Toon posts:

Hoeveel ide devices kan kt7a raid meester?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag eens willen weten of het mogelijk is om tot 8 ide devices (bijv. cdrom,dvdrom, cd-writer en nog een paar HD'tjes) op een kt7a raid mobo van abit te koppelen?
Normaar heb je 2 standaard ide kanalen waar je tot 4 devices kwijt kunt. Met de extra raid controller, die eigenlijk bedoeld is om 2 of meerdere hd's in raid 0 en 1 te gebruiken, zou ik willen weten als je daar ook cd-drives of cd-writers aan kunt hangen?
Als deze raid controller enkel bedoeld is om hd's aan te koppelen dan zou ik alle niet-hd ide devices moeten aanluiten aan de normale 2 ide kanalen?
Wie kan mij een beetje licht in de duisternis brengen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Je kan prima een losse HDD aan je RAID controller hangen, heb ik hier ook een tijdje gedaan. De CD-Rom en CD-RW devices moeten volgens mij idd op de normale IDE poorten zitten, maar ik zie geen problemen (of heb je 5 cd-rom spelers?)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb een abit hotrod 100,dat is de zelfde raid controller alleen in pci vorm en in de handleiding staat alleen hd's op aan sluiten dus geen cdrw of dvd of cdrom.

Maar als je die 4 hd's op je raid hangt en de rest op de gewoone ide.
en boot van scsi dan gaat het prima. >:)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21

ddZ

Ik heb mijn fikker aan de raid-controller hangen en tot nu toe geen problemen..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37
Ik heb een kt7-raid, en daar hangen nu 8 apparaten aan (5 hdd's, waarvan 4 in raid, en rw, een dvd en een zip100).
Laatst had ik er zelfs een promise ultra/66 bijgezet, dus toen konden er 12 aan (8>
(Nou vraag je je misschien af waarom in 's hemelsnaam:? Nou, ik had nog geen raid en wilde alles als master :) Ik had ook nog maar 3 hdd's, anders was het nog niet gelukt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock