Beste Tweakers,
Mijn (game) pc uit 2007 is helaas overleden. (Moederbord Maximus Formula II, Intel pentium core 2 Duo E8500, Videokaart ATI radeon HD 4720 X2 (oid)
Nu was ik toch al van plan om me te gaan oriënteren op een ander systeem en hierbij dacht ik aan een HTPC. Nu heb ik echter wel wat specifieke eisen.
Mijn huidige set-up is als volgt:
Mijn huidige pc staat in een werkkamer. Er zijn 2 beeldschermen aangesloten op mijn pc, het computer beeldscherm op mijn werkkamer (via dvi) en mijn tv in de woonkamer (via hdmi).
Een 2.1 set, aangesloten op mijn pc, zorgt voor het geluid in mijn werkkamer. De hdmi kabel geeft beeld en geluid door naar mijn tv in mijn woonkamer. Zodoende kan ik xbmc gebruiken voor films en plugins (youtube, vimeo e.d.) in mijn woonkamer. De nieuwe HTPC zal ook op de werkkamer komen te staan.
Nu ben ik dus op zoek naar een energiezuinige HTPC met de volgende eisen:
- In ieder geval een dvi uitgang voor mijn computer beeldscherm
- Een hdmi uitgang voor beeld en geluid in mijn woonkamer
- Als het kan ook nog een game spelen (ik ben een medium gamer)
- Een budget van E400,-
De volgende componenten kan ik nog gebruiken van mijn oude pc
- Kast van anantec (model onbekend)
- Logitech muis en toetsenbord
- Samsung beeldscherm 1920x1080 resolutie
- 500g harde schijf
- dvd speler/brander
De volgende onderdelen hebben mijn aandacht omdat deze volgens mij geschikt lijken:
Op basis van onder andere jullie advies wordt het in alle waarschijnlijkheid deze AMD configuratie.
Mijn (game) pc uit 2007 is helaas overleden. (Moederbord Maximus Formula II, Intel pentium core 2 Duo E8500, Videokaart ATI radeon HD 4720 X2 (oid)
Nu was ik toch al van plan om me te gaan oriënteren op een ander systeem en hierbij dacht ik aan een HTPC. Nu heb ik echter wel wat specifieke eisen.
Mijn huidige set-up is als volgt:
Mijn huidige pc staat in een werkkamer. Er zijn 2 beeldschermen aangesloten op mijn pc, het computer beeldscherm op mijn werkkamer (via dvi) en mijn tv in de woonkamer (via hdmi).
Een 2.1 set, aangesloten op mijn pc, zorgt voor het geluid in mijn werkkamer. De hdmi kabel geeft beeld en geluid door naar mijn tv in mijn woonkamer. Zodoende kan ik xbmc gebruiken voor films en plugins (youtube, vimeo e.d.) in mijn woonkamer. De nieuwe HTPC zal ook op de werkkamer komen te staan.
Nu ben ik dus op zoek naar een energiezuinige HTPC met de volgende eisen:
- In ieder geval een dvi uitgang voor mijn computer beeldscherm
- Een hdmi uitgang voor beeld en geluid in mijn woonkamer
- Als het kan ook nog een game spelen (ik ben een medium gamer)
- Een budget van E400,-
De volgende componenten kan ik nog gebruiken van mijn oude pc
- Kast van anantec (model onbekend)
- Logitech muis en toetsenbord
- Samsung beeldscherm 1920x1080 resolutie
- 500g harde schijf
- dvd speler/brander
De volgende onderdelen hebben mijn aandacht omdat deze volgens mij geschikt lijken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-6800K Boxed | € 130,60 | € 130,60 |
| 1 | ASRock FM2A85X Extreme4-M | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX21C11T3K2/8X | € 63,74 | € 63,74 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Kingston SSDNow V Series V300 60GB | € 56,45 | € 56,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,69 | |
Op basis van onder andere jullie advies wordt het in alle waarschijnlijkheid deze AMD configuratie.
[ Voor 146% gewijzigd door BestevaerNL op 19-06-2013 08:38 ]