Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-10 11:37
Ik heb enkele weken geleden een Raspberry Pi aangeschaft en consumeer sindsdien vrijwel al mijn media via de TV. Helaas begin ik mij er aan te storen dat mijn 5 jaar oude Samsung HDTV niet bijzonder mooi geluid produceert als ik de ingebouwde boxen gebruik. Voorheen werd deze alleen gebruikt als beeldscherm en kwam al het geluid uit mijn PC.

Ik ben een leek op het gebied van geluidsapparatuur en ben op zoek naar een simpel tweetal stijlvolle boxen die ik naast mijn TV kan zetten om zo fatsoenlijk muziek te luisteren en af en toe films te kijken.

Mijn budget is beperkt dus ik ben op zoek naar een redelijke goedkope oplossing. Als ik onder de 200,- klaar ben is dat mooi meegenomen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
En hoe ga je die boxen aansturen dan? Heb je het echt over PC-speakers of ga je met wat meer aan de gang? Anders zal er toch sprake zijn van een soort receiver/versterker om de speakers.te voeden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• maciasty
Senor Sjon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:49:
En hoe ga je die boxen aansturen dan? Heb je het echt over PC-speakers of ga je met wat meer aan de gang? Anders zal er toch sprake zijn van een soort receiver/versterker om de speakers.te voeden.
Ik ben niet van plan PC speakers te gebruiken. Als ik dan een versterker/receiver nodig heb kan ik daar ook goed advies over gebruiken :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hangt een beetje af van wat je wil,tweakeroplossing is wat knutselen met http://www.samenkopen.net/action_product/263777/933735, ben je snel klaar en heb je een aanvaardbare geluidskwaliteit. Het geld wat je bespaard op versterker kan je in boxen steken, zal je ws meer opleveren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Wat wil je er later mee? 200 euro voor versterker + twee boxen + bekabeling is niet erg veel... (understatement). Dit valt een beetje onder de goedkope setjes met ingebouwde versterker. Met 100 euro voor de receiver en 50 euro per box is je keuze erg beperkt. Kijk anders even op correct.nl of ze wat voor je hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• maciasty
@naftebakje: Ik ben bang dat zelf iets in elkaar zetten niet mijn ding is. Toch bedankt.

@Senor Sjon: Ik wil ze gebruiken als vervanging van ingebouwde speakers van mijn TV. Dat betekend dat ik ze voor muziek en films ga gebruiken. Als ik op correct.nl kijk kom ik tot de conclusie dat ik toch maar even door moet sparen en sowieso diep in de buidel zal moeten tasten. Helaas.

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53
setje audioengine a2's? actief dus geen versterker nodig, klein dus makkelijk weg te werken en komt vaak heel goed uit de test.

http://tweakers.net/pricewatch/280089/audioengine-2.html Linkje voor de volledigheid

[ Voor 28% gewijzigd door perpixel op 17-06-2013 15:31 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tweedehands moet dit prima kunnen lijkt me. Budget iets oprekken en dan moet je wel wat moois kunnen krijgen. Destijds voor 200 euro een setje JBL E60's met Marantz SR4300 gekocht, zoiets lijkt me ook in dit geval meer dan voldoende.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

Als je voor 200 euro een versteker en een paar speakers wil hebben zou ik eens op Marktplaats gaan zoeken.

Bij het kopen van een versterker moet je ook even bedenken hoe je het geluid van je Raspberry Pi op die versterker overbrengt. Zelf heb ik de RPi via HDMI op mijn TV aangesloten en de digitale audio uitgang van mijn TV op mijn versterker aangesloten. Dat heeft als voordeel dat bij vertragingen in de beeldverwerking op de TV ook de audio vertraagd naar de versterker wordt doorgestuurd. Ook kan je DTS of AC3 passthough kan gebruiken, dat scheelt weer wat decoderen op de RPi.

Als alternatief zou je ook direct de analoge audio uitgang van de RPi kunnen aansluiten op een versterker, maar dat heeft dus wat nadelen ten opzichte van het scenario hierboven. Het voordeel daarvan is dat het misschien goedkoper is ook hele oude versterkers analoge ingangen hebben maar misschien geen digitale.

Bij voorbeeld zoiets zou als versterker prima moeten volstaan:
http://link.marktplaats.nl/688711105

Dan heb je nog 150 euro over voor speakers, om daarover een advies te geven is een stuk lastiger, ik ken je vriendin niet en de WAF is meestal het belangrijkste criterium.

[ Voor 13% gewijzigd door Glewellyn op 17-06-2013 15:41 . Reden: extra info ]

*zucht*

Pagina: 1