Ratelend geluid fan videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Mijn MSI Nvidia Geforce GTX560 TI 1GB Twin Frozr II OC videokaart produceert sinds een week een ratelend geluid, ik dacht eerst dat mijn HDD het op ging geven. Alleen toen ik mijn kast opende hoorde ik dat het geluid van mijn videokaart af kwam. Toen ik hem aanraakte stopte het geluid, maar een paar minuten later was het weer terug. Ik heb nog een paar maanden garantie.

Video van mijn probleem:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XV_0S209BSI]

Sorry voor het bewegende beeld, maar het geluid is het belangrijkst. Ik wordt tamelijk gek van dat geluid 7(8)7

Is dit iets waar je je videokaart voor terug kan sturen? Ik zie dat de betreffende winkel deze kaart niet meer heeft en de enige nvidia kaart die ze nog verkopen die niet slechter presteert dan deze kost op dit moment meer dan mijn huidige kaart kostte toen ik die kocht. Vraag me dus ook af wat ik terug krijg als ik hem RMA stuur.

Weet dus niet zo goed wat ik kan/zal doen. Iemand hier een idee? Thanks

[ Voor 44% gewijzigd door Cerebriform op 17-06-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

fan is stuk dus > terug sturen en wachten op vervanging (met iets gelijk aardigs of beter) of reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Anderhalf jaar terug precies hetzelfde probleem gehad met precies dezelfde kaart. Één oplossing: Terug naar de winkel. De winkel wist mij destijds te vertellen dat de ventilator verkeert was gemonteerd waardoor deze na verloop van tijd tegen de kaart zelf ging 'aanlopen'. Scheen/schijnt een bekend probleem te zijn met dit model (volgens de winkelmedewerker destijds, kan dit natuurlijk niet zelf controleren).

Hoe lang heb je deze kaart al? Misschien valt het nog binnen de garantie van de winkel?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 18-06-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dit probleem is bekend van MSI kaarten uiteindelijk krijgen ze dit allemaal.
Het heeft te maken met het feit dat de lagers van de fan van zeer slechte kwaliteit zijn.
Google maar er staan veel soortgelijke gevallen vermeld op het web.

[ Voor 51% gewijzigd door calsonic op 18-06-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:06
De koeling op mijn videokaart van Club3D had dit probleem ook. Ik heb Club3D toen gemaild en kreeg een nieuwe heatsink+fan toegestuurd. Ik weet niet of MSI dat ook zal doen, maar het is het proberen waard.

Dan ben je je videokaart ook niet kwijt voor een bepaalde tijd :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Thanks voor de reacties d:)b
Anoniem: 363533 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:
Misschien valt het nog binnen de garantie van de winkel?
Ja ik heb nog garantie inderdaad.
NitroX infinity schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:21:
Dan ben je je videokaart ook niet kwijt voor een bepaalde tijd :)
Dat is inderdaad het meest vervelende, zonder videokaart kan je echt heel weinig :)

Ik zal de winkel eens een mailtje sturen, kijken wat ze voor me kunnen betekenen.
Pagina: 1