Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een laptop gekocht met windows 7. Deze heb ik toendertijd een legale upgrade gegeven naar windows 8.
Wat nu het probleem is, is dat als ik mijn laptop dicht klap, soms gaat hij dan gewoon uit, en start hij zichzelf opnieuw op. Ook wilt hij soms niet uit. Dan blijft hij heel lang blazen als het ware, en dat start hij zichzelf gewoon opnieuw op. Dit vind ik er vervelend, en het doet me pijn elke keer die knop ingedrukt te houden en dan die HDD af te horen slaan.

Weet iemand een goede oplossing hiervoor?

Groet,
Remmelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat heb je ingesteld wat er moet gebeuren als je hem dicht klapt dan? Standaard is volgens mij dat hij dan in een standby stand vliegt. Er ontstaat geen BSOD waardoor hij opnieuw opstart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat inderdaad op standby. Ik weet niet of er een BSOD komt, omdat hij dichtgeklapt is. Heel af en toe geeft hij terwijl hij gewoon aan staat ook een BSOD. Kan het er iets mee te maken hebben dat het een Upgrade versie is ipv een normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33

thof

FP ProMod
Een BSOD heeft na mijn inziens niet direct te maken met een upgrade versie of een normale versie. Het blijft een nieuwe windows installatie. Er zijn tooltjes te vinden waarmee je makkelijk je BSOD's mee uit kan lezen, als je die eens post kunnen we daar eerst naar kijken. Wellicht dat het een driver issue is. Daarbij kom ik meteen bij het volgende: zijn de drivers en de bios up-to-date?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles is up to date!
De BSOD is maar heel af en toe, dus het kan even duren voordat ik daar wat data van kan krijgen.
Andere ideeen misschien?