De leuke keuze's: Panasonic 65ST50 of Philips 60PFL6008?

Pagina: 1
Acties:

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Mijn naam is Mike, afkomstig uit Den Bosch en ik heb onlangs besloten een nieuwe tv aan te gaan schaffen.

Ik heb geen hele grote huiskamer (8x5.5) met redelijk wat lichtinval (niet direct op het scherm).
Ik hou echter wel van grote tv's maar twijfel welke. Kijkafstand is max. 2.5 meter maar met full HD vind ik dat wel gaaf.
Na veel reviews te hebben gelezen ben ik uitgekomen op de volgende 2:

Panasonic 65ST50
- 65 inch
- Plasma
- Te koop vanaf 1775 euro

Philips 60PFL6008
- Ambilight
- 60 inch
- LED
- Te koop vanaf 1950 euro (excl. -250 euro cashback actie)

Prijs is dus vrijwel identiek en eigenlijk ook mijn max.

Ik vind het design van een Philips wel een pre, bijna geen rand erg slank enz.
Daarnaast is Ambilight een mooie extra. Geen reviews van te vinden.

Daarintegen is de Panasonic nog 5 inch groter. Het design ken ik alleen van foto's maar oogt wat grover met name de plastic rand enz. Echter de tv ook en dat samen met de goede reviews maakt mij aan het twijfelen.

Ik ga het combineren met een Onkyo 616 receiver.

Wat zouden jullie doen??

Gr Mike

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

Bever!

3

Die Panasonic is een uitstekende keuze, hoop dat je deze nog kan kopen want is inmiddels vervangen voor de st60 lijn.
De philips als alternatief begrijp ik niet helemaal, als ik de gerenomeerde sites lees kom je vooral goede berichten tegen over samsung/sony lcd schermen.

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Ja ze hebben er nog een aantal in de webshops. De ST60 is jammer genoeg weer duurder.
Ik heb niet zo'n verstand van welke LEDs het beste zijn en heb dus eigenlijk gekeken naar welke 60 inch in de buurt kwam qua prijs van de Panasonic.
En toen zag ik die van Philips met de cashback actie voor 1750 euro met ambilight en dacht mooie tv en nam (wellicht naief) aan dat die LED's wel te vergelijken zijn met Samsung e.a.
Onder de 1750 euro zijn er volgens mij niet zo heel veel goede LED's van 60 inch. Maar ik sta altijd open voor suggesties!!

Maar dank voor uw snelle reactie, de st50 zit al dagen in mijn gedachten en 65inch lijkt me geweldig.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024