Toon posts:

panasonic viera 55" st50 weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers,

Ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een 55" panasonic st50 tv.
Toen ik hem voor het eerst aan deed en zenders had gezocht leefde het beeld echt en was het echt een beleving om naar de tv te kijken.
Maar na een aantal dagen leefde het beeld niet meer en was het gewoon een tv beeld.
dus de tv teruggebracht naar de fabrieks instellingen maar het levende beeld heb ik niet meer terug gezien.
Ik zou zeggen dat het komt door de hz frequentie die staat op 1080i 50hz (via dvb-c) kan ik niet aanpassen
Heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

Alvast bedankt

Jeroen

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je hebt niet gewoon met de beeldinstellingen zitten spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wel na dat het beeld minder werdt en daarna weer op factory default gezet maar het werdt niet meer zo als het was.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

Bever!

3

Wel of geen hd zender bekeken misschien.. tv wordt niet opeens minder mooi lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hd zenders die kijk ik ook steeds. Maar als ik mijn tv aanzet springt hij automatisch naar dvb-c en krijg ik 1080 i 50hz te zien. Dit behoort toch hoger te kunnen (de hz bedoel ik dan).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die 1080i / 50Hz is gewoon het signaal wat de TV aangeleverd krijgt en dat is gewoon normaal, wat verwacht je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de frequentie hoogte deel uitmaakte van de beeld kwaliteit

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

Bever!

3

Nee, in europa zendt men PAL formaat uit dat is 50hz, en in de states en japan ntsc 60hz.
Doet verder niks met de beeldkwaliteit. Je tv verwerkt intern die beelden sneller.
Blueray 24p is zelfs 24hz en dat ziet er ook erg mooi uit.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:42:
Ik dacht dat de frequentie hoogte deel uitmaakte van de beeld kwaliteit
Wat de televisie aangeeft is het bronsignaal, niet wat hij zelf doet. Wat voor TV je ook aansluit, die 1080i50 zenders zullen niet spontaan 100Hz worden :) Waarschijnlijk zit er ergens in je instellingen een functie om de bewegingen vloeiender te krijgen, dat heet bij Panasonic Intelligent Frame Creation (IFC). Dan bedenkt hij tussen die 50 halve beelden per seconde (want interlaced) andere beelden. Of je dat fijn kijken vindt is heel persoonlijk.

Ik vermoed, afgaande op je woordgebruik, dat de beeldinstellingen veranderd zijn of de kleurtemperatuur aangepast is. Speel eens met de functies contrast, helderheid en kleurtemperatuur of probeer een andere beeldinstelling (je kunt vast kiezen uit Cinema, Natural, Standard, Custom...). Deze modi bevatten speciale instellingen voor het beeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 19-06-2013 15:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1