Een kennis heeft een gsm (Samsung Galaxy Young) en de laatste tijd belt die uit zichzelf nummers. Zelfs als hij uitstaat, start hij zelf op, gaatvoorbij de pincode en begint te bellen. Nu is haar belwaarde op maar hoe kan dat? Zijn er virussen of zo die dat doen?
Factory reset doen? Als het een virus is, zou het dan toch opgelost moeten zijn..
Als je iets anders al geprobeerd hebt zou het ook fijn zijn om te weten
Als je iets anders al geprobeerd hebt zou het ook fijn zijn om te weten
[ Voor 32% gewijzigd door Afvalzak op 17-06-2013 15:11 ]
Wellicht handig om ook even te kijken naar welk nummer gebeld wordt ?
Alle nummer uit haar adresboek worden gebeld, dus geen speciaal betaalnummer.
Een factory reset bleek niets uit te halen.
Een factory reset bleek niets uit te halen.
Vreemd. Ik zou even terug gaan naar de winkel.
Installeer eens een virusscanner. Wat heb je al geprobeerd?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Er zijn apps die, wanneer er een gepiratereerde versie wordt geïnstalleerd (meestal geüpload door de maker) alle contacten een sms sturen met een tekst van: oh, kijk mij, ik heb een app van 1 dollar illegaal geinstaleerd en ben nu mijn hele beltegoed kwijt (of sta diep in het rood omdat ik zoveel contacten heb).
Was iig een ap waarbij je kon typen en dan werd de achtergrond transparant door gebruik van de camera, zodat lopen "veiliger" werd tijdens het typen van o.a. een sms.
Dus, is er een app buiten de market geïnstalleerd?
Was iig een ap waarbij je kon typen en dan werd de achtergrond transparant door gebruik van de camera, zodat lopen "veiliger" werd tijdens het typen van o.a. een sms.
Dus, is er een app buiten de market geïnstalleerd?
Factory reset uitvoeren, en kijken of het daarna nog gebeurd.
dan sluit je alle vorm van malware en dergelijke uit, als dit uberhaupt het geval is.
dan sluit je alle vorm van malware en dergelijke uit, als dit uberhaupt het geval is.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 17-06-2013 16:02 ]
Kortom meer info nodig Icedude1978 over wat je zelf al gedaan/geprobeerd hebt. Zijn er verdachte apps? etc.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Begin dan maar een nieuw topic, want we verwachten dat je aangeeft wat je al geprobeerd hebt en opgezocht hebt alvorens je een nieuw topic start.
Zo heeft het dus weinig zin.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.