Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school, €500 - €600

Pagina: 1
Acties:

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 11:03
Beste mede-tweakers,

Voor school zal ik volgend jaar een laptop moeten aanschaffen. Ik zat al wat rond te kijken, maar het aanbod is zeer groot! In de Laptop BBG zag ik er ook al een voorbij komen van deze prijs, maar ik vond hem er erg lelijk en lomp uitzien. Hij hoeft niet supermooi te zijn, maar een beetje redelijk uiterlijk is nooit verkeerd ;)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk surfen, tekstverwerken en eventueel foto's bewerken. Voor school zal ik ook een aantal programma's moeten gebruiken, maar deze zullen niet al te zwaar zijn. Een SSD zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Ook zal ik niet hele grote bestanden op de laptop zetten dus een relatief kleine harde schijf is voldoende.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer €500 à €600, maar stel er is een hele goede voor €650 is dat ook nog wel het overwegen waard.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik zal hem elke dag meenemen naar school. Hij mag daarom maximaal 15" zijn. Gewicht is iets minder belangrijk. Accuduur zal wel iets belangrijker zijn, aangezien niet in elk lokaal stopcontacten aanwezig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Ik hoef de laptop niet persé binnenkort al te kopen, als er nieuwe modellen zijn aangekondigd die een stuk beter zijn kan ik daar eventueel ook nog wel tot begin augustus op wachten.

Alvast bedankt!

Mvg,
Jelmer

Laptops op het oog
Dell Inspiron 15R SE
Full HD scherm, i5, 6GB, 2GB HD 7730M

[ Voor 14% gewijzigd door Jelmer_D op 17-06-2013 16:42 ]

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Het is een beetje neergezet als:Prijs+15.6", jongens zoek het maar uit voor me.
Als je goede reacties wilt zul je de bal ook in de voeten moeten spelen.

• Jelmer_D
josephusmarinus schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:08:
Het is een beetje neergezet als:Prijs+15.6", jongens zoek het maar uit voor me.
Als je goede reacties wilt zul je de bal ook in de voeten moeten spelen.
Klopt, heb je gelijk in, maar verder weet ik het eigenlijk ook niet helemaal. Er zijn verder niet hele speciale eisen waar hij aan moet voldoen.

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Beetje ononderbouwde kritiek zo. Zo op het eerste oog zou ik je de Inspiron 15R SE aanraden. Een uitstekende laptop, met een i5 en een full HD scherm, valt met wat kortingsbonnen uit het Dell Waardebonnen topic volgens mij voor 600 te halen.
Enige minpunt is de accuduur, niet bijster lang voor een moderne laptop, maar wel de beste specs voor je geld, in een mooi pakketje, met een uitstekend toetsenbord, en een prachtig scherm!

edit: @JelmerDeuten
als blijkt dat je deze al gecheckt hebt, is het wellicht goed om in je openingspost even te melden welke laptops je zelf op het oog had, en waarom... Anders worden je laptops geadviseerd die je zelf al gecheckt hebt, wat zinloos is.
En verder, je rept niet over resoluties, maar als ik jou was zou ik zeker gaan voor een 1080p scherm, niet alleen qua resolutie, maar dit zijn gewoon over het algemeen veel betere schermen. Daarop aansluitend, als de Insprion niet is wat je zoekt, gaat het heel lastig worden om binnen je budget een 1080p scherm te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door jorrit91 op 17-06-2013 16:58 ]

• Jelmer_D
Bedankt voor je reactie, ziet er inderdaad goed uit :) Een minpuntje is zoals je al zei wel de accu, die gaat niet erg lang mee helaas.

• Jelmer_D
Zijn er nog andere modellen die het vermelden waard zijn?

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik sluit me toch een beetje aan bij josephusmarinus. Je kan zelf ook zoeken. Als jij nou zoekt, aan de hand van jou eisen, in plaats van ons het werk laten doen, kunnen wij je zeggen welk model wel of juist niet aan te raden is, en waarom.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Sommige opleidingen geven aan wat voor laptop je nodig hebt. Wat voor opleiding ga je doen als ik vragen mag?

Wat betreft de accuduur.. Mijn ervaring is dat die dingen toch nooit lang hun volle vermogen hebben. Al is het al een tijd geleden dat ik een laptop heb gekocht (nieuw).

• Jelmer_D
Het gaat nog om de middelbare school, er zijn wel een paar eisen gesteld maar die zijn zo laag dat elke laptop dat wel aankan. Het gaat mij meer om dat ik zelf er maximaal zo'n 600 euro voor over heb en voor dat bedrag een zo goed mogelijke laptop kan uitzoeken ;)

• Jelmer_D
jorrit91 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:00:
Ik sluit me toch een beetje aan bij josephusmarinus. Je kan zelf ook zoeken. Als jij nou zoekt, aan de hand van jou eisen, in plaats van ons het werk laten doen, kunnen wij je zeggen welk model wel of juist niet aan te raden is, en waarom.
Ik zal vanavond het een en ander gaan zoeken, heb nu weinig tijd. Maar ik snap het hoor, ik ga tenslotte een nieuwe laptop kopen en niet jullie haha

Verwijderd

Er is simpelweg geen andere keuze dan de inspiron. Een 1080p scherm is een totale must als je ook maar enigszins productief werk wilt doen, de inspiron is de enige zinvolle laptop die dat heeft in jouw budget.

• Jelmer_D
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:11:
Er is simpelweg geen andere keuze dan de inspiron. Een 1080p scherm is een totale must als je ook maar enigszins productief werk wilt doen, de inspiron is de enige zinvolle laptop die dat heeft in jouw budget.
Ik zat inderdaad nog wat rond te kijken naar andere laptops, maar er zijn er weinig bij die zo'n scherm hebben voor deze prijs.

Is het trouwens het waard om te wachten op nieuwe modellen die eventueel uitkomen? Ik heb tot begin augustus de tijd en heb het één en ander gehoord over een nieuwe serie processoren (4e generatie). Of duurt het nog wel een poosje voordat die in de meeste laptops verwerkt is en is de prijs daarvan ook een stuk hoger?
Pagina: 1