Toon posts:

Duron 800 + Chrome Orb -> Temp. OK??

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een Duron 800Mhz met daarop een Chrome Orb, dit alles op een MSI K7T Turbo bordje.

Als mijn pc een paar uur aanstaat is mijn CPU zo'n 55°C. Is dat OK? of te veel?

wat kan ik er aan doen? ik merkte dat als ik de pc wat verder van de muur haal het maximum twee graden daalt.
Kan het zijn dat ik binnenin de draden wat beter moet ordenen?

thx
Thomas

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb een super orb en haal na enkele uurtjes 34 C maar met en standaard cooler werdie stressed maar 31 C

thermaltake is gewoon brak , vind ik dan

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je kast open laat en hij wordt dan veel minder warm, dan heeft het zin om je draden te herordenen of om extra case koeling te nemen (voor beter air-flow).

Als ie niet (veel) koeler wordt, dan moet je je proc-koeler bekijken: als 'heatsink' wel heet dan is je koeler gewoon niet goed genoeg (zou wel genoeg moeten zijn voor 800), als ie niet zo heet is (en je proc wel) dan is ie niet goed bevestigd.
Op maandag 04 juni 2001 21:05 schreef funkflex het volgende:
ik heb een super orb en haal na enkele uurtjes 34 C maar met en standaard cooler werdie stressed maar 31 C

thermaltake is gewoon brak , vind ik dan
Stressed 31 met een std koeler :?
jij noemt of een swiftech een standaard koeler, of je temp sensor is erg bout.
why the F**K hebbie dan die S-orb gehaald als ie al maar 31 werd :?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:08 schreef Jake het volgende:

*knip*
Stressed 31 met een std koeler :?
jij noemt of een swiftech een standaard koeler, of je temp sensor is erg bout.
why the F**K hebbie dan die S-orb gehaald als ie al maar 31 werd :?
Misschien was dat voor het OC'en ;)

Jppr,
de 'gewone' chrome Orb is voor AMD ook maar tot 800 Mhz geschikt. t'Is gewoon niet zon sterke koeler. En ja, de airflow in de kast is belangrijk.

Overweeg ook de plaatsing van een intake fan vooronder en nog belangrijker een outtake fan achter boven. Dat is wat AMD aangeeft voor goede koeling.

Greetz,
Hooi. :Y)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 04 juni 2001 21:37 schreef Hooi het volgende:

[..]

Misschien was dat voor het OC'en ;)

Jppr,
de 'gewone' chrome Orb is voor AMD ook maar tot 800 Mhz geschikt. t'Is gewoon niet zon sterke koeler. En ja, de airflow in de kast is belangrijk.

Overweeg ook de plaatsing van een intake fan vooronder en nog belangrijker een outtake fan achter boven. Dat is wat AMD aangeeft voor goede koeling.

Greetz,
Die Chrome Orb word door Iceberg verkocht als Extreme Athlon Cooler tot 1,5 Ghz :(
Geloof je het zelf :?
En die 55 graden stressed is helemaal niet erg, zolang je systeem stabiel is zie ik het probleem niet.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dat MSI bord heeft standaard een te hoog voltage, verlaag dat aanzienlijk en je temp zal direct zakken.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:43 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Die Chrome Orb word door Iceberg verkocht als Extreme Athlon Cooler tot 1,5 Ghz :(
Geloof je het zelf :?
En die 55 graden stressed is helemaal niet erg, zolang je systeem stabiel is zie ik het probleem niet.
Iceberg is een andere fabrikant. (Een slechte koelers makende, maar goed..)

Thermal Take maakt de Chrome Orb. Of beter gezegd maakte, volgens mij issie op het socket A platform inmiddels opgevolgd door de Mini Copper orb, die veel beter presteert.

8-)

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

'k heb hier een Duron 800@1010Mhz.
Core 1.85V,
Met Chroma Orb...( burp..) :o
Iddle op 27C en zwaar stressed op 53C.
Zonder extra casefans.

(Zit wel aan een andere koeler te denken in de future...)

En als 'ie zoals bij jou wat verder van de muur staat kan 'ie inderdaad een paar graden koeler worden want dan kan 'ie zijn warme lucht beter kwijt lijkt mij. (8>

......................................

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit dat met intake en outtake coolers? is intake dat de lucht in de kast komt en outtake dat de lucht eruit gaat?

ik heb gisteren de draden wat beter geordend, en ik ga straks de temp eens checken. Zou het veel verschil maken als ik de koelpasta tussen de prco en cooler wat ververs?

thx

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 09:56 schreef apestaartje het volgende:
'k heb hier een Duron 800@1010Mhz.
Core 1.85V,
Met Chroma Orb...( burp..) :o
Iddle op 27C en zwaar stressed op 53C.
Zonder extra casefans.

(Zit wel aan een andere koeler te denken in de future...)

En als 'ie zoals bij jou wat verder van de muur staat kan 'ie inderdaad een paar graden koeler worden want dan kan 'ie zijn warme lucht beter kwijt lijkt mij. (8>

......................................
Nou daar gaan we weer.
Voor dit soort gegevens moet je de luchttemp in de kamer en de case temp ook geven.

Aamgezien
1) een Duron op 1010 Mhz en 1,85 Volt ca.51 watt aan hitte ontwikkelt.(Zie het programma Radiate)

2) De Rth (Thermische weerstand) van een Chrome Orb van Thermal take volgens hun eigen specs 0.75 is

Dan krijg je de berekening :
51 x 0,75=38,25 graden wordt hij dan warmer dan de omgevings temperatuur. 53-38.25=
14,75 graden celcius moet dan de temperatuur in de kast van jouw computer zijn. |:(

Sorry, maar dat geloof ik dus simpelweg niet.

Greetz,
Hooi :Y)

Verwijderd

Afgezien daarvan,
zijn hier stapels postings geweest van mensen die een AMD op 900 / 1Ghz met een Chrome Orb dat ding nauwelijks onder de 70 graden konden houden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 22:15 schreef Majestic het volgende:
Dat MSI bord heeft standaard een te hoog voltage, verlaag dat aanzienlijk en je temp zal direct zakken.
klopt dit? en hoe doe ik dat?

en zo'n intake en outtake fans plaatsen, hoe doe je dat?

thx

Verwijderd

Je kunt in de bios het voltage verlagen.
Ennuh met in en outake fans. De ene keer scheelt het meer dan de ander gewoon ff klooien zouk zo zeggen.

• Jake
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 17:08 schreef Jppr het volgende:
en zo'n intake en outtake fans plaatsen, hoe doe je dat?
Bijna elke kast heeft aan de voorkant een plek voor een 80x80mm (intake) fan, sommige kasten hebben achterin (onder voeding) ook een plek ervoor (hier outtake).
Maar je voor je weet of het zin heeft moet je eerst ff met case-open draaien, als temp dan erg daalt (tov case closed) dan hebben in- en/of outtake fans zin.

Verwijderd

Topicstarter
[sorry, ik had te vroeg op submit geklikt]

Verwijderd

Topicstarter
de draden die ik had herschikt hebben niks uitgehaald.

Ik heb nu de kast open. Ervoor had ik
CPU: 54°
Chassis: 32° (gemeten door PC ALERT III van MSI)

nu die een tijdje open staat haal ik:
CPU: 49° (als er niks gebeurd, nu ik aan het werken ben stijgt het terug een beetje (momenteel 51°)
Chassis: 29°

Ik heb idd zo'n roosters achter en voor.
Hoe zit dat met die fans? is dat gewoon erop vijzen? Vanachter zou dat gaan, maar vanvoor staat die front cover in de weg, en dat gat zit niet mooi in het midden. ook is mijn front cover niet recht, maar er zit zo'n boogreliëf in ofzo.

wat doe ik best?

• Jake
  • Niet online
Meeste zin heeft meestal een outtake fan van achter.

Van voor zit meestal een plastic ding wat je eruit kan klikken (en dan de fan erin), achter zitten vaak gaten voor een boutjes (zodat je dus met 4 boutjes en moertjes die fan bevestigd).

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Tja laat ik eens wat vollediger zijn voor de verandering... ;)
Want 14.75C. kan inderdaad voor geen meter kloppen natuurlijk.

Heb gisteren nog even een testmiddagje gehouden...

Heb het progje:MotherBoardMonitor 5.02 erop gezet, en het progje:Hot CPU Tester Lite, en dat ff op de "hardcore-modus" gezet...

Er kwamen even andere waarden uitrollen na dit gestoei :(

Toen ik de pc aanzette,was de case-temp 23C.
De Cpu na een paar tellen 27C.

Na een uurtje die Hot CPU Tester.........
Case-temp 35C.
Cpu 61C. ;(

Wordt het geval toch even wat warmer, als wanneer je 3dMark2000 een "looping" laat maken...reeds.. |:(

Ik ga nu nog met meer haast op zoek naar een andere koeler }:O :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Aikon
  • Niet online
Hier onderstaande Duron op een chrome orb. Werkt perfect. Ook met kamertemperatuur van 26'C. Heb alleen geen idee hoe heet de CPU is. :)

Heb je wel koelpasta ertussen zitten, dat heb ik ff nergens zien staan. :)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik wilde net mijn bericht editten,maar dat staat nu een beetje vreemd omdat er al weer een berichtje na staat :)
Dus doe ik het even zo..

Heb net een testje zitten lezen over koelers,

http://www.ripnet-uk.com/CoolerFest.5.shtml

En denk dat ik vanavond maar eens even die standaard CoolerMaster DP5-6H51 erop ga gooien dat zou volgens het schema zo'n 3 graden moeten uitmaken.

Ik heb er inderdaad koelpasta tussen zitten,
maar heb mijn bedenkingen over de houdbaarheid hiervan als het op de cpu zit.
Want als ik er in het verleden weer nieuwe pasta opdeed,leek het wel of de temp. minder was dan met de oude pasta ertussen.
Dus net of de werking ervan op den duur minder wordt. :?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn TBird 1GHz met Tt Mini Copper Orb is Idle 32 graden en stressed 43.

Verwijderd

Topicstarter
vanachter zitten er rond dat rosster idd vier gaatjes voor vijzen. in wat voor winkel kan ik zo'n fan kopen en hoeveel gaat me dat kosten. zijn er ergens tutorials hierover?

toen ik het moederbord, de cpu en de cooler kocht in de winkel heeft men dat er zelf opgezet. of ze er iets hebben tussen gesmeerd, of de standaard thermal pad hebben gebruikt weet ik dus niet. mis. voor de zekerheid eens doen?

thx

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik zou zeker even kijken of er een pad opzit of koelpasta....kan al veel uitmaken...(kijk alleen wel uit met het eraf/erop zetten, dat je je core niet cruncht)
vriend van me had eerst ook zo'n chrome orb (van iceberg, that is) en die werd veel te heet (idle > 60, mobo 32 graden) die heeft er nu een coolermaster dp5-6h51 op zitten. met koelpasta en case-fan (achter, intake) ziet die op stressed ong 50 graden. (kast open)
(de reden dat die case-fan nar binnen blaast: bijna alle lucht daarvan wordt weggezogen door de koeler. lekker frisse lucht op de processor)

die fans kan je bij de gemiddelde computerboer voor 10 a 15 piek wel vinden. gewoon vragen of ze case-fans verkopen

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit dat met dat crunchen van de core? en wat exact is de core, gewoon heel de proc, of maar een deel ervan. wat kan er mislopen en hoe ontwijk ik het.

thx

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

de core is het metalen plaatje wat midden op de processor zit (kijk maar naar plaatjes van amd processors)
orb koelers hebben nog wel eens de neiging om deze af te breken. maar als je het gewoon rustig doet met beleid, kan er eigenlijk weinig fout gaan. gewoon proberen de koeler er zo recht mogelijk afhalen/opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
als ik na de examens trijd heb ga ik dat eens fixen.als er geen pasta opzit, wat raden jullie aan? gewone van bij de yijzerwinkel, of bvb Arctic Silver? die laatste kan ik krijgen voor 400BF / fl 20

thx

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb persoonlijk mijn twijfels over arctic silver. ik weet niet of het die 20 gulden waard is voor betere koel prestaties, als je ziet dat je gewone pasta voor zo'n 3 a 5 piek ofzo al hebt. als de temperatuur daardoor bv 5 graden lager uitkomt dan met gewone koelpasta zou ik het wel overwegen, maar anders....
anywayz, veel succes

Verwijderd

Apestaartje,
dat is al een stuk 'normaler' ja in waardes ;)

Maar ik zou me om die temps niet druk maken als de boel stabiel draait. Ze zijn verder prima. Tenzij je nog vet verder wilt overklokken met een voltage mod of zo ;)

Cartman,
je kunt
a) een copper orb niet met een chrome orb vergelijken, hij koelt veel beter
b) een Tbird is idle veel koeler dan een duron
c) je kunt een cpu die ge OC'ed is met vcore op 1,85 niet vergelijken met een cpu op 1,60 volt Vcore, die op 1,6 is veel koeler.

Verwijderd

En als die Tbird 1150@1.60 doet, zou ik een betere koeler halen en flink gaan overklokken met een voltage mod..

Wedden dattie dan naar de 1300 wil :P

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nou..mijn broek is aardig afgezakt van mijn bevindingen door die "Croma Orb" te vervangen door die Coolermaster.. :?

Met die Orb dus stressed:
Case 35C. en Cpu 61C. :( |:( :r

Met die "ordinaire" Coolermaster stressed:
Case 35C. en Cpu 55C. :) :)

Maar liefst 6C. verschil...niet te geloven eigenlijk.. :?

Maargoed,aangezien bij zware testjes de Fan v/d voeding een soort van ander geluid gaat maken, net of 'ie meer toeren maakt en ik de voeding zowieso niet erg vertrouwde of 'ie wel 300 W. was,

(3DMark klapte er heel soms zomaar uit,of de GF-MX2 nu wel of niet was overgeklocked, en 12V+ spanning varieerde tussen 11.65V en 12.45V...)

heb ik dus net even een 400W voeding gehaald bij Funprice (F129,-) kijken of dat de boel nog wat stabieler maakt. :7

Als dit zo doorgaat kan ik van die overgebleven verotte onderdelen zo weer een nieuwe pc maken ;)

Verwijderd

Da's dan toch prima met die Coolermaster :)

Nu alleen de case temp nog omlaag, dan gaat je CPU temp bijna net zo ver mee omlaag.

Misschien helpt die andere voeding ook nog een beetje, dat hangt van de ventilator(s) in dat ding af.

Greetz,

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ja die Case-temp is geen pijl op te trekken.
Zoals gisteren werd 'ie maar hooguit 31C. en dat merkte je gelijk aan de Cpu 51C.
Zal ook wel met de kamertemp. te maken hebben.

Heb wel eens extra casefans erin gedaan,maakte het volgende verschil: 3C. en een vriendin die vroeg of ik aan het stofzuigen was... :?
Dus die lagen er snel weer uit :P
(die fans dus.. ;))

tussen (haakjes) zag aan jouw sign iets van Bluespower staan, dus dacht daarover wat te vinden op je site...(niet dus..?)
maar wel mooi.

Grtz.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

mijn duron 800@1 ghz was lekker koel met een chrome orb, die deed stressed 45 graden(max).
waarschijnlijk staat je koeler er niet goed op.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
welke coolpasta had je dertussen?

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

die 'kauwgom' die er opzat.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Umhh,
dat klopt apestaartje. (Dank U voor het compliment :P )

Aan de band website wordt gewerkt. Dat staat dan weer op sjello.....

Eerst maar in Leiden "Culinair" optreden straks. Hah, moeten we eten of spelen ????

:+

Als casefans herrie maken, kun je ook alleen achter boven een fan monteren om de warme lucht er uit te 'trekken'. En dan een 80 of 92 mm op 7 of 5 volt. Werkt leuk, maakt niet zo'n herrie ;)

Verwijderd

moet wel kunnen dacht ik.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op maandag 04 juni 2001 21:02 schreef Jppr het volgende:
Hey,

ik heb een Duron 800Mhz met daarop een Chrome Orb, dit alles op een MSI K7T Turbo bordje.

Als mijn pc een paar uur aanstaat is mijn CPU zo'n 55°C. Is dat OK? of te veel?

wat kan ik er aan doen? ik merkte dat als ik de pc wat verder van de muur haal het maximum twee graden daalt.
Kan het zijn dat ik binnenin de draden wat beter moet ordenen?

thx
Thomas
Ik had een Duron 650@882 met een chrome orb, met artic silver ertussen. die werd stressed 48 Graden

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik toch maar eens Arctic Silver er ga tussensmeren. en dan een outtake fan vanacher.

Verwijderd

m'n TB 1ghz word 63 graden stressed met zo'n immitatie chrome orb van iceberg, heb de meegeleverde kauwgom er maar opgeplakt.
ben nog steeds aan het zoeken naar een betere koeler. heb de globalwin fop 32 op het oog...
ik heb ik de zeikand van m'n kast een 80x80 case fan van coolermaster gehangen die recht op m'n cpu blaast, anders zou die rustig 75 graden stressed worden, en dat is nie goed!
:(

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nieuwe 400W. voeding erin.. :)
Geen rare geluiden meer met volle belasting. :)
En rete-stabiel met al die 3Dmarkjes in de looping-mode. :9

De "oude" die eruit kwam bleek 235W.. :?
Kan nu gelijk zonder problemen m'n GFMX2 op 205/205 zetten, terwijl hij er eerder meteen uitklapte ook al werd 'ie maar 5Mhz hoger gezet.
Kan volgens mij nog makkelijk hoger maar eerst maar heatsinkjes en fannetjes erop plakken.
Valt me nog mee dat 'ie op die 235W. nog draaide. :o

Case-temp en Cpu-temp lijken iets lager dan eerst,maar voeding hoeft nu minder hard zijn best te doen dus zal daar ook minder warmte vanaf komen. (8>
Onder die Coolermaster zit die standaard kauwgom. (lijkt wel "buddies"..)

Lullige bijkomstigheid is alleen dat ik de Cpu +/- 20Mhz. omlaag moet klokken :'( ,
maar dat komt waarschijnlijk omdat het moederbord eerst 1.85V. in de Bios stond, en 1.87V. in MBM aangaf, en nu dus nog maar 1.86V. :( :(

Maarja 1Ghz is ook wel genoeg eigenlijk. :+(alhoewel,mijzelf kennende wordt de volgende stap een voltagemod.. :P , nu ik het hier toch over heb, geeft het Bios na zo'n mod ook de werkelijke gekozen spanning aan of moet je omrekenen en aflezen met b.v. MBM.?
Tja sorry,misschien moet ik onderhand maar een ander topic starten hierover ;) )

(@Hooi, smaakte het spelen en was het eten goed? De enige tenten in Leiden waar ik meerdere malen gespeeld heb,zijn The Jam en The Juke,met eten waren ze niet zo scheutig daar, met drank des te meer :9~ )

Gegroet!

Verwijderd

Heel goed,
een 235 voeding is nie ech goe neee..
400 Watt is dat wel , duidelijk :)

Dat optreden is in juli. "Leiden Culinaur" tsjah :9~
Ik woon niet in Leiden haha...

De voltage mod zal wel helpen ja, ik wil best efkens een URL posten waar je dat kunt vinden. Maar dan moet ik eerst weten wat jouw moederbord is.

ZX81 hah :+ Dat zal moeilijk worden..
*ehum*

In ieder geval post ik er één naar het programma prime95.

Om te voorkomen dat de CPU instabiel wordt, moet je zorgen dat de Vcore hoog genoeg is om geen rekenfouten te maken. Dat controleer je met prime95. Dat duurt wel effe, de "selftest" loopt iets van 16 uur .....
Je stelt de Vcore zo of dattie net geen fouten maakt, en dan één stapje hoger voor 100% stabiliteit. Dat is omdat de spannings verliezen in de CPU hoger worden als de temperatuur hoger wordt. Een extreme waarde zal de vcore net te laag laten zijn.

Heb je geen VCore stapjes meer over, zal je 10 / 20 Mhz of zo omlaag moeten in kloksnelheid :'(

Prime95 :

http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Klok ze,

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op vrijdag 08 juni 2001 18:25 schreef Roefoes het volgende:
m'n TB 1ghz word 63 graden stressed met zo'n immitatie chrome orb van iceberg, heb de meegeleverde kauwgom er maar opgeplakt.
ben nog steeds aan het zoeken naar een betere koeler. heb de globalwin fop 32 op het oog...
ik heb ik de zeikand van m'n kast een 80x80 case fan van coolermaster gehangen die recht op m'n cpu blaast, anders zou die rustig 75 graden stressed worden, en dat is nie goed!
:(
had een vriend van me ook op z'n 1GHz TB. was idle >60, stressed werdt die rete-instabiel...gauw maar een andere koeler gekocht. CM dp5-6h51 nu is ie idle 29 en stressed 48 (kast open, mobo 31)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

@Hooi:

Okee,bedankt voor de tips...!
Dat houdt mij wel even van de straat... ;)

(Moederbord is hier een KT7 van Abit, en ben de links al tegengekomen voor de voltagemod.)

Nog wel heatsinkje op m'n GFMX2 geplakt van oude P2 koeler, maar scheelde maar 1Mhz in snelheid,hoger kreeg ik artifacts met die artifact-tester.
Dus denk dat ik vanmiddag maar losse kleine sinkjes haal i.p.v. 1 grote.

(waar heb ik die computer eigenlijk voor :? )

Grtz.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 09:24 schreef apestaartje het volgende:
@Hooi:

Okee,bedankt voor de tips...!
Dat houdt mij wel even van de straat... ;)
Graag gedaan ;)
(Moederbord is hier een KT7 van Abit, en ben de links al tegengekomen voor de voltagemod.)
Ken je deze al ? (Vast wel) http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
"Paul's Unofficial ABIT KT7 FAQ"
Zo'n beetje de KT7 Bijbel..
Nog wel heatsinkje op m'n GFMX2 geplakt van oude P2 koeler, maar scheelde maar 1Mhz in snelheid,hoger kreeg ik artifacts met die artifact-tester.
Dus denk dat ik vanmiddag maar losse kleine sinkjes haal i.p.v. 1 grote.

(waar heb ik die computer eigenlijk voor :? )
Hee dat wist je toch al,
om van de straat af te blijven :P
Grtz.
Mazzl, en klok ze !

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zaterdag 09 juni 2001 13:53 schreef Hooi het volgende:
Om te voorkomen dat de CPU instabiel wordt, moet je zorgen dat de Vcore hoog genoeg is om geen rekenfouten te maken. Dat controleer je met prime95. Dat duurt wel effe, de "selftest" loopt iets van 16 uur .....
Ik weet niet welke selftest jij bedoelt, maar bij mij duurt die toch echt drie kwartier ofzo hoor.. En dan heb ik het over de 46 tests die doorlopen worden alvorens je mee kunt doen aan het Mersenne Prime project..

Verwijderd

Gewoon bij Options, selftest, duurt 16 uur.

Nou goed ?

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 11 juni 2001 10:27 schreef Hooi het volgende:
Gewoon bij Options, selftest, duurt 16 uur.

Nou goed ?
Nou goed..

Mijn ervaring is dat als die eerste selftest (die ongeveer een uur zou moeten duren) het prima doet, de rest ook prima gaat..

Om te stressen draai ik }:O en laat ondertussen 3DMark 2001 loopen..

Verwijderd

Topicstarter
btw, wat ik vergat te zeggen, ik draai dus ook }:O, maakt dit veel uit voor de temp. van m'n CPU. die is dus 55°

nog een vraagje: PC ALERT geeft twee temps weer: CPU en chassis. die chassis, is dat het mobo, of is dat de kast?

thx

Verwijderd

Hi,

ik moet zeggen dat ik het vrij hoog vind je temperatuur.
Ikzelf heb dan een 700@770 met een chrome Orb erop en wordt Idle 31 en stressed 33/34 graden als ik een koe draai.
Verder is de temperatuur binnen mijn case 26 graden

Wat bij mij goed hielp was om wat casefannetjes aan te schaffen, namelijk 2maal 80x80 en om het fannetje van mijn oude coolermaster cooler erbij te plaatsen.

De ene blaast precies op mijn CPU en de tweede hangt er precies boven om de warme lucht weg te zuigen. De derde fan(netje) blaast gezellig mee met de eerste :)

Misschien is het handig dat je ook wat van die fannetjes aanschaft.

En verder zijn die dingen vrij goedkoop en makkelijk aan te schaffen.

Greetz Phally

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik heb ook zo'n probleem... Ik heb een K7T Turbo Limited edition (zo'n rode printplaat) en een Duron 800. Standaard Spire koeler erop en hij wordt zo 60 graden! Ik had eerst een ander (zelfde type) MB, maar die werd zelfs 80 graden. Heb ik toen omgeruild voor deze waarop ie "maar" 60 wordt, maar ik vind et zelf nog steeds teveel. Ik heb al van alles geprobeerd: andere koeler, andere proc, maar dat maakt nix uit...

Klopt het echt dat het voltage van zo'n MB te hoog is?

Verwijderd

Uhh ja,
hij moet voor jouw CPU 1.60 instellen, en dat mag hoogstens op de sensors 1.68 / 1.70 worden.

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Op dinsdag 12 juni 2001 09:06 schreef Hooi het volgende:
Uhh ja,
hij moet voor jouw CPU 1.60 instellen, en dat mag hoogstens op de sensors 1.68 / 1.70 worden.
Hmm... dan zal ik et voltage es wat omlaag stouwen... :) Tnx...
Pagina: 1