Externe wifi harde schijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Paar keer zo'n schij voorbij zien komen op tweakers.
Leek me een handig apparaatje.
Veel mensen beschouwen dit als een NAS met accu voor thuis.
Zou dit apparaat niet kunnen functioneren voor vakanties etc ?
In ons gezin zijn er 4 iPads met elk 16gb aan geheugen.
Nu is dit niet super veel maar om nou meteen nieuwe ipads te kopen met meer geheugen vindt ik overdreven.
Zou het niet handig wezen om hier je films op te doen in iPad formaat en mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld en eventueel in het vliegtuig (als dat mag aangezien er toxh een wifi signaal uitgezonden moet worden).
Graag hoor ik of het voor deze doeleinden geschikt is.
Ik doel daar met name op de snelheid dat hij 4 apparaten tegelijk aankan om 1080p te streamen :D

Denk dat het voor meer gezinnen handig kan zijn !

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
4 1080p streams van een harde schijf streamen wordt nog lastig. Als hij in het vliegtuig gebruikt zo moeten worden moet hij dus op accu. dan krijg je waarschijnlijk een 5400rpm 2.5 inch harde schijf omwille van het stroomverbruik. daarvan 4 streams tegelijk wordt nog leuk. Dat is gewoon random io (4 verschillende plaatsen op schijf) de slechtste manier van gebruik voor een harde schijf.

Wifi is nu nog niet toegestaan in vliegtuigen. Ze zijn er wel mee bezig, maar het is nog even afwachten hoe en wat dat wordt...

• MrTuinstra
timberleek schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:23:
4 1080p streams van een harde schijf streamen wordt nog lastig. Als hij in het vliegtuig gebruikt zo moeten worden moet hij dus op accu. dan krijg je waarschijnlijk een 5400rpm 2.5 inch harde schijf omwille van het stroomverbruik. daarvan 4 streams tegelijk wordt nog leuk. Dat is gewoon random io (4 verschillende plaatsen op schijf) de slechtste manier van gebruik voor een harde schijf.

Wifi is nu nog niet toegestaan in vliegtuigen. Ze zijn er wel mee bezig, maar het is nog even afwachten hoe en wat dat wordt...
Daar was ik al bang voor.. Heb wel schijven gezien die maximaal 4 apparaten tegelijk aankan met een accuduur van ongeveer 10 uur.. Echter zijn ze best duur en niet echt getest.. Is net in opkomst denk ik.

Heb even mijn oom nagevraagd die is luchtverkeersleider op Schiphol en volgens hem mag je gewoon zo'n harde schijf gebruiken en dus een 'privé' wifi netwerk opzetten..
Schijnt niet eens gevaarlijk te wezen qua storingen etc is een fabeltje..
Vroeger wou het wel eens voorkomen maar nu niet meer werkt allemaal op verschillende frequenties.

Toevoeging: ideaal voor autovakantie kunnen kinderen genieten op de achterbank van een filmpje en als we in hotel overnachten pleur je dat ding aan de oplader en volgende dag weer verder. :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrTuinstra op 18-06-2013 12:06 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je je had laten leiden door toepasbaarheid ipv een logo, had je kunnen volstaan met een handjevol sd kaartjes.

• MrTuinstra
Mijzelf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:08:
Als je je had laten leiden door toepasbaarheid ipv een logo, had je kunnen volstaan met een handjevol sd kaartjes.
Geheugenkaartjes van 32 of 64 gb zijn ook niet vreselijk goedkoop..
En heb maar 1 camera connectie kit dus dan zou ik er nog 3 bij moeten aanschaffen aangezien ik soms alle ipads gebruikt wordt om films te kijken.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
dergelijke draadloze netwerken zijn bij de meeste (ik dacht eigenlijk alle) maatschappijen nog verboden. In elk geval bij starten en landen. Maar officieel volgens mij nog op de gehele vlucht.

De FAA is nu bezig met allerlei tests om Wifi enzo mogelijk toe te gaan staan.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Mijzelf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:08:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-cCYbxxHhP6c/TwBLMYSgpvI/AAAAAAAAAOU/HKx7fxT7Nmo/s1600/hindsight2.jpg

Modbreak:Dergelijke replies worden niet gewaardeerd; check je DM!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 18:06 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
film via camera connection kit. Dan moet je ipad wel gejailbreakt zijn. Anders gaat dat je niet lukken.
Het zal ook moeilijk zijn om 4 maal 1080p uit te zenden voor de HD.

Wat jij wil zal volgens mij niet gaan werken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De oplossing is simpel: neem een laptop mee met de films die je wil kunnen zien, en als je de films op je iPad(s) gezien hebt verwissel je ze.

@de rest:

Heel leuk, lekker mekkeren dat je het niet eens bent met de vier iPads / Apple producten, maar behalve dat het een slappe flamebait is, heeft MrTuinstra er ook nog eens niks aan. Als je geen oplossie/optie te bieden hebt kan je beter gewoon niet posten.

• MrTuinstra
johnkeates schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:47:
De oplossing is simpel: neem een laptop mee met de films die je wil kunnen zien, en als je de films op je iPad(s) gezien hebt verwissel je ze.

@de rest:

Heel leuk, lekker mekkeren dat je het niet eens bent met de vier iPads / Apple producten, maar behalve dat het een slappe flamebait is, heeft MrTuinstra er ook nog eens niks aan. Als je geen oplossie/optie te bieden hebt kan je beter gewoon niet posten.
Inderdaad een goed idee 1tb schijf in laptop en iedere keer iTunes gebruiken. Is denk ik de goedkoopste oplossing.

Ja heb zelf 2 + iPod touch en vader ook vindt het top producten uiteraard met wat beperkingen, maar dat heb je bij alles wel.
Ondanks de hoge prijzen kan ik niet meer zonder !
iPhone vindt ik wat minder maar die vindt mijn broertje helemaal geweldig heb zelf een HTC one (:

Weer even ontopic.

Misschien dat er in de toekomst wel een harde schijf gerealiseerd wordt met voldoende vermogen om 4x Du HD te streamen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 17:53
Het blijft via wifi werken, dus als 'ie één 1080p-stream aan zou kunnen zou ik het al knap vinden, laat staan vier.

The devil is in the details.

Verwijderd

Dit topic loopt volledig uit de hand. De oorzaak hiervan ligt denk ik vooral bij de topicstarter, die onduidelijke vragen heeft en een ietwat onsamenhangig verhaal en daarnaast zelf ook offtopic reageert.

Aan jullie het verzoek niet een 'slecht' topic nog slechter te maken met replies die niet behulpzaam zijn of niet inhoudelijk, maar in plaats daarvan een toipcreport in te dienen.

Bij deze gaat het topic op slot. De betrokkenen krijgen een privébericht in de vorm van een DM of pushmessage.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.