Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor alledaags gebruik met lange accuduur.

Pagina: 1
Acties:

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 13:29
Ik ben al een paar weken aan het zoeken naar een laptop die aan mijn eisen voldoet, ik krijg echter steeds vaker het idee dat hij niet bestaat..
Wat ik zoek is een laptop die portable is ( 12" <> 15,6"), een beetje "fatsoenlijke" tijd op accu kan werken (> 4 uur), beetje vlot en vooral ook niet duur.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk surfen en tekstverwerken, en beetje (hobbymatig) programmeren (embedded linux / websites).
In de pc van mijn werk zit een SSD, dit lijkt me wel fijn om ook in de laptop te hebben, echter kan ik deze ook zelf achteraf inbouwen lijkt me.

Wat mag je laptop gaan kosten?
ik zat zelf te denken aan zo'n 400 - 650 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Makkelijk hanteerbaar is ideaal ( 12" <> 15,6"), en accuduur vind ik erg belangerijk. gewicht is niet zo'n issue, aangezien de grootte automatisch inhoud dat hij niet zo zwaar zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Zelf heb ik vaak zitten kijken op de sites van DELL, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een XPS 13, echter is deze ruim boven budget. en de inspirons (15 of 15R) hebben niet echt een behoorlijke accuduur als ik dat zo bekijk (Mede omdat er een dedicated grafische chip inzit?, dit heb ik in iedergeval niet nodig).
Daarnaast zie ik ook de (semi??) ultrabooks waarbij een "caching" SSD zit ingebouwd (bijvoorbeeld deze samsung: pricewatch: Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A09NL) nu weet ik niet precies of dit performance technisch de voordelen van een SSD benut (Boot time + acces time bij bijvoorbeeld compilen).

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
XPS13 is denk ik wel de laptop die het beste aan je wensen voldoet. Helaas is die te duur. Met jouw taken (vooral tekstverwerken en programmeren) wil je graag een goede resolutie, het liefst 1080p. Daar kun je veel beter op werken dan op zo'n 768p scherm, en de beeldkwaliteit is ook beter. Wil je een laptop met zo'n scherm binnen jouw budget dan kom je automatisch op de Dell 15R SE uit, een 15,6". Dat is een redelijke laptop (accuduur is niet heel geweldig), met verder goede specs (i5, 6GB, aparte videokaart).
Je kunt diverse kortingen toepassen om rond de 600 euro uit te komen voor het goedkoopste model. Zie daarvoor dit topic: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Een SSD kun je er later inzetten. De HDD kun je dan in een caddy zetten op de plek van de DVD speler, de DVD speler komt dan te vervallen.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• soepah
MartijnLoarne schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:21:
Wil je een laptop met zo'n scherm binnen jouw budget dan kom je automatisch op de Dell 15R SE uit, een 15,6". Dat is een redelijke laptop (accuduur is niet heel geweldig), met verder goede specs (i5, 6GB, aparte videokaart).
Hier gaat het dus "mis".. Specs zijn op zich goed (i5 + 6GB), videokaart heb ik dus niet nodig. Ook di resolutie maakt mij niet zoveel uit (hoeft niet perse 1080p te zijn), zal toch ubuntu opkomen dus met meerdere workspaces is het voor mij prima te doen. Wat voor mij dus belangrijker is: Snelle Processor (als in i5 oid) + accuduur = belangrijker dan resolutie, videokaart etc..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Weet wel dat die Samsung die je aanhaalt een "U" processor is, ultra low voltage = lagere kloksnelheid. Vul even de filters in in de pricewatch.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• soepah
JT schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:18:
Weet wel dat die Samsung die je aanhaalt een "U" processor is, ultra low voltage = lagere kloksnelheid. Vul even de filters in in de pricewatch.
accuduur kan ik niet invullen in de pricewatch, alleen WH.
De volgende 2 komen eruit als ik zeg + SSD:

pricewatch: Acer Aspire S3-391-53314G12add
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (N4F6KMH)

Waarbij mijn voorkeur dan uit zou gaan naar de acer vanwege zijn formaat. (echter heeft hij ook een U processor, maar max frequency staat vergelijkbaar met de lenovo.. is dit dus vergelijkbaar?)

In deze filterinstelling: (http://tweakers.net/categ...fYzmIyunGgC2N_E8qqxQnj-MD)
Zie ik ook veel laptops staan met: xxGB SSD + XXXGB HD (Caching SSD?)
Heeft dit nog voordelen? / aan te raden of juist niet?

• JT

JT

VETAK y0

Caching SSD is een tussen oplossing; de veelgebruikte files worden door de HDD in de SSD cache gezet. Tussenvorm van HDD en SSD die goedkoper is. Ik vind het prut :P Ik wil gewoon toegang hebben tot alle files. U processoren zijn altijd trager dan hun non-U tegenhangers van dezelfde generatie. Voor die 2 laptops zou ik even reviews opzoeken. Ik meen dat de Acer een niet zo goede accuduur heeft (los van dat ik en vele tweakers met mij nooit Acer zouden willen).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• soepah
hmm de reviews die ik vond (iig dezelfde bron dan) wijzen mij juist weer richting de Acer (Batterijduur + snelheid van SSD + CPU die prima performance levert).
(Bron Acer: http://www.notebookcheck....dd-Ultrabook.81619.0.html)
(Bron Lenovo: http://www.notebookcheck....QGE-Notebook.76963.0.html)
Waarom geen Acer? (Slechte naam?)

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
ik zou wat geld bijleggen en een macbook air kopen: kost wel wat meer maar gaat indien er goed mee om wordt gegaan ook langer mee. Zelf heb ik weinig vertrouwen in goedkopere ultrabooks, ik weet niet hoelang er mee kan worden gewerkt voordat zij dusdanig veroudert zijn dat er weer een nieuwe moet worden aangeschaft. Daarboven op komt dat osx naar mijn mening fijner is.

• JT

JT

VETAK y0

Tja sorry maar een MBA is gewoon echt niet meer de king of ultrabooks :) Dan kan je veel beter een Zenbook UX31 pakken die o.a. een vér superieur scherm heeft (contrast, kleurendekking, kijkhoeken). Maar de TS suggereren het budget "even" te verdubbelen omdat jij "geen vertrouwen hebt in goedkopere ultrabooks" zonder daadwerkelijke onderbouwing vind ik nergens over gaan :)

Ecodan warmtepomp

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
JT schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:26:
Tja sorry maar een MBA is gewoon echt niet meer de king of ultrabooks :) Dan kan je veel beter een Zenbook UX31 pakken die o.a. een vér superieur scherm heeft (contrast, kleurendekking, kijkhoeken). Maar de TS suggereren het budget "even" te verdubbelen omdat jij "geen vertrouwen hebt in goedkopere ultrabooks" zonder daadwerkelijke onderbouwing vind ik nergens over gaan :)
Als je kunt dan zou ik even wachten totdat er meer Haswell laptops zijn.

En tja, ik ben bang dat de perfecte laptop inderdaad niet bestaat :(.

Caching SSD helpt je systeem sneller op te starten, en een aantal programma's zullen sneller opstarten. Wegschrijven of uitlezen van bestanden en de snelheid van je Windows op andere vlakken wordt er niet door verbeterd.
Pagina: 1