device en accespoint zal daardoor niet "opeens" veel beter gaan.
(Wifi is zender en ontvanger in twee richtingen. Alleen sterkere zender is dus de helft van een mogelijke oplossing)

Maar, in het open veld zal het allicht beter worden door een accespoint aan de goede kant van het huis te plaatsen. Het scheelt signaalverlies door muren. (overigens zijn planten ook erg slecht voor je signaal)
Klinkt logisch, zeker als ze daar met een gewone laptop of tablet gaan zitten. Maar een kabel is ook niet echt een oplossing. Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja ik denk dat het met een outdoor (richt) antenne prima gaat werken. Je hebt namelijk line of sight in de tuin dus dan kan je makkelijk een stuk verder weg.

Als zijn router nu binnen staat is het geen wonder dat hij buiten geen bereik heeft :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit "achter" de AP? Of ten wel, wat is je inernet pijp? ADSL, kabel, glas?

Als het ADLS is, hoef je toch niet harder te gaan dan je ADSL.

Probeer eerst maar, en begin eerst met "lage' uitgnagsvermogen. Test eerst op speedtest.net bedraad, daarna per WiFi. Is de snelheid aan het einde van de tuin lager dan bedraad, verhoog het uitgangsvermogen, net zo lang tot dat je de kabelsnelheden behaalt. Daarna nog een tikje meer geven (voor reserve), en laat het zo.

Dan heb je een goede balans tussen vermogen en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:32
voor de ts: is het mogelijk tijdelijk een AP bij je achterdeur te plaatsen en te kijken hoever je daarmee komt?

anders word het toch een geultje graven waar een pvc buis in gaat met een aantal keren utp en een stroompje

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt shure-fan. Tijdelijk een lange UTP kabel ergens regelen. Desnoods met een 230 V haspel (je moet toch stroon hebben), en een power LAN setje. Wel de haspel HELEMAAL open rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee 230V is niet perse nodig wanneer je PoE gebruikt en Ap het ondersteund.

wss onder de switch het niet, dan neem je er een injector bij

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Zijn er nog andere opties? Naast de kabel naar achteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 14:12
Ik zou voor de ENS-202EXT gaan, welke onlangs is uitgekomen. Met 2x 5dbi antenne's en een flinke portie uitzend vermogen zou dit een eitje moeten zijn voor dat apparaat.

Pricewatch: http://goo.gl/64Z5b

[ Voor 0% gewijzigd door neonite op 19-06-2013 09:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
neonite schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:21:
Ik zou voor de ENS-202EXT gaan, welke onlangs is uitgekomen. Met 2x 5dbi antenne's en een flinke portie uitzend vermogen zou dit een eitje moeten zijn voor dat apparaat.

Pricewatch: http://goo.gl/64Z5b
Hoe zit dat dan met de zendkracht van de laptops en tablets die terug moeten communiceren, zoals hierboven vermeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:54:
klopt shure-fan. Tijdelijk een lange UTP kabel ergens regelen. Desnoods met een 230 V haspel (je moet toch stroon hebben), en een power LAN setje. Wel de haspel HELEMAAL open rollen.
Een haspel smelt echt niet van de ~10W die zo'n AP trekt hoor. Typisch gezien mag je een haspel tot 10A (~2300W) belasten zonder 'm af te rollen, afhankelijk van de haspel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 13:48
lier schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:54:
Bedenk dat je bij WiFi twee zenders en twee ontvangers hebt (router/AP enerzijds en client anderzijds). Heel fijn om zo'n EnGenius neer te zetten, maar of dat het probleem oplost...
Is dat nou eigenlijk zo, dat je met een sterke zender ook een sterke ontvanger moet hebben?
Ik heb op m'n club een Engenius ECB300 (800mW) als Access Point in de kantine staan met externe antenne en een Engenius ECB150 (600mW) als ontvanger (client bridge) aan een Thin Client hangen ergens midden in het terrein op 12volt. Het waarom zal ik hier niet verder uitleggen, maar zoals verwacht overbrug ik hier makkelijk 100 meter mee. Theoretisch moet het nog veel verder kunnen.
Maar als ik met m'n mini laptopje (Compac mini 110) op 100m van de kantine ga staan kan ik ook gewoon het signaal van de ECB300 oppikken en verbinding maken met het netwerk en internet. Zelfs met m'n smartphone lukt dat nog.Volgens mij moeten de zend- en onvang-bereiken (zeg maar 2 cirkels in het platte vlak) elkaar overlappen om contact te kunnen maken. Ik geloof nooit dat mijn mini-laptopje of smartphone zo'n sterke WiFi zender/ontvanger hebben.

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mxhans196 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Is dat nou eigenlijk zo, dat je met een sterke zender ook een sterke ontvanger moet hebben?
Ik heb op m'n club een Engenius ECB300 (800mW) als Access Point in de kantine staan met externe antenne en een Engenius ECB150 (600mW) als ontvanger (client bridge) aan een Thin Client hangen ergens midden in het terrein op 12volt. Het waarom zal ik hier niet verder uitleggen, maar zoals verwacht overbrug ik hier makkelijk 100 meter mee. Theoretisch moet het nog veel verder kunnen.
Maar als ik met m'n mini laptopje (Compac mini 110) op 100m van de kantine ga staan kan ik ook gewoon het signaal van de ECB300 oppikken en verbinding maken met het netwerk en internet. Zelfs met m'n smartphone lukt dat nog.Volgens mij moeten de zend- en onvang-bereiken (zeg maar 2 cirkels in het platte vlak) elkaar overlappen om contact te kunnen maken. Ik geloof nooit dat mijn mini-laptopje of smartphone zo'n sterke WiFi zender/ontvanger hebben.
je snapt het helemaal.
Je kant idd dat vlak nog vervormen door een richtantenne neet te zetten

Een sterkere zender in huis kan om de tui te bereiken en toch nog omnidirectioneel te werken (ivm ed binnenhuis apparaten) . maar als je in de tijn teruh wil zenden moet je dus meer vermogen hebben of je kleinere vermogen effectief richten op het ap.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Ik denk dat ik het begin te begrijpen. Alleen een sterke zender aan het huis heeft niet veel nut. Een kabel lijkt de beste oplossing, maar dat wil de bewoner niet.

Zijn er nog andere oplossingen, zoals het doorlinken of versterken van het wifi signaal? Of iets met zo'n netwerkding via het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
OF het niet veel nut heeft zijn verschillende theorieën over. In principe zorgt een gevoeligere antenne op het AP er ook voor dat deze meer signalen kan ontvangen dan reguliere acces points.

neem een stuk utp mee, verleng kabel en leg eerst eens het oude ap (of een ander simpel ap) buiten neer. Het zal je verbazen hoe ver je daar al mee komt :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik gebruik deze http://www.lancom-systems...ss-points/lancom-oap-322/ om een tuin van 400 meter diep te overbruggen. Op de 400 meter nog net ontvangst om youtube te spelen zonder buffering. De andere kant op nog eens 50 meter met een 2e SSID een AP2AP verbinding gemaakt totdat ik er een kabel naar toe ga trekken.

Je kan ook natuurlijk een normale AP nemen met alleen outdoor antennes.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 19-06-2013 15:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 15:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DukeBox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:29:
Ik gebruik deze http://www.lancom-systems...ss-points/lancom-oap-322/ om een tuin van 400 meter diep te overbruggen. Op de 400 meter nog net ontvangst om youtube te spelen zonder buffering. De andere kant op nog eens 50 meter met een 2e SSID een AP2AP verbinding gemaakt totdat ik er een kabel naar toe ga trekken.

Je kan ook natuurlijk een normale AP nemen met alleen outdoor antennes.
Zit je dan op 5GHz band of? Dan zend hij namelijk 4000 mW uit, wat echt MEGA is.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cyber: Waarom die haspel uitrollen: Als je power LAN setjes gebruikt, weet je niet wat er gebeurt met die signalen die over de lichtnet gaan. In een huis zijn het meestal "rechte" draden, en geen "spoelen". Daarom dat uitrollen, om een echte situatie "nabootsen", en op zijn minst verbinding te krijgen.

Klopt, heeft niets met het vermogen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

frankwopereis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:46:
Zit je dan op 5GHz band of? Dan zend hij namelijk 4000 mW uit, wat echt MEGA is.
Ja, maar niet op 4 Watt, gewoon ingesteld op de indoor waardes met een kleine aanpassing voor de antennes.
Zoveel vermogen is alleen 'nuttig' bij AP2AP verbindingen waarbij beide kanten hetzelfde vermogen (gestraald) hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Idd. En hoge zendvermogens geven meestal (in niet ap2ap situaties) meer problemen dan wat je probeert te bereiken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:01:
@ Cyber: Waarom die haspel uitrollen: Als je power LAN setjes gebruikt, weet je niet wat er gebeurt met die signalen die over de lichtnet gaan. In een huis zijn het meestal "rechte" draden, en geen "spoelen". Daarom dat uitrollen, om een echte situatie "nabootsen", en op zijn minst verbinding te krijgen.

Klopt, heeft niets met het vermogen te maken.
Ah ja, dan is 't een spoel en lees ik over powerlan heen. Dat heb je op je telefoon in de tram soms :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 19-06-2013 22:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
@ ts: vanuit je OP lees ik dat er een kantoor aan huis gesitueert is, Is het niet mogelijk om een gaatje naar buiten te boren en vandaar met iig 1x utp (liefst meerdere utplijnen) en 1x 230v richting de andere kant van de tuin te gaan?

Anders vrees ik dat je opdrachtgever het verhaal moet laten varen, tenslotte vragen dit type opdrachten vaak wel een klein offer van de opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS: Ga een gleuf graven (diep hoeft niet), en leg daar YMvKas in (mag ook 3 x 1,5 mm2), en liefst 2 x UTP. (STP of FTP mag ook). Cat 5e is voldoende. Je kan ook glasvezel neerleggen. Kost ook bijna evenveel als UTP. Kijk maar:

https://www.netwerkwinkel...hkabels/LC-LC-s_1096.html

Misschien hebben ze ook "grond" fibre, die je rechtstreeks in de grond mag leggen, zonder buis of zo.

Het is "prachtig weer" om dit soort werkjes te doen. Ben je misschien een uur of 2 bezig, maar dan heb je alles professioneel aangelegd, en betrouwbaar. Kan je later ook nog in de schuur een server neerzetten, lekker ver weg, zonder de herrie aan te horen van de ventilator.

Die gleuf in de grond hoeft maar een spade diep en breed te zijn. Die druk je de grond in met een stukje hout. Als je dat met zijn tweeën doet, is het makkelijkst. De ene doet de spade erin, de ander legt erachteraan de kabel en drukt hem met een stukje houd in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:16:
@TS: Ga een gleuf graven (diep hoeft niet), en leg daar YMvKas in (mag ook 3 x 1,5 mm2), en liefst 2 x UTP. (STP of FTP mag ook). Cat 5e is voldoende. Je kan ook glasvezel neerleggen. Kost ook bijna evenveel als UTP. Kijk maar:

https://www.netwerkwinkel...hkabels/LC-LC-s_1096.html

Misschien hebben ze ook "grond" fibre, die je rechtstreeks in de grond mag leggen, zonder buis of zo.

Het is "prachtig weer" om dit soort werkjes te doen. Ben je misschien een uur of 2 bezig, maar dan heb je alles professioneel aangelegd, en betrouwbaar. Kan je later ook nog in de schuur een server neerzetten, lekker ver weg, zonder de herrie aan te horen van de ventilator.

Die gleuf in de grond hoeft maar een spade diep en breed te zijn. Die druk je de grond in met een stukje hout. Als je dat met zijn tweeën doet, is het makkelijkst. De ene doet de spade erin, de ander legt erachteraan de kabel en drukt hem met een stukje houd in de grond.
Aan het weer of het werk ligt het zeker niet. 8) Het is meer dat ze geen kabel in de tuin willen anders had ik het allang zo aangelegd. Vandaar dat ik naar een draadloze (als in netwerk; stroom is geen probleem) oplossing ofzoek ben.

Het is hier allemaal vrij onlogisch ingedeeld, maar nu ik dit ze te typen bedenk ik me dat de server in de schuur staat met volgensmij een leiding naar het zwembad (weer in een andere hoek van de tuin). Misschien dat daar nog een loze leiding zit waar een netwerkkabel door heen kan, en dan zit ik al op 2/3 van de afstand vanuit het huis naar het zitje. Strax eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het met PowerLAN proberen. Als het werkt, ben je binnen. Je hebt stroom, en LAN. Wat heeft een AP nog meer nodig? Niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:28:
Je kan het met PowerLAN proberen. Als het werkt, ben je binnen. Je hebt stroom, en LAN. Wat heeft een AP nog meer nodig? Niets meer...
zo'n powerLAN heb ik nog wel liggen! Ga ik eerst dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50-75m moet geen enkel probleem zijn met WiFi. Je moet alleen niet het vermogen gaan opvoeren. Met het opvoeren loop je inderdaad tegen het probleem aan dat je laptop geen opgevoerd signaal heeft en dus het AP wel "hoort", maar niet kan terugpraten. Je moet het signaal bundelen. Een richtantenne zendt het signaal in een veel smallere bundel uit dan een normale antenne (een standaard omni-antenne van 1.1dBi stuurt het signaal in een iets afgeplatte bol rondom de antenne uit). Maar, zo'n richtantenne ontvangt ook alleen maar signaal uit die smallere bundel, waardoor ook het signaal uit je standaard wireless-kaartje veel sterker binnenkomt op je AP.

Het hierboven genoemde AP met 5dBi antenne heeft inderdaad een gebundeld signaal. Ruwweg kan je zeggen dat een 5dBi antenne ongeveer 5x zo ver komt als een 1.1dBi antenne. Die 5dBi antenne is echter nog wel omnidirectioneel, waardoor je relatief veel signaal uitzendt in richtingen waar je het waarschijnlijk niet nodig hebt. Een patchantenne van 9 tot 15dBi bundelt het signaal in 1 richting waardoor je veel verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:25:
50-75m moet geen enkel probleem zijn met WiFi. Je moet alleen niet het vermogen gaan opvoeren. Met het opvoeren loop je inderdaad tegen het probleem aan dat je laptop geen opgevoerd signaal heeft en dus het AP wel "hoort", maar niet kan terugpraten. Je moet het signaal bundelen. Een richtantenne zendt het signaal in een veel smallere bundel uit dan een normale antenne (een standaard omni-antenne van 1.1dBi stuurt het signaal in een iets afgeplatte bol rondom de antenne uit). Maar, zo'n richtantenne ontvangt ook alleen maar signaal uit die smallere bundel, waardoor ook het signaal uit je standaard wireless-kaartje veel sterker binnenkomt op je AP.

Het hierboven genoemde AP met 5dBi antenne heeft inderdaad een gebundeld signaal. Ruwweg kan je zeggen dat een 5dBi antenne ongeveer 5x zo ver komt als een 1.1dBi antenne. Die 5dBi antenne is echter nog wel omnidirectioneel, waardoor je relatief veel signaal uitzendt in richtingen waar je het waarschijnlijk niet nodig hebt. Een patchantenne van 9 tot 15dBi bundelt het signaal in 1 richting waardoor je veel verder komt.
Het gaat in dit geval om een tuin van circa 50 a 75 in het vierkant dus max 75x75 meter. Met verschillende zitjes etc door de hele tuin. Misschien dat ik het mis heb, maar een richtantenne lijkt me dan niet echt praktisch.

Het plan is nu om met een powerlan op een punt centraal in de tuin een AP te maken. Mocht dat niet werken gaan we verder met een (omindirectioneel) AP aan de gevel van het gebouw.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanmil op 20-06-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het midden van de tuin zo'n "power zuil" hebt, dan kan je daarin een AP "verstoppen". Die is dan "centraal" gelegen, en werkt heel goed. Als je dan ook nog PowerLAN aansluit, dan is het prachtig. Meestal zijn die zuilen waterdicht.

Let wel op vocht IN je AP. Dus beter eentje nemen, uit elkaar slopen, en met tig lagen transparantie (elektronica) lak bespuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
hmm zelfde idd als haik01, er zullen vast wel vogelhuisjes en dergelijke opstellingen in die tuin staat waar jij een ap in / naast kunt verstoppen, kan ook in een waterdichte box die je in de achtergrond kleur spuit.

Overigens zie ik dan liever een wireless router ipv ap ivm ingebouwde switch, En ik zie liever dat ieder apparaat gevoed word via 230+ eigen utp lijn als het mogelijk is. (of daisychainen)

Powerlan rommel ben ik geen fan van dus zal ik dat nooit aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
shure-fan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:45:
Powerlan rommel ben ik geen fan van dus zal ik dat nooit aanraden
Nee ik ook niet (al heeft het bij mn ouders thuis altijd wel aardig gewerkt). Maar voor een "snelle" oplossing kan ik dat nu aansluiten. Mocht het niet naar behoren werken, kunnen we altijd verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, een waterdichte 5 GHz AP: (jouw laptop's en iPhones + ander GSM's moeten wel die 5 GHz aan kunnen).

https://www.interprojekt....-80211an-mimo-p-1149.html

En dat voor 52 euro + 9.95 verzendkosten. Heb je geen probleem met water en zo. Heeft ook nog een 5 poorts switch ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 18:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

janvanmil schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:35:
[...]

Het gaat in dit geval om een tuin van circa 50 a 75 in het vierkant dus max 75x75 meter. Met verschillende zitjes etc door de hele tuin. Misschien dat ik het mis heb, maar een richtantenne lijkt me dan niet echt praktisch.
Je hebt richtantennes met allerlei verschillende 'openingshoeken'. Een tactisch geplaatste 45° antenne dekt wellicht wel alle zitjes en is stukken effectiever dan een standaard 360° omni-antenne.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 15:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:31:
Kijk, een waterdichte 5 GHz AP: (jouw laptop's en iPhones + ander GSM's moeten wel die 5 GHz aan kunnen).

https://www.interprojekt....-80211an-mimo-p-1149.html

En dat voor 52 euro + 9.95 verzendkosten. Heb je geen probleem met water en zo. Heeft ook nog een 5 poorts switch ingebouwd.
Dat ziet er wel interessant uit, kan mijn tuin in ieder geval wel dekken:)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Pagina: 1