Sapphire radeon 7950

Pagina: 1
Acties:

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-01 21:33
Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af of het wel loont om een boost klok te nemen omdat er maar 25mhz verschil in zit bij maximale turbo frequentie of kan ik beter gaan overklokken?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:41
Gewoon een goede kaart pakken en overklokken. 25 mhz zal amper een frame per seconde schelen. Sws is die hele 'boost' en 'turbo' overrated. Beter pak je een standaard 7970 ipv een 7950 met een fancy koeler en boostclocks

druk en typefouten voorbehouden

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Als je zelf gaat overklokken heb je meer aan een goede koeler dan aan een hogere kloksnelheid vanuit de fabriek.

• lutkeveld
mitsumark schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:33:
Als je zelf gaat overklokken heb je meer aan een goede koeler dan aan een hogere kloksnelheid vanuit de fabriek.
idd, het is niet zo dat je beide 200mhz kunt opvoeren, de ene chip heeft al meer van zijn overklokmogelijkheden gebruikt dan de ander. Een leuk kaartje als een TwinFrozer of een WindForce is nooit verkeerd, maar mijn advies is om geen uberkaart met een custom pcb en koeler te halen maar voor de low-end kaart met een meer high-end chip gaan.

• arens77
dank jewel dan weet ik dat ook weer maar er is een ding waar ik tegenop zit en dat is als je geen sapphire neemt bij alternate krijg je er geen codes bij op het moment

[ Voor 4% gewijzigd door arens77 op 20-06-2013 21:17 ]

• lutkeveld
arens77 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:16:
dank jewel dan weet ik dat ook weer maar er is een ding waar ik tegenop zit en dat is als je geen sapphire neemt bij alternate krijg je er geen codes bij op het moment
Leestekens zijn opzich wel handig :X Je bedoelt de Never Settle Reloaded bundel neem ik aan? Die game bundel van AMD? Dan is Alternate gewoon een klootzak want die hoor je bij elke kaart boven de 7850 te krijgen. Kijk anders eens bij een andere winkel waar ze de codes wel mee leveren. Alternate is niet de enige pc onderdelen boer, en meestal is alternate aan de dure kant.

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
lutkeveld schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:25:
[...]

Leestekens zijn opzich wel handig :X Je bedoelt de Never Settle Reloaded bundel neem ik aan? Die game bundel van AMD? Dan is Alternate gewoon een klootzak want die hoor je bij elke kaart boven de 7850 te krijgen. Kijk anders eens bij een andere winkel waar ze de codes wel mee leveren. Alternate is niet de enige pc onderdelen boer, en meestal is alternate aan de dure kant.
Ik heb dit gewoon gemeld bij hun en ze hebben dit ook netjes toegestuurd.

• arens77
Bij welke winkel krijg je de bundel wel bij iedere kaart?

• lutkeveld
arens77 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:24:
Bij welke winkel krijg je de bundel wel bij iedere kaart?
Lezen :X
evangael schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:27:
[...]

Ik heb dit gewoon gemeld bij hun en ze hebben dit ook netjes toegestuurd.

• arens77
Dank je dan weet ik dat ook weer
Pagina: 1