Is de beoordeling terecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

In de regels van tweakers zie ik dit staan:

"13.Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A."

Nu heb ik op een computer geboden (en uiteindelijk ook gewonnen), maar ondertussen ook op andere computers. Nu heb ik een deal kunnen maken met een andere tweaker en heb dit bod helaas over het hoofd gezien, en deze is dus blijven staan.

Is het terecht dat ik hier een negatieve beoordeling voor heb gekregen, want het is tenslotte niet bindend toch?

Detmer

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het "geen rechten aan ontlenen" verhaal is puur om aan te geven dat er bij het bieden geen bindende koopovereenkomst tot stand gebracht wordt. Ondanks dat er geen juridische (koop/verkoop)verplichting is, heb je toch te maken met de ongeschreven regels van goed fatsoen, redelijkheid en billijkheid. Door een winnend bod uit te brengen, maar het artikel in kwestie niet te kopen, benadeel je in feite de verkoper. Naast een verkeerd verwachtingspatroon, bezorg je de verkoper ook meer werk. Hij moet immers het betreffende artikel weer opnieuw aanbieden.

Mijn inziens is een negatieve beoordeling in dit geval terecht. Als een andere Tweaker regelmatig biedingen zou winnen, maar uiteindelijk niet tot kopen zou overgaan, dan zou ik dat persoonlijk graag in zijn/haar beoordelingen terug lezen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Dat is niet geheel de zienswijze van tweakers.
Wat in mijn ogen wel meespeelt is dat je na de melding ontvangen hebt de veiling gewonnen te hebben dit even netjes met elkaar gecomuniceerd. Zo ja dan zal normaliter de beoordeling verwijderd. worden.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals het V&A beleid al aangeeft, is een winnend bod nog geen koopovereenkomst. Beoordelingen moeten volgens mij dan ook gaan over een gesloten overeenkomst. De beoordeling, zoals ik die kan zien heeft dan ook totaal niets te maken met het winnend bod van jou. Zijn review over jou is suggestief en niet gebaseerd op feiten. Het is tenslotte een aanname.

Zoals mveijden ook al aangeeft, is het wel zo netjes om even te laten weten, dat je afziet van het aangaan van een overeenkomst na een winnend bod van de veiling. Dat stelt de verkoper in staat, direct contact te zoeken met de bieder onder jou, of eventueel opnieuw een veiling te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb binnen een uur gereageerd op het bericht dat hij mij stuurde dat ik gewonnen had.
Hierin heb ik dus aangegeven dat ik dit bod helaas over het hoofd heb gezien bij het intrekken van mijn biedingen. Dat is alle communicatie die we gehad hebben.

Ik snap dat het inderdaad niet netjes is, maar ik heb 'm puur over het hoofd gezien...

[ Voor 15% gewijzigd door Detmer op 17-06-2013 21:26 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, imho net zoals biedingen niet bindend zijn zijn negatieve beoordelingen ook niet bindend.

Netjes is het niet. Maarja, dat was jouw actie ook niet.

Maar als jij de desktop koopt is hij vast wel bereid om de negatieve beoordeling weg te halen vermoed ik ;)
Pagina: 1