Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lichte laptop met lange accuduur (Voor school)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik ben opzoek naar een laptop voor school en ik heb zelf al gezocht naar geschikte laptops voor mij. Maar omdat ik bijna niet kan schrijven en dus voor school 99% afhankelijk ben van mijn laptop, vind ik het wel een beetje eng om op alleen mijn eigen kennis af te gaan... Ik heb m'n best gedaan, maar ik ben toch een beetje bang dat ik straks met een laptop zit waar ik me niet mee kan redden, met het gevolg dat ik problemen krijg met het halen van school.
Daarom zou ik erg fijn vinden als jullie even kunnen meekijken en mischien nog met ideeën kunnen komen :)

Ik ga VMBO-TL Economie doen, dus met Microsoft Office Word, Excel en Powerpoint kom ik al een heel eind :+ Verder gebruik ik nu Irfanview en dat is denk ik ook wel handig voor m'n nieuwe laptop, vooral omdat ik gewoon weet hoe dat werkt. Verder zou ik zo niet weten wat er verder op zou moeten kunnen, maar goed in ieder geval gewoon normale dingen.

Prijs is niet belangrijk.

De laptop zal zoiezo steeds mee naar school moeten en weer terug. Ook als ik met school ergens heen zou gaan, dan moet de laptop mee. Verder zal hij sowieso van 08:00 tot 16:00 non stop gebruikt worden, maar het zou fijn zijn als hij lange accuduur heeft, zodat ik 100% zekerheid heb dat ik niet opeens niet meer verder kan, vooral als ik eens langer op school aan het werk blijf. Ik denk dat ik meestal wel een stopcontact heb, maar hoe langer de accuduur hoe beter.
De accuduur is dus belangrijk, maar ook het gewicht, die moet zo min mogelijk zijn.

Ik heb geen voorkeuren voor merken, simpelweg omdat ik niet genoeg kennis heb om te kunnen zeggen of er een bepaald merk is dat helemaal niet geschikt is.

Wat nog wel één heel belangrijk punt is, dat de toetsen makkelijk in te drukken zijn. Nou is dat voor jullie wellicht lastig in te schatten wanneer het voor mij makkelijk is, maar op dit moment heb ik een Asus A53SC en die toetsen gaan nog wel. Al zou het natuurlijk nog fijner zijn als ze nog makkelijker gaan.
Dat hoeft trouwens niet voor de linker en rechtermuis knop zeg maar, want ik vind het geen probleem om een muis te gebruiken als er een laptop is die verder ideaal is, maar alleen op dat punt niet.

Nou las ik dat het hier normaal is dat je zelf eerst zoekt en hier een laptop neer zet waarvan je denkt dat hij geschikt. Na 3 uur zoeken heb ik nog steeds echt geen idee wat een geschikte laptop is... Wel kwam ik de Sony Vaio Y serie's tegen en daarbij staat een lange accuduur die ook nog redelijk licht is, iig het lichtst wat ik kon vinden, op een macbook na, maar die zijn niet geschikt volgens mijn vader...

Dus, als jullie dit gelezen hebben, denken jullie dan dat een Sony Vaio Y..... geschikt zal zijn? Het is wel een kleine laptop, wat voor mij weer niet erg makkelijk is, maar verder lijkt hij me wel goed?
(Ik las trouwens dat je hem op moest zoeken in de pricewatch, maar daar kan ik hem niet in vinden :/ Verder kan ik ook geen laptops vinden, als ik zoek op een lichte laptop dan krijg ik er 3, maar alle 3 lijken me niet geschikt |:( )

Ik hoop dat ik zo een beetje voldoe aan de eisen om hier een topic te openen! ;) Anders zou het erg fijn zijn als iemand me kan vertellen wat ik moet veranderderen, anders word het nog niks.
Ik heb ondertussen na het plaatsen van dit bericht nog doorgezocht en kwam ook nog op de Acer Aspire S3-391-53314G12add, om dezelfde reden als de Sony Vaio... Maar ik weet alleen dat m'n laptop licht moet zijn en de accu moet lang meegaan, verder zou ik niet weten of de laptops ook maar een beetje geschikt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 03:16 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

1. Ga naar de pricewatch van tweakers
2. Vul de filters inVoor dingen als formaat, geheugen, prijs enzovoort
3. Van de modellen die jij interessant vind vul je in op Google "<typenummer> review"
4. Je vind dan revues van websites maat ook van gewone gebruikers, dan ben je er binnen een uurtje wel uit een zo niet dan stel je hier je overgebleven vragen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:17
Licht, en langen batterij duur Lenovo X230. zeker met een 9cell batterij.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Hoe groot mag het scherm zijn?

Ik weet niet wat je budget is, maar ik denk dat de nieuwe Macbook Air (12 uur batterij) en de Sony Vaio Pro (met optionele 'sheet' batterij wel tot 18 uur!) wel wat zijn.

Voordeel van de Sony is dat het standaard Windows heeft waar je dus gewoon Irfanwiew op kan draaien. Daarnaast heeft de Sony ook een Full HD scherm, zeker handig als je met veel tekst en Excel werkt.

Verwijderd

justahuman schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:20:
Licht, en langen batterij duur Lenovo X230. zeker met een 9cell batterij.
Die kost het dubbele van de opties die TS aanhaalt.
DGonlag2 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:42:
Hoe groot mag het scherm zijn?

Ik weet niet wat je budget is, maar ik denk dat de nieuwe Macbook Air (12 uur batterij) en de Sony Vaio Pro (met optionele 'sheet' batterij wel tot 18 uur!) wel wat zijn.

Voordeel van de Sony is dat het standaard Windows heeft waar je dus gewoon Irfanwiew op kan draaien. Daarnaast heeft de Sony ook een Full HD scherm, zeker handig als je met veel tekst en Excel werkt.
Die kost wederom het dubbele van de opties die TS aanhaalt.

Tip: nieuws: Microsoft halveert prijs Surface RT tijdelijk voor Nederlandse studenten. Bevalt het niet, dan kom je er weer makkelijk vanaf voor deze prijs. Je kan er alleen geen standaard x86 apps op draaien.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:46:

Die kost wederom het dubbele van de opties die TS aanhaalt.

Tip: nieuws: Microsoft halveert prijs Surface RT tijdelijk voor Nederlandse studenten. Bevalt het niet, dan kom je er weer makkelijk vanaf voor deze prijs. Je kan er alleen geen standaard x86 apps op draaien.
Ja ik noem maar wat, in de tekst stond namelijk dat prijs niet belangrijk is.

Die Surface is inderdaad wel mooi geprijst. Ik weet niet hoe belangrijk 'gewone' Windows programma's voor de TS zijn? Ze wilt namelijk wel Irfanview gebruiken?

Daarnaast heb ik dat ding wel eens in de MediaMarkt geprobeerd, maar vond zelf het toetsenbord niet ideaal. Misschien moet je daar wat langer aan wennen, maar of dat handig is voor de TS?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
DGonlag2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Ja ik noem maar wat, in de tekst stond namelijk dat prijs niet belangrijk is.

Die Surface is inderdaad wel mooi geprijst. Ik weet niet hoe belangrijk 'gewone' Windows programma's voor de TS zijn? Ze wilt namelijk wel Irfanview gebruiken?

Daarnaast heb ik dat ding wel eens in de MediaMarkt geprobeerd, maar vond zelf het toetsenbord niet ideaal. Misschien moet je daar wat langer aan wennen, maar of dat handig is voor de TS?
je hebt twee soorten toetsenborden voor de Surface.
Een van die twee heeft echt daadwerkelijk fysieke knoppen en de andere van die touch knoppen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ah, super bedankt voor de reactie's!

Prijs maakt idd niets uit. Als er een van een paar honderd euro is die voldoet, dan is dat prima, maar omdat ik niet zonder kan, heb ik geen max.

Grote van het scherm maakt niet zo veel uit, de laptop die ik nu gebruik is 15'' en dat is voor mij perfect, maar wat kleiner mag ook wel en groter vind ik helemaal geen probleem, maar dan heb je waarschijnlijk wel het probleem dat de laptop weer zwaarder is?
M'n laptop nu weegt 2.6 kilo en dat is wel een beetje de max van wat handig is voor mij.

Het liefst heb ik wel Windows, maar dat is vooral omdat ik niet anders gewend ben en ik bang ben dat ik er niet mee overweg ga kunnen :+ Maar ik heb nog even voor ik ga beginnen, dus opzich, met die prijs is het wel te proberen.
Het toetsenbord is dus wel erg anders dan een ''gewoon'' toetsenbord? Dat zou wel een probleem kunnen zijn...

Hij is wel wat klein dus, toetsenbord kan een probleem zijn en ik zal moeten wennen aan andere programma's.... Hmm, op dit moment heb ik wel twijfels over of ik daar wat mee ga kunnen, maar proberen kan geen kwaad, mischien is het wel gewoon prima voor me. Vooral de prijs roept wel hard; Probeer het :P
Hij is wel licht natuurlijk, dat is fijn...

Een tweaker die ik sprak buiten tweakers kwam nog met de Samsung NP900X4D-A02NL en die lijkt me ook niet verkeerd, 1.58KG... Dat is al een heel groot voordeel voor mij.

Verwijderd

Dan kan je beter de oude 9 pakken:
pricewatch: Samsung NP900X3C-A05NL

Die is lichter, langere accuduur, maar minder uitbreidmogelijkheden, geen 1080p scherm, en geen dedicated GPU.

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is helemaal mooi, is toch weer een stukje lichter dan die andere! Ga ik wat merken van de ''minpunten'' als ik hem gebruik om m'n schoolwerk op te doen, dus (Vooral) Word?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:00:
Dan kan je beter de oude 9 pakken:
pricewatch: Samsung NP900X3C-A05NL

Die is lichter, langere accuduur, maar minder uitbreidmogelijkheden, geen 1080p scherm, en geen dedicated GPU.
Inderdaad een prima keuze, als alternatief heb je nog de:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)

Deze is net zo licht en snel, maar heeft het voordeel van het hebben van full size VGA/HDMI aansluitingen wat wel handig is als je iets moet demonstreren voor de klas via een beamer. Ook is het scherm op gebied van kleurenbereik veel beter alleen zijn de kijkhoeken wat minder.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• stef1256
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 15:48
Je software kan je als student goedkoop krijgen bij SLIM, heb je weer meer voor je hardware te besteden

Verwijderd

Topicstarter
Super! Bedankt voor het advies! Eens kijken welke het gaat worden, maar ik denk dan dat het de sony vaio word :)
Pagina: 1