Small gaming rig rebuild help needed.

Pagina: 1
Acties:

• Ri_k
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-03 17:22
Hoi allemaal, ik zal mij in het kort even voorstellen, ik ben Rik ik heb vandaag een account aangemaakt, maar ik ben niet geheel nieuw hier. de afgelopen 5 á 6 jaar ben ik hier regelmatig komen kijken, echter heb ik nooit een account aangemaakt. maar nu is het toch zo ver gekomen.

Momenteel bezit ik een computer systeem waarmee ik zo nu en dan game (bf3) dit gaat allemaal best fijn en loopt goed, dit dan niet op de aller hoogste settings.
Mijn plan is om gedurende de zomer een systeem op te bouwen "bf4 ready" en "GTA V ready" dit zijn toch wel de releases die ik er op wil gaan spelen. Misschien ook nog wat overclocken, en af en toe zal ik er een foto op bewerken in photoshop. De rest van de tijd zal ik er muziek op luisteren en films op kijken + browsen.

Mijn vorige setup was compleet in het thema "small" hiervoor heb ik gekozen voor een mini-itx mobo met een kleine behuizing van lian-li hier onder mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 287,70€ 287,70
1Gigabyte GA-H61N-USB3€ 76,06€ 76,06
1EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Lian Li PC-Q08 Zwart€ 83,-€ 83,-
1Samsung Syncmaster S27B750Vs Zwart€ 285,10€ 285,10
1Logitech Z-5500 Digital€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Sidewinder X6 Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Cyborg R.A.T. 5 matzwart€ 54,-€ 54,-
1G.Skill F3-8500CL7D-8GBRL€ 62,35€ 62,35
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 67,84€ 67,84
1Corsair Force GT 60GB€ 72,89€ 72,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,94

Het systeem werkt prima, maar is naar mijn mening niet helemaal 2013 proof.
Zelf wil graag verder gaan met het thema "small" maar dan "the next level".
Hieronder de basis waarop ik mijn build wil maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 302,-€ 302,-
1Gigabyte G1.Sniper M5€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 476,-

Om de kosten te drukken wil ik de: PSU, SDD en de 2x2TB disks meenemen naar deze build.
Ik zou graag jullie hulp en advies willen bij de aanschaf van:

- NVIDIA GTX 780 kaart
- 16GB memory
- Behuizing
- SSD (mocht er nog ruimte zijn in het budget)

Mijn totale budget zal tussen de 1300 en de 1600 euro zijn. hier kan ik iets van afwijken mocht het preformance wise echt flink verschil gaan maken.

Thanks in advance Ri_k O-)

it's all about the F#cking details

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:21
Ik zie het nut van de cpu upgraden niet echt, ook meer geheugen heb je niet perse nodig (zolang je met photoshoppen onder de 8GB blijft, maar dat verwacht ik wel), hooguit zou je het kunnen vervangen door iets sneller geheugen, maar ook daar ga je weinig winst zien denk ik.

Imo 'moet' er alleen een nieuwe videokaart in en dan kun je weer 2 jaar vooruit, eventueel aangevuld met een grotere SSD.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met mitsu eens, nieuwere videokaart kan handig zijn, een GTX780 is overkill, een GTX770 is goed zat, mits je gewoon op 1080p speelt.

En een andere voeding, OCZ's zijn niet bepaald geweldig...

People as things, that’s where it starts.

• Ri_k
mitsumark schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:01:
Ik zie het nut van de cpu upgraden niet echt, ook meer geheugen heb je niet perse nodig (zolang je met photoshoppen onder de 8GB blijft, maar dat verwacht ik wel), hooguit zou je het kunnen vervangen door iets sneller geheugen, maar ook daar ga je weinig winst zien denk ik.

Imo 'moet' er alleen een nieuwe videokaart in en dan kun je weer 2 jaar vooruit, eventueel aangevuld met een grotere SSD.
Met photoshop blijf ik idd onder de 8gb. welk gehegen zou interessant zijn om er in te prikken ? een grotere SSD stond ook op de planning, maar meer op de langere termijn.
VasZaitsev schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:17:
Met mitsu eens, nieuwere videokaart kan handig zijn, een GTX780 is overkill, een GTX770 is goed zat, mits je gewoon op 1080p speelt.

En een andere voeding, OCZ's zijn niet bepaald geweldig...
Ja ik wil op 1080p spelen. de video kaart zal ik me eens verder inverdiepen.
Ik heb zelf nog nooit problemen ondervonden met mn PSU om eerlijk te zijn. wat zou dan een aanrader zijn ?

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
ik kan mij niet voorstellen dat een upgrade naar nieuwe GPU je systeem niet vooruit helpt. investeer 5 tientjes in sneller geheugen zou ook wat moeten helpen. hoewel mobo vast max 1333 aankan :S

verder als je dan wilt upgraden een i7 heb je niet nodig ook voor photoshop niet. met een i5 volstaat je systeem. ruimschoots.

Verwijderd

Lednov schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:10:
ik kan mij niet voorstellen dat een upgrade naar nieuwe GPU je systeem niet vooruit helpt. investeer 5 tientjes in sneller geheugen zou ook wat moeten helpen. hoewel mobo vast max 1333 aankan :S
Snel geheugen levert in zo weinig situaties voordeel op, en dan nog maar zo weinig, dat ik me die moeite echt zou sparen. Dat is typisch een upgrade waar je niets van merkt en dat is dan toch wel echt zonde van je geld.
verder als je dan wilt upgraden een i7 heb je niet nodig ook voor photoshop niet. met een i5 volstaat je systeem. ruimschoots.
Dit ben ik voor dit gebruik direct met je eens.

Ik zou net als anderen al voorstellen inderdaad een nieuwe videokaart erin gooien en klaar ben je. De SSD upgrade kan dan eventueel naar voren getrokken worden, omdat je minder geld uitgeeft aan je upgrade dan je van plan was en je dus geld over hebt wat je anders misschien toch maar uitgeeft aan vakanties enzo :*)
Ik tendeer overigens wel naa reen GTX780 eerder dan een 770 als je het ding een beetje BF4-proof wilt maken - dat spel gaat weer wat zwaarder worden als ik de heren Alpha-spelers geloven moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 08:54 ]

• Ri_k
het is misschien wel het overwegen waard om eens te kijken wat ik nog van dit systeem kan maken.
een nieuwe videokaart wil ik zoiezo gaan aanschaffen. dan is het de vraag 770 vs 780 ? dan hou ik ruimte in het budget over voor een grotere SSD. PSU maak ik me geen zorgen om hij fuctioneerd prima.

@ knetterGek: ik zal inderdaard wat geld overhouden.. moet ik daar maar weer een nieuw doel voor verzinnen :)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 12:58
En ook een puntje is dat je kast mini ITX/mini DTX moederborden accepteert, en je een micro-ATX moederbord uitgekozen hebt ;)

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Ben het ineens met bovenstaande. Een cpu of ram upgrade ga je gewoonweg niks van merken als je nu niet tegen de limieten loopt in photoshop, wat blijkbaar niet het geval is.

Om je systeem dan bf4 proof te maken heb je gewoon een snellere gpu nodig :)

-oftewel een gtx 770 (moet voldoende zijn op full hd), welke je nu al kan kopen

-oftewel wachten op AMD's antwoord op de 7x reeks. Ze hebben al aangekondigd dat bf4 deel zal maken van een 'never settle bundle' die ze waarschijnlijk zullen bundelen met hun nieuwe gpu's. (http://www.xbitlabs.com/n...ver_Settle_Campaigns.html). Aangezien ze de hardware partner van bf4 zijn, zal het zeker goed draaien ;)

Verwijderd

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:33:
Ben het ineens met bovenstaande. Een cpu of ram upgrade ga je gewoonweg niks van merken als je nu niet tegen de limieten loopt in photoshop, wat blijkbaar niet het geval is.

Om je systeem dan bf4 proof te maken heb je gewoon een snellere gpu nodig :)

-oftewel een gtx 770 (moet voldoende zijn op full hd), welke je nu al kan kopen

-oftewel wachten op AMD's antwoord op de 7x reeks. Ze hebben al aangekondigd dat bf4 deel zal maken van een 'never settle bundle' die ze waarschijnlijk zullen bundelen met hun nieuwe gpu's. (http://www.xbitlabs.com/n...ver_Settle_Campaigns.html). Aangezien ze de hardware partner van bf4 zijn, zal het zeker goed draaien ;)
Nog niets kopen en wachten tot BF4 er is zodat je profiteert van de dalende prijzen in de herfst is inderdaad ook een goeie optie.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:53:
[...]

Snel geheugen levert in zo weinig situaties voordeel op, en dan nog maar zo weinig, dat ik me die moeite echt zou sparen. Dat is typisch een upgrade waar je niets van merkt en dat is dan toch wel echt zonde van je geld.
daarom zeg ik, mobo zal wss niet hoger dan 1333 ondersteunen, het helpt, een beetje. kan juist net dat beetje zijn, ik zelf had het ook niet gedaan.

wachten voor BF4 is een goede suggestie, je weet dan wat je hebben moet, op GTA V zal ik niet wachten, duurt nog wel even eer die naar PC komt en dan nog is het afwachten hoe Rockstar de boel omzet...

• Ri_k
@ lambo, dat is natuurlijk ook een goede optie, mijn intentie was ook om voorlopig nog even te wachten. gedurende de zomer alles bij elkaar te sprokkelen. wachten op bf4 en de dalende prijzen was nog niet in me op gekomen ! is ook zeker de moeite waard.

dus dan kan ik voorlopig gaan kijken naar een leuke SSD, misschien iemand hier nog suggesties over ?
2x SSD in raid 0 een goede booster voor games ?

@ xundonax: als je de begin post door leest, dan zie je dat ik ook een nieuwe behuizing zocht. ik was me er van bewust dat de formfactor afweek ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ri_k op 18-06-2013 11:31 ]

Verwijderd

SSDs zijn echt geweldig als je geen geheugen hebt en de hele tijd loopt te swappen. Maar dat zal bij jou niet gebeuren. SSds zijn ook geweldig als je veel data heen- en weer schuift, vooral in kleine blokken.
Maar tijdens een spel zul je, nadat het level geladen is, nauwelijks nog diskactivity veroorzaken.
Eén SSD maakt de laadtijden van map naar map merkbaar korter, waardoor je ruim op tijd kunt spawnen om in een heli te starten, of een jet te snaaien, nog voor je team gespawned is.
Maar dat lukt als met mijn eenvoudige Intel X25-M, dus 2 SSDs zou ik écht geen zinnige upgrade voor gamen willen noemen.
Pagina: 1