Vage blokjes sinds nieuwe videokaart..

Pagina: 1
Acties:

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 13:10
Sindskort heb ik dus mijn hd6870 vervangen voor een hd7950.
Netjes alle drivers geuninstalled, vervolgens met de driversweeper alles erafgegooid.

6870 Uit mijn pc gehaald en de 7950 eringestopt, drivers geinstalleerd en that's it.

Nu krijg ik het volgende probleem bij onder meer de tweakersfeed, facebookfeed..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wlvcw4.png

Enig idee waar dit aan ligt?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Toen ik je topictitle zag dacht ik meteen aan artifacts. Dit zijn "storingen" in het beeld a.g.v. een defecte videokaart. In het verleden trad dit vaak op bij overclocken van een vga-kaart. Als deze te heet werdt ontstonden er artifacts. Geen idee of dit tegenwoordig nog zo is, ik doe niet meer aan overclocken.

Echter: Ik kan mij niet voorstellen dat artifacts op een print-screen naar voren komen. Wellicht dat een mede-tweaker dit weet. Zitten artifacts in het beeld, of is dit een "presentatiefout" van het beeld.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Ambianz
Precies, daar zocht ik op google dus ook op, maar dit fenomeen enkel in zo'n dergelijke feed kan ik nergens vinden.

Overigens is dit ook als mijn kaart idle staat en totaal niet heet is, overclocken doe ik niet aan.
Mijn voeding is een corsair 430w maar je zou juist zeggen dat er dan problemen optreden bij een langdurig potje crysis oid, maar dat gaat juist perfect!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Is het alleen in een dergelijke feed? Niet op de gehele pagina? En andere website's/applicaties?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Ambianz
Enige 2 feeds die ik gebruik zijn die van tweakers en facebook, de online chat laat maar zeggen aan de rechterkant, daarbij treedt het op, verder op de pagina niet inderdaad..

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 10:51
Zijn gewoon artifacts. RMA aanvragen en insturen, tenzij de kaart het wel fatsoenlijk doet in een andere PC.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Beste BeefHazard, dat is wel erg gemakkelijk.
Als ik alles zo doorlees is dit een software/driver probleem en niets hardwarematig

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-02 10:51
Dat kun je dus testen door 'm in een andere computer te steken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Ambianz
Tsja als ik daar beschikking over had had ik het gedaan!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Heb je dit in een andere browser ook? Even kijken om hardwareversnelling uit te schakelen in je browser?

Heb je problemen in games?

Eens een oudere driver proberen?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Artifacts zijn heel goed zichtbaar op een screenshot. Je captured het getoonde beeld van de videokaart. Als hierin een verstoring zit zal je deze dus ook in het screenshot zien.

Om uit de sluiten of iets een monitor of een videkaart issue is kan je dus een screenshot maken. Als je het niet ziet op het screenshot op een andere PC, dan is het issue gerelateerd aan de monitor. Anders aan de videokaart.

Als je geen andere PC hebt, zou je wellicht eerst een verse windows install kunnen doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 17-06-2013 17:25 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Een Linux live cd'tje starten, kijken of het daar ook gebeurd.

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ik had ook eens problemen zoals deze met 5870 crossfire het bleek een driverprobleem te zijn
ik zou eerst proberen op te lossen a.d.h drivers lukt het niet wss rma maar probeer dan als het kan eerst in andere pc.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Ambianz
Hmm oke, meeste van jullie zeggen dus eerst n andere driver, dan zal ik dat zometeen eens proberen.
In een andere pc stoppen is geen optie, n andere monitor erboven hangen is wel n optie om dat probleem uit te sluiten.

En een andere browser zal ik eens proberen!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ambianz schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:42:
Hmm oke, meeste van jullie zeggen dus eerst n andere driver, dan zal ik dat zometeen eens proberen.
In een andere pc stoppen is geen optie, n andere monitor erboven hangen is wel n optie om dat probleem uit te sluiten.

En een andere browser zal ik eens proberen!
Andere monitor kan sowieso niet, dan zou het niet op je screenshots opduiken. Ofwel is het een driverprobleem ofwel is je kaart niet goed. Te weinig power van je PSU zou ook nog wel eens een verklaring kunnen zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 19:35

Pieroman

/me

"Grappig" om dit tegen te komen, heb met mijn 7850 (MSI TwinFrozr) ook hetzelfde probleem.
Vandaag overgestapt naar een GTX 660 Ti en hier geen enkel probleem mee. Ik merk dat het inderdaad vooral in dergelijke feeds/lijsten gebeurt. Ook bij de Facebook feed aan de rechterkant van de pagina dergelijke blokjes.
Ook alleen in 2D mode, gamen gaat gewoon goed. Heb overigens in een game wel heel af en toe een korte zwarte flits gehad.

Ik zelf vermoed dat het de kaart is maar moet deze nog een keer testen op een ander systeem. Heb meerdere drivers geprobeerd maar dat gaf geen soelaas. Nu met de NVIDIA kaart en drivers is het issue dus wel ineens weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Pieroman op 17-06-2013 20:48 ]

Verwijderd

Toevallig alleen met Firefox? Daar zijn bij Mozilla wat bugs over bekend.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=837489

• Ambianz
ik gebruik tweakers nu al een tijdje op explorer en ik heb er nog weinig van gezien, wellicht is dat het probleem?

@pieroman
gebruik jij ook firefox en zou je eens explorer/chrome/safari kunnen gebruiken?

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik gebruik de nieuwste versie van Firefox en heb dit ook - zowel met 2 verschillende 7850's als een 7950. Enkel firefox niets anders.

Probleem AMD <-> Firefox lijkt me!

Frag_Zero

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 19:35

Pieroman

/me

Ambianz schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:39:
ik gebruik tweakers nu al een tijdje op explorer en ik heb er nog weinig van gezien, wellicht is dat het probleem?

@pieroman
gebruik jij ook firefox en zou je eens explorer/chrome/safari kunnen gebruiken?
Ik gebruik zelf ook inderdaad Firefox, lijkt er dus op dat het daar aan ligt. |:(
Heb er al een paar keer aan zitten denken om die kaart RMA te doen.

Kan nu verder niet testen omdat die 7850 nu niet meer in mijn systeem zit.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:52
Mavamaarten schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:45:
[...]

Andere monitor kan sowieso niet, dan zou het niet op je screenshots opduiken. Ofwel is het een driverprobleem ofwel is je kaart niet goed. Te weinig power van je PSU zou ook nog wel eens een verklaring kunnen zijn.
Heb je alle benodigde PCI-E 8/6-pins aangesloten? Anders zou ik gewoon proberen de videokaart even opnieuw te 'monteren', daarnaast ook de driver opnieuw installeren. Maar als het aan Firefox ligt.. niet nodig uiteraard. ;)

Specs

• Ambianz
Oké alle suggesties hier in dit topic heb ik inmiddels doorlopen, en die vakjes nam ik dan ook maar voor lief omdat er niet echt een oplossing was..

Nu voel ik me echter wel enigszins genoodzaakt om dit toch te posten, beetje naar een laptop te browsen waarna ik ineens zo'n pagina krijg:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35he1qg.png

Is er echt iets stuk aan die kaart of is dit nog steeds het "firefox" fenomeen?

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Doe eens een video benchmark test, of speel eens een wat zwaardere game: treedt het dan ook op?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Lijkt erop dat de hardware acceleratie van Firefox roet in het eten gooit. Probeer eens de acceleratie eens uit te schakelen, en zet desnoods themes uit (als die geinstalleerd zijn).

Leesvoer.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat zal wellicht het probleem zijn. Ik had ook vreemde artifacts in de tekst met Firefox, maar niet in games of met andere browsers.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Ambianz schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:07:
Nu voel ik me echter wel enigszins genoodzaakt om dit toch te posten, beetje naar een laptop te browsen waarna ik ineens zo'n pagina krijg:

Is er echt iets stuk aan die kaart of is dit nog steeds het "firefox" fenomeen?
Ik heb zulke corruptie ook wel eens gezien in Firefox. Ik zit op Windows 8 i.c.m. Gigabyte Windforce 3 HD7950. In andere applicaties heb ik het niet, en in Firefox heel zelden.

• Ambianz
Het is de 1e keer dat het zo erg was, dus het is te overzien, die hardware acceleratie heb ik inderdaad al uitgezet maar of deze reset zich, of ook dat mag niet baten.
Pagina: 1