Met spoed- niet opgeslagen word document terughalen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:56
Mijn zusje heeft uren aan haar verslag gezeten. Maar ze heeft haar verslag niet opgeslagen.

Zoek resultaten met:
.doc
.docx
Leveren geen resultaat op. Echter vind hij wel een folder waar de word documenten in worden opgeslagen (vandaag) maar als ik de folder open is de meest recente word document van 12 juli. Hoe kan dit?

Als ik naar de auto herstel functie ga binnen word>bladeren>leeg.

Onder de temp folder kan ik ook niet veel vinden.

Ik hoop tegen beter weten in,dat ik het document nog ergens vandaan kan vissen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Recuva?

Kijken in de map waar het geopende document stond.
En in de temp map op datum tijd kijken naar moment dat ze Word afgelsoten had.

(en vervolgens haar een duw geven dat ze het niet dubbel opgeslagen heeft. Toch wel handig als er al zoveel tijd in zit)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat dat gaat lukken, tenzij je een temp file terug kan halen en hernoemen, maar als de herstelfunctie al niet werkt denk ik niet dat dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt. Maar recuva werkt alleen als het document is opgeslagen, dit is niet het geval!
Onder temp kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:37
Ze zal ons wel kunnen wurgen, maar laten we het er sowieso op houden dat het een wijze les is? Ondanks dat haar broer halsoverkop het nog probeert te fixen. ;)

Ik zou verder ook niet wat weten. Temp en herstelbestanden is ook het enige waar ik zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Herstelsoftware zoals GetDataBack zal ook niet veel meer helpen, aangezien je 't systeem al minstens 1x hebt opgestart. De mogelijke fysieke locatie van 't bestand is zeer waarschijnlijk al (gedeeltelijk) overschreven met een ander bestand.

Dit soort gevallen doet mij altijd denken aan 't verhaal over de strijd tussen Jezus en de duivel, met wie de beste programmeur is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is ze het bestand vanuit niets begonnen of heeft ze een gedownload bestand bewerkt? Zet ook even aan dat je verborgen bestanden kan zien, autosave-caches zijn volgens mij standaard verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt iedereen.
Het systeem is niet uitgezet of opnieuw opgestart.
Ze is verder gegaan vanaf een gedownload document.
Ik heb al een vinkje gezet bij verborgen bestanden en mappen weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik maak het op het werk ook mee en dan is het eerder een kansloze missie.
Zolang je niets opgeslagen hebt is het erg lastig iets terug te vinden.

Toch het eerste wat je je moet aanleren bij belangrijke documenten is dat je om te zoveel tijd je werk opslaat (eventueel in de cloud).

Vroeger kon je nog wel eens de PC keihard uitzetten en dan startte Word op met een hersteld document maar of dat nog steeds zo is ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk even in de folder waar het gedownloade document staat met een recorvery tool, Word maakt volgens mij een bestand aan die autosaved naast het bestaande document om in geval van PC crash een recovery te kunnen uitvoeren :)
Geen idee wat de extentie daarvan zou moeten zijn. Heb hier geen words thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:11

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Ik moet nu slapen. Morgen ga ik er verder mee.
Dirk- bedankt voor de link. Word vind alleen geen "unsaved documents"
De twee opties erboven ga ik morgen naar kijken.
Meer opties/suggesties zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Word slaat onder Windows7 auto-herstel informatie standaard op in C:\Users\PROFIEL_NAAM\AppData\Roaming\Microsoft\Word
Als daar niets staat, vrees ik dat het nergens staat.

Als het een gedownload document is die ze wel heeft opgeslagen, moet hij via Recent Documents ook vindbaar zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 18-06-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Ze heeft bij het downloaden het document geopend i.p.v opgeslagen.
Ik kan het document nergens meer vinden.

Iedereen ontzettend bedankt voor de snelle hulp! Top!
Ze gaat het verslag opnieuw maken.
Uren werk voor niks, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
By the way, in Windows XP is het heel erg makkelijk om alleen op bestanden en documenten te zoeken.
Waar is deze optie in Windows 7? Als hij aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Belg.

Kan je via Word zélf (recent geopend) het document nog terugvinden? Anders het bestand opnieuw downloaden en openen, Word hield die wijzigingen bij (Windows 7, Office 2007), hoewel het niet opgeslagen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rick13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:35:
By the way, in Windows XP is het heel erg makkelijk om alleen op bestanden en documenten te zoeken.
Waar is deze optie in Windows 7? Als hij aanwezig is.
Het balkje onderaan in het startmenu :)
Typ in wat je zoekt, dan krijg je wat dingen die hij gevonden heeft, dan kan je bijv op 'documenten' of 'files' kiezen als je in die subgroep wil kijken, als je uitgebreider wil zoeken dan klik je op "see more results", zo kan je ook buiten de userspace zoeken, bijv 'my computer'.
Pikoe schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:24:
[...] Word maakt volgens mij een bestand aan die autosaved naast het bestaande document [...]
offtopic:
autosavet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 18-06-2013 09:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Kijk even in de temporary internet files map, daar slaat IE bestanden op waarbij je op 'open' klikt ipv save, deze blijven meestal bewaard tot de map een bepaalde grootte bereikt (of door schijfopruiming leeggemaakt wordt)

[ Voor 34% gewijzigd door BdK9001 op 18-06-2013 09:17 ]

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Belg.

En, hoe is dit afgelopen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
anandus schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:07:
[...]
Het balkje onderaan in het startmenu :)
Typ in wat je zoekt, dan krijg je wat dingen die hij gevonden heeft, dan kan je bijv op 'documenten' of 'files' kiezen als je in die subgroep wil kijken, als je uitgebreider wil zoeken dan klik je op "see more results", zo kan je ook buiten de userspace zoeken, bijv 'my computer'.

[...]
offtopic:
autosavet ;)
Bedankt voor de uitleg. Je kan ook gewoon direct Windows verkenner openen ;)
Ik heb gisteren op dezelfde manier gezocht.Ik heb alleen "soort" en "type" over het hoofd gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
ScSi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:00:
En, hoe is dit afgelopen? :-)
Iedereen ontzettend bedankt voor de geweldige hulp. Ik was vandaag niet thuis, dus ik kon niet verder gaan met mijn zoektocht ;) Mijn zusje heeft de gehele dag aan haar verslag gezeten, ze is net klaar.
Als de computer opeens uitgaat of iets dergelijks, waarom bewaart word dan wel de back-up file?
Worden de tijdelijke word bestanden (back-ups)verwijderd bij het afsluiten van word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Rick13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:15:
[...]

Iedereen ontzettend bedankt voor de geweldige hulp. Ik was vandaag niet thuis, dus ik kon niet verder gaan met mijn zoektocht ;) Mijn zusje heeft de gehele dag aan haar verslag gezeten, ze is net klaar.
Als de computer opeens uitgaat of iets dergelijks, waarom bewaart word dan wel de back-up file?
Worden de tijdelijke word bestanden (back-ups)verwijderd bij het afsluiten van word?
Ja, die hebben immers geen nut meer? Maar voordat Word afsluit krijg je toch nog altijd een pop-up met de vraag om op te slaan, als het bestand dat nog niet is. Dat je Word met opzet/per ongeluk afsluit kan gebeuren, maar dat je die pop-up dan negeert...

Maar goed, mooi leermomentje voor je zusje :)

In Word 2010 heb ik trouwens een optie staan in de opties: Save/Save documents. Hier staa: Keep the last autosaved version if I close without saving. Dan zou je dus een kopie horen te hebben, als die aanstaat. Samen met Save AutoRecover information every x minutes. (vertaal het zelf even naar NL). Dan zou ook in dit soort gevallen er een kopie moeten bestaan en vziw staan die opties bij default aan.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Ach ik denk dat iedereen dit weleens overkomen is. Ik heb mezelf aangeleerd om elke paar minuten op ctrl+s te rammen omdat het mij vroeger ook weleens is overkomen dat een dag werk verloren is gegaan.
Tegenwoordig heb je gelukkig overal autosave opties die dat voor je doen maar het ik doe al zo lang automatisch op ctrl+s drukken dat ik dat niet nodig heb.

Het eerste wat ik doe als ik een word-document (of ander document) maak is het bestand opslaan, ook al is het nog leeg. Dan weet ik in ieder geval zeker waar ik het kan terug vinden en dat het is opgeslagen.

Al met al erg balen natuurlijk als je een dag werk kwijtraakt maar de volgende dag gaat het meestal wel een stuk sneller. Je kan dan immers direct uit je eigen geheugen putten zonder dat je eerst alles wat je wil opschrijven moet bedenken en uitzoeken. Dat heb je immers de eerste keer al gedaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MS Office producten maken back-up bestanden aan in de map waar het bestand staat (dit was vroeger zie office 2000 zo), nu kan ik dat niet meer zeggen maar zou goed kunnen dat het er gewoon stond maar verborgen is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bastien schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:01:
[...]
Ja, die hebben immers geen nut meer? Maar voordat Word afsluit krijg je toch nog altijd een pop-up met de vraag om op te slaan, als het bestand dat nog niet is. Dat je Word met opzet/per ongeluk afsluit kan gebeuren, maar dat je die pop-up dan negeert...
Heeft niks met negeren van een pop-up te maken. Als jij een bestand vanaf internet opent slaat Windows hem op in een temp map. Sla jij het bestand vanuit Word op dan overschrijft hij gewoon dat bestand in die temp map zonder melding. Echter, sluit je Word af verwijdert hij die tempfile ook direct. Je denkt dus onterecht dat hij is opgeslagen omdat je op opslaan hebt gedrukt.

Office programma's zouden opslaan niet moeten toestaan op bestanden die direct geopend zijn en derhalve in een temp map staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 18-06-2013 19:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:11:
[...]

Heeft niks met negeren van een pop-up te maken. Als jij een bestand vanaf internet opent slaat Windows hem op in een temp map. Sla jij het bestand vanuit Word op dan overschrijft hij gewoon dat bestand in die temp map zonder melding. Echter, sluit je Word af verwijdert hij die tempfile ook direct. Je denkt dus onterecht dat hij is opgeslagen omdat je op opslaan hebt gedrukt.

Office programma's zouden opslaan niet moeten toestaan op bestanden die direct geopend zijn en derhalve in een temp map staan.
Dat is hoogst waarschijnlijk ook bij mijn zus gebeurd!
Maar ik vraag mij nog steeds af, waarom werkt de back-up functie veel beter als er iets onverwachts gebeurd met de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bastien schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Maar goed, mooi leermomentje voor je zusje :)

In Word 2010 heb ik trouwens een optie staan in de opties: Save/Save documents. Hier staa: Keep the last autosaved version if I close without saving. Dan zou je dus een kopie horen te hebben, als die aanstaat. Samen met Save AutoRecover information every x minutes. (vertaal het zelf even naar NL). Dan zou ook in dit soort gevallen er een kopie moeten bestaan en vziw staan die opties bij default aan.
Ik heb vanochtend al aangegeven dat ze het verslag opnieuw gaat maken!
Ik ben echter hartstikke blij met alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rick13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:56:
[...]

Dat is hoogst waarschijnlijk ook bij mijn zus gebeurd!
Maar ik vraag mij nog steeds af, waarom werkt de back-up functie veel beter als er iets onverwachts gebeurd met de pc?
Omdat de gebruiker in deze bewust het document afsluit. Het is dan niet nuttig backup data te bewaren aangezien het document al succesvol is weggeschreven naar de hardeschijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar waarom gooit Word dan het document weg uit de temp map?
Dat blijft normaal toch een tijdje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het hoeft niet specifiek van Word te komen. Als je het document met IE of een ander programma direct opent, kan die 't weggooien als 't niet meer in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Microsoft bewaard heel veel troep! Daarnaast hebben wij tegenwoordig schrijven van een paar TB.
Waarom creëren ze dan geen folder waar de back-up voor een week bewaard blijft.
Dan bewaren ze eindelijk iets nuttigs en het kost maar een paar MB.

Ik weet, het blijft een gebruikersfout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 08:48
Toeval, 10 minuten nadat ik dit topic had gelezen had ik mijn moeder aan de lijn die hetzelfde was overkomen.

Bestand via e-mail ontvangen en direct geopend. Aantal uren aan het bewerken geweest en elke keer netjes opgeslagen (in de temp map, natuurlijk). Word was inmiddels al een tijdje afgesloten maar het bestand was nog wel terug te vinden in:

C:\Users\Jeroen\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5

Moest wel even "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uitvinken en "verborgen mappen en stations weergeven" aanvinken. Daarna gaf zoeken in die map uiteindelijk het (bewerkte) bestand terug.

Maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rick13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:58:
[...]
Ik heb vanochtend al aangegeven dat ze het verslag opnieuw gaat maken!
Ik ben echter hartstikke blij met alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 08:48
Dan was m'n reactie voor de eventuele Googler die dit topic tegenkomt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Rick13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:53:
Microsoft bewaard heel veel troep! Daarnaast hebben wij tegenwoordig schrijven van een paar TB.
Waarom creëren ze dan geen folder waar de back-up voor een week bewaard blijft.
Dan bewaren ze eindelijk iets nuttigs en het kost maar een paar MB.
- You can try to make it fool proof, but fools are so ingenious...
- You can try to make it fool proof, but it's impossible to make it damn fool proof.

Gebruikers zijn altijd creatiever in het vinden van manieren om het zo te doen als het niet bedoeld is.

Je zou, als gebruiker, moeten weten dat als je een bijv word document gelijk opent en gaat bewerken dat je een risisco loopt.
Eerst opslaan als, zodat je invloed kunt uitoefenen op waar je het opslaat en hoe het heet, en dan pas openen en bewerken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
aZuL2001 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:51:
[...]

- You can try to make it fool proof, but fools are so ingenious...
- You can try to make it fool proof, but it's impossible to make it damn fool proof.

Gebruikers zijn altijd creatiever in het vinden van manieren om het zo te doen als het niet bedoeld is.

Je zou, als gebruiker, moeten weten dat als je een bijv word document gelijk opent en gaat bewerken dat je een risisco loopt.
Eerst opslaan als, zodat je invloed kunt uitoefenen op waar je het opslaat en hoe het heet, en dan pas openen en bewerken.
Hier heb je volledig gelijk in. En de gebruikers de systemen maar de schuld geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
@ Sypie, ik snap jouw bericht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Iedereen bedankt, hopelijk heeft ze er van geleerd. Dat moet wel.
Topic mag op slot, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rick, wil je voortaan, als je wat hebt toe t voegen, de Wijzig knop gebruiken?

Sypie reageert op de persoon boven hem, om aan te geven dat het zoeken naar het bestand niet meer hoeft omdat je zus het document al opnieuw heeft geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Zal ik voortaan gebruiken. Ik hoop dat andere tweakers nu of in de toekomst wat hebben aan dit topic.
Ik heb ook tegen mijn zusje gezegd gebruik voortaan "opslaan als"i.p.v "opslaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tsurany schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:59:
[...]

Omdat de gebruiker in deze bewust het document afsluit. Het is dan niet nuttig backup data te bewaren aangezien het document al succesvol is weggeschreven naar de hardeschijf.
Ehm, waarom denk je dat ze de auto-save en non-saved situaties hebben aangepakt in Word 2013? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448572

Autoherstel functie werkt alleen als word onjuist afgesloten is. Dus bij een vastloper/bsod etc.

Is dit niet het geval dan ben je echt je file kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BtM909 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:07:
[...]

Ehm, waarom denk je dat ze de auto-save en non-saved situaties hebben aangepakt in Word 2013? ;)
Ik heb niet met Word 2013 gewerkt, dus vertel het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tsurany schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Ik heb niet met Word 2013 gewerkt, dus vertel het maar.
Slaat standaard o.a. documenten op, dus zelfs als je bewust afsluit dan krijg je de eerstvolgende keer bij het opstarten de melding dat 1 of meerdere versies de vorige keer niet zijn opgeslagen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hetzelfde probleem hier net in huis, deze tip werkte perfect. Zeer blije en dankbare moeder en een document teruggevonden die inderdaad gewoon "geopend" was vanuit een mail bijlage.
BtM909 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:27:
[...]

Slaat standaard o.a. documenten op, dus zelfs als je bewust afsluit dan krijg je de eerstvolgende keer bij het opstarten de melding dat 1 of meerdere versies de vorige keer niet zijn opgeslagen :)
Vernuftig :)

Pagina: 1