Een vriend van me die voorheen altijd op consoles gamede wil nu de overstap maken naar pc gaming maar heeft niet echt een hoog budget. Hij heeft mijn hulp ingeschakeld, maar het is alweer 3 jaar geleden dat ik mijn eigen systeem in elkaar heb gezet dus zie ik door de bomen het bos (ook) niet echt meer.
De pc gaat vooral gebruikt worden om op te gamen en om series/films te kijken op 1080p.
Ik heb het Budget Gamesysteem gekozen als uitgangspunt.
Ik heb zelf nog 4GB DDR3 geheugen (van Geil) en een 500gb HDD die die mag hebben/overnemen voor een appel en een ei.
Daardoor komt er een beetje budget vrij en heb ik gekozen voor de
In plaats van de
Maar ik weet niet zo goed of dat veel verschil maakt qua output (kan het niet vinden in de specificaties).
Er is nog ~40 euro over om bepaalde componenten te upgraden. Wat ik vooral belangrijk vind is de mogelijkheid om later componenten vrij simpel te upgraden. Dus wellicht kan het geld in een beter moederbord of voeding worden gestopt zodat er later een betere cpu/videokaart ssd schijf in kan.
De pc gaat vooral gebruikt worden om op te gamen en om series/films te kijken op 1080p.
Ik heb het Budget Gamesysteem gekozen als uitgangspunt.
Ik heb zelf nog 4GB DDR3 geheugen (van Geil) en een 500gb HDD die die mag hebben/overnemen voor een appel en een ei.
Daardoor komt er een beetje budget vrij en heb ik gekozen voor de
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 216,20 | € 216,20 |
In plaats van de
| 1 | Gigabyte N65TBOC-2GD | € 149,99 | € 149,99 |
Maar ik weet niet zo goed of dat veel verschil maakt qua output (kan het niet vinden in de specificaties).
| 1 | AMD Athlon II X4 740 Boxed | € 62,45 | € 62,45 |
| 1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 216,20 | € 216,20 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 350W | € 36,45 | € 36,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 396,05 | |
Er is nog ~40 euro over om bepaalde componenten te upgraden. Wat ik vooral belangrijk vind is de mogelijkheid om later componenten vrij simpel te upgraden. Dus wellicht kan het geld in een beter moederbord of voeding worden gestopt zodat er later een betere cpu/videokaart ssd schijf in kan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps