Om een eind te maken aan de data chaos in mijn huishouden wil ik een HTPC/server bouwen die dienst doet als home server (voor opslag van film, muziek en foto's) en die te gebruiken is om XBMC in zijn volle glorie te benutten.
Ik heb al een ruime ATX behuizing met voldoende ruimte voor toekomstige extra harde schijven.
Vanwege het energie verbruik heb ik voor Intel gekozen en ook wel vanwege de compatibiliteit van de AMD video drivers met Ubuntu. Maar misschien is dit achterhaald?
Om mijn beperkte kennis wat te ondersteunen wil ik gebruik make van deze tutorial http://lifehacker.com/591...nting-machine-with-ubuntu .
Ik ben redelijk bekend met Ubuntu maar geen hoogvlieger. De server moet te benaderen zijn door een aantal pc's en android apparaten.
Dit is de lijst van componenten:
Wat ik graag zou willen weten is of ik componenten gekozen heb die bij elkaar passen en geschikt zijn voor de taak van HTPC/server.
Budget is max 400,-
Alvast dank!
Ik heb al een ruime ATX behuizing met voldoende ruimte voor toekomstige extra harde schijven.
Vanwege het energie verbruik heb ik voor Intel gekozen en ook wel vanwege de compatibiliteit van de AMD video drivers met Ubuntu. Maar misschien is dit achterhaald?
Om mijn beperkte kennis wat te ondersteunen wil ik gebruik make van deze tutorial http://lifehacker.com/591...nting-machine-with-ubuntu .
Ik ben redelijk bekend met Ubuntu maar geen hoogvlieger. De server moet te benaderen zijn door een aantal pc's en android apparaten.
Dit is de lijst van componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G860 Boxed | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3 | € 62,70 | € 62,70 |
| 1 | Western Digital Green WD20EZRX, 2TB | € 79,90 | € 79,90 |
| 2 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1/2G | € 17,49 | € 34,98 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 271,48 | |
Wat ik graag zou willen weten is of ik componenten gekozen heb die bij elkaar passen en geschikt zijn voor de taak van HTPC/server.
Budget is max 400,-
Alvast dank!