Asus X501A XX369H Prijsontwikkeling kenners

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523304

Topicstarter
Beste deskundigen op het gebied van prijsontwikkeling,

Mijn laptop is zo goed als kapot en daarom wil ik graag een nieuwe. Ik heb alle laptops vergeleken op specificaties, prijs etc. en heb een selectie kunnen maken. Een laptop sprong daaruit, omdat die aan al mijn eisen redelijk tot goed voldoet: de Asus X501A XX369H, onder de 400 euro... toen ik hem vond. Maar nu, een weekje later, is die alweer in prijs gestegen tot 470 euro (!). Is natuurlijk voor de gemiddelde laptop niet erg veel geld, maar wèl een forse prijsstijging en eentje die ik niet kan veroorloven. Dus beste kenners, ik wil jullie vragen of er een verwachting kan worden gemaakt met betrekking op de prijs, of die weer gaat dalen. Een hele lastige vraag en dat zullen ook niet veel weten, maar ik denk, het is het proberen waard!

Groetjes Marieke

P.S. Mocht het 'm met deze laptop niet worden: ik wil graag een redelijk snelle laptop, 15.6 inch (of kleiner tot 14 inch), liefst maximaal 2,1 kg, eentje die redelijk lang meegaat (denk aan minimaal 4 uur) en redelijk goed geluid en maximaal 400 euro (en eventueel multipad, weet niet wat daar de voordelen van zijn?). De Toshiba C855D-160, Toshiba C855-2EG, HP Pavilion Sleekbook 15-b171sd en HP 650 (H5K77EA) had ik nog op het oog (en de HP Pavilion Sleekbook 14-b070ed, maar die vind ik vrij klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

De reden voor het prijsverschil kan ik je geven: vorige week was er de Mediamarkt vakantiegeldactie, waardoor deze bij de Mediamarkt net onder de 400 zat. Actie over -> oude prijs :(

Met jouw gewichtseisen gewoon lekker alsnog een X501 halen. Je kan evt de Celeron 1000M nemen, dan zit de Asus alsnog onder de 400e. Qua scherm is dit het enige redelijke in zijn klasse, touchpad is groot, ding oogt leuk en is redelijk gebouwd en je hebt netjes 4gb intern. Heb hem ook aangeraden aan m'n zusje.

Als je alsnog naar andere laptops wil kijken dan raad ik je aan eerst zelf een selectie te maken in de pricewatch dmv de filters en dan wat reviews te zoeken van de laptops die je interessant vind zodat je alvast een eigen eerste oordeel kan vormen; het beleid hier is dat het geen helpdesk is en je zal zien dat iedereen een stuk bereidwilliger is te helpen als je laat zien dat je er zelf moeite in hebt gestoken :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
beste marieke,
ik denk dat niemand kan zeggen of hij duurder / goedkoper zal worden.
ik ken niet het specifieke genoemde apparaat (de x501)
ik zou de hp laten staan, uit bovenstaande selectie, de redden:
mijn ouder kochten in hetzelfde segment een hp (g6) en dat is 1 groot drama ding (overhitten / alles slijt super hard / touchpad is erg slecht)
die tijd heeft mijn inmiddels ex, een Toshiba aangeschaft, dat ding was 10x beter gebouwd, nog steeds was het allemaal plastic / niet heel dik en super stevig, maar voor de prijs zat hij best goed in elkaar !

touchpad / multi pad weet ik niet wat je daarmee bedoelt..
als een multipad betekent dat je ermee kan scrollen e.d. is dat top, maar volgens mij kunnen alle touchpads dat..

de hele uitgebreide functies (gesture control / 2 finger scrollen e.d.) moet je zelf even na gaan hoevaak je dat gaat gebruiken.
zo heb ik (denk ik) 1 van de meest uitgebreidde touchpads in mijn alienware, en eigenlijk gebruik ik EXACT 1 functie daarvan (side scrollen, wat tegenwoordig alle notebooks wel hebben)

ik zou graag weten wat er met de laptop gedaan gaat worden

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo JT, bedankt voor je reactie! De Celeron 1000m is, wat ik zie, hetzelfde als de X501 alleen een stuk langzamer? 1,8 ipv 2,4 ghz. Een selectie heb ik al gemaakt voor laptops onder de 400e, zie mijn 'PS.' in mijn eerste bericht!

Aron225, ook bedankt voor jouw reactie! Ik denk ook dat ik voor óf een Toshiba dan ga óf voor de Asus. Zelf had ik een Compaq, maar ook gezeur mee en die valt ook onder HP dus. Multipad bedoel ik mee, ik weet zelf ook niet precies, maar daar kan je geloof ik ook mee in- en uitzoomen op je touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah ik zie het ja.

Voor een beetje Office gebruik, internet e.d. ga je het snelheidsverschil niet merken. En ik zou voor de Asus gaan; de Toshiba is ongetwijfeld een leuk apparaat maar haalt het sowieso qua invoerapparaten (keyboard, touchpad) én qua scherm niet bij de Asus. Voor mij is de Asus de koning van de budget laptops :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat te denken toch de Asus X501A XX369H te nemen, dan toch voor 470 euro. Maar bedacht toen nog even andere laptops tot mijn nieuwe prijsgrens te zoeken. Vond toen ook nog de Toshiba Pro C850-1K0, wat ook wel een hele goede lijkt. Hogere accucapaciteit (65 Wh) , wel optische drive, Intel Core 3120M ipv 2370M en bluetooth 4.0 (is dat een voordeel??? wat kan je daarmee?); alleen 0,23 kg zwaarder (= enige minpunt). Iemand nog mening/aanbeveling van deze laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 523304 op 20-06-2013 12:01 . Reden: Vond nog andere specificaties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Touchpad is kleiner, keyboard buigt door, zoals je al zei zwaarder, Kwestie van reviews zoeken en je had het zelf in <10 minuten gevonden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar 65 Wh of 47 Wh en 3120M of 2370M maakt toch wel een flink verschil of niet? En wat kan je precies met die bluetooth? En ik kan nergens reviews verder vinden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CPU zal in de praktijk geen verschil maken. Accugrootte zegt niet zoveel zolang je niet weet hoeveel stroom de laptop verbruikt. Wat ik er van vond zal het 0,5-1 uur schelen in het voordeel van de Toshiba. Je website laadt er niet sneller van en Word start er ook niet sneller van op. Bluetooth kan je je telefoon mee koppelen. Of een bluetooth speaker aansluiten enzovoort.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is de Asus geworden! Twijfelde nog sterk tussen de Toshiba die ik het laatst vond en de Asus, want Toshiba heeft wel DVD én Bluetooth én veel meer accucapaciteit, maar ben toch voor het design/betere touchpad en lichter gewicht gegaan, hopelijk is het de 50 euro waard!
Pagina: 1