Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tekst projecteren uit e-mail (of andere databron)*

Pagina: 1
Acties:

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11 18:15
Misschien een hele aparte vraag, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen :)

Ik wil een programma schrijven dat op de achtergrond elementen bínnen een ander programma aanstuurt.

Voorbeeld:
Ik krijg een mail binnen waarvan ik de tekst wil projecteren op een muur via een beamer.
De tekst binnen deze mail moet gekopieerd worden naar een veld binnen een ander programma, en dan moet er binnen dat programma op een aantal knoppen geklikt worden.
De tekst word dan bewerkt en weergegeven op een beamerscherm.

Ik heb dit nu al voor elkaar middels autoHotkey, maar het zou handiger zijn als dit op de achtergrond gebeurt, dus dat je als eindgebruiker gewoon verder kan werken op je pc.
De beste manier zou denk ik zijn om de elementen van het programma uit te lezen, en deze dan direct in te vullen.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is er een bepaalde macro recorder beschikbaar voor dit doel, of kan ik het beter programmeren in C# o.i.d.?

Advies en tips zijn zeer welkom!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
Waarom zou ie op een aantal knoppen moeten drukken? Kan je niet beter de mail verplaatsen naar een folder, waar je "hoofdprogramma" (beamerding) hem uitleest eens in de zoveel tijd en dan een routine/functie doorloopt met die tekst uit de mail?

Knoppen zijn voor gebruik door mensen, niet voor een programma die weer op de knoppen moet drukken.

• Pater91
Klopt, maar het probleem is dus dat het geen opensource softwarepakket is.

De enige manier om het voor elkaar te krijgen is dus om de stappen te simuleren die een mens normaal ook doorloopt, maar dan zonder dat de focus op het programma ligt.
Met autohotkey werkt dit perfect, maar het is niet gebruiksvriendelijk omdat je de pc voor de rest niet meer kunt gebruiken als het programma loopt.

Verwijderd

Wat je probleem is, is dat je je probleem niet uitlegt. Je hebt een oplossing bedacht en vraagt hulp bij het verder uitwerken. Dat is fout. Realiseer je eerst dat je de verkeerde oplossing hebt gekozen.

1: Waarom krijg je de informatie via email binnen? Kun je daar iets aan wijzigen?
2: Waarom moet je per se een ander programma aansturen dat weer iets wijzigt dat op een scherm moet komen? Dat klinkt als een onnodige extra stap.
3: Wat probeer je eigenlijk te doen? Wees iets minder cryptisch.

Een programmeur zou zoiets normaal gesproken oplossen met een API als koppeling tussen de data provider en presentatie. Ik kan me niet voorstellen dat je vastzit aan 2 stukken software.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarom niet de email uitlezen vanuit een eigen applicatie en zo direct het beeld genereren dat geprojecteerd moet worden? Je maakt een beetje nodeloze tussenstappen die het proces alleen maar minder fool-proof en trager maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pater91
Helaas is het wel zo dat ik vast zit aan tenminste 1 stuk software (namelijk Pangolin quickshow, deze stuurt een laser projector aan).
Binnen dit programma kan ik tekst invoeren, er een effect aangeven, en er dan voor kiezen deze weer te geven op het scherm.

De tekst word nu aangeleverd via een email (zodat ik gemakkelijk tekst op die pc binnen kan krijgen zonder fysieke toegang). Dit wil ik eventueel nog gaan veranderen naar een betere oplossing, bijvoorbeeld een push server of gewoon winsockets.

Het probleem is dus:
Er komt een tekst binnen, en deze moet terechtkomen in Quickshow. Dit kan niet via een API, aangezien die helaas niet beschikbaar is.
Het programma moet dus aangestuurd worden door gesimuleerde toetsaanslagen en muisbewegingen, die alléén worden verstuurd naar Quickshow.
Ik weet dat er bepaalde automatiserings tools beschikbaar zijn die dit kunnen, maar ik weet zo 1-2-3 niet meer hoe ze heten.

Ik hoop dat ik het nu een beetje begrijpbaar heb uitgelegd :)

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 17:34
Pater91 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:54:
Ik weet dat er bepaalde automatiserings tools beschikbaar zijn die dit kunnen, maar ik weet zo 1-2-3 niet meer hoe ze heten.
Kijk eens naar auto-it :)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
En anders een supersimpel en oud pc'tje neerzetten dat het hele systeem draait waar je verder niets op aansluit behalve een ethernetkabel en de beamer?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 09:57
Of een Virtual Machine/Hyper-V machine opzetten voor dit doel? Als het zo weinig doet, kost het weinig resources en blijft het op de achtergrond draaien, zonder dat de gebruiker daar iets van merkt.

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Wat massiefje zegt, wat je nu hebt 1 op 1 kopieren naar een virtual machine, bijvoorbeeld virtual box of vmware player.

Het klinkt wel alsof je gewoon een e-mail client gebruikt, ik zou voor de stabiliteit toch direct met je databron verbinden.

Andere opties zijn:
1 Het programma reverse engineren
1a En een api toevoegen
1b en je eigen api schrijven
2 Geheugen van het bestaande programma uitlezen en manipuleren.
3 Andere laser kopen
4 Een open source variant van de software zoeken.
5 Je eigen driver voor de lampen schrijven
6 (Niet zeker of het werkt) Een nieuw gebruikers account op windows maken waarin je programmatje draait, dan naar een andere gebruiker wisselen zonder af te melden.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik heb het programma eens geinstalleerd en ik heb het nog niet werkend gekregen ( geen license file ) maar ik zie een 'shows' directory. Daar staat een readme in waar in staat dat je daar je shows in kunt zetten ( ik denk tekst?? ) Kun je daar niet iets mee doen??

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1