pc Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Goksenin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-03-2023
Beste Tweakers,

Als eerst begin ik natuurlijk met mijn PC Specs:
CPU: Intel Core i5 - 760 Lynnfield @ 4.0 Ghz
GPU: ATI Radeon 6950
Memory: GEIL 8 gb 1600
Mobo: EVGA P55 FTW
SSD: OCZ Vector 128 gb
Voeding: Corsair 750 Watt

Afgelopen week heb ik Crysis 3,Far Cry 3, The witcher 2 gespeelt en tot spijt kwam ik niet hoger met de settings op medium (een paar op high). Nu vroeg ik me af wat het beste zal zijn om mijn pc up te graden zodat ik deze spellen wel op High kan draaien met een goede FPS rond de 50-60.

Ik zelf dacht eraan om mijn videokaart up te graden naar een GTX 670 van Asus:
http://www.alternate.nl/A...GD5/html/product/1007089/?

Wel een dure aankoop natuurlijk maar als dit het antwoord zal zijn op mijn vraag...waarom niet? Zal dit ervoor zorgen dat ik de games wel op high kan spelen of gaat dit juist voor een bottleneck zorgen? :O

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geinformeerd :)

Verwijderd

Waarom niet een 770? Die is marginaal sneller als een GTX680, en zo rond dezelfde prijs als de 670 die je linkt. Als dat binnen je budget valt dan is dat een veel betere keus.

Neem bijvoorbeeld deze: pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

Is een model van Palit, komt met een goeie koeler volgens veel reviews, en vanuit de fabriek een overclock. In de praktijk zal dit toch zeker 20% schelen met een GTX670, als het niet meer is. Lijkt me een makkelijke keus!

Edit: hier een benchmark waar de Jetstream word gebenched binnen Far Cry 3. Zoals je ziet is hij ver superieur aan een GTX670 stock: http://www.guru3d.com/art...0_jetstream_review,9.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 03:04 ]

• Goksenin
Dus als ik het goed begrijp is een GTX 770 het antwoord voor high settings gaming?

wordt mijn cpu dan geen probleem als ik deze games op high of ultra wil spelen?

Verwijderd

Afgaande van de recommended specifications, en m'n eigen ervaringen (ik draai zelf een i7 860 @ 3,5), zou ik zeggen dat je processor geen enkel probleem zou moeten vormen in combinatie met een nieuwe grafische kaart. Het zou wellicht wat FPS schelen, maar specifiek voor gamen zou ik (nog) niet je CPU upgraden.

Overigens is het wel belangrijk je resolutie te vermelden, dat scheelt ook een hoop. Op 1920x1080 is die GTX770 zo ongeveer de sweetspot qua performance / prijs, en ook ruim voldoende om de veeleisende games op high / ultra te spelen. Alleen op Crysis 3 zul je wat in moeten leveren (iets minder AA, en op high), maar die game die nekt ook zo goed als elke GPU, buiten de dual GPU monsters.

• Goksenin
Ja ik heb een LG 22 inch full hd scherm dus ik speel meeste games op 1920x1080. Oke dan is het dus duidelijk, ik ga voor een GTX 770 :)

Bedankt voor je hulpvolle reactie. Je hebt me weer een stuk wijzer gemaakt ;)

Groetjes!