Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Leneovo Y510p bestellen uit de VS

Pagina: 1
Acties:

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Hallo,

Aangezien de Lenovo Y510P pas in augustus gaat uitkomen en ik dringend een laptop nodig heb.
Heb ik besloten hem te bestellen vannuit de VS.

De dienst waar ik naar kijk is boderlinx (blijkbaar wel goed en betrouwbaar).

De kosten zijn :

SHIPPING, TAX & DUTY EUR 267.1 USD 356.33
SHIPT PROTECTION EUR 13.94 USD 18.60
TOTAL SHIPPING COST EUR 281.04 USD 374.93
PRODUCT VALUE EUR 796.79 USD 1063.0

TOTAL : EUR 1077.83

Nu dit is een schatting omdat ik het pakket 10KG inschat.

Mijn vraag is, waar moet ik op letten.
- Adapter is US
- Garantie ?
- Andere zaken ? Ik denk dat borderlinx alles inorde zal doen en ik volledig hun moet betalen ?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:17
lenovo levert dacht ik gewoon wereldwijd garantie maar dat zou je moeten checken op de site.
sowieso betaal je nog 21 btw er overheen + nog inklaringskosten en importeer kosten. wat die laatste 2 zijn weet ik niet exact.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb er ook naar gekeken om een y510p te importeren. Ik kan je vertellen dat er in ieder geval geen importheffing op laptops zit, wel zul je de btw moeten betalen. Ik heb er vanaf gezien omdat ik toch wel veel lees over defecten bij de y510p en de wereldwijde garantie voor zover ik begrijp alleen in de landen geld waar het specifieke model ook verkocht wordt, voorlopig niet in nederland.

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is er enige verwachting of dit model in Nederland uit komt, en zo ja, wanneer?

Trust me, I'm an engineer

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lenovo's uit Amerika is enkel interessant voor Thinkpads. Deze hebben namelijk standaard 3 jaar internationale garantie en daar zitten echt alle landen in dus ook Nederland.

Verder zodra het pakket in Nederland komt dan betaal je 21% btw over het totale bedrag dus product+verzending+taxes+verzekering

Verder kan je beter bij een Ebay verkoper kopen want bij de Lenovo site kan je niet betalen met een niet Amerikaanse creditcard.

Verder is de Lenovo site goedkoper als je via Barnes and Nobles besteld. Soms kan je ook nog korting krijgen via een sales rep, maar dan kan je weer niet betalen omdat je geen Amerikaanse creditcard hebt.

• BioHzRd
Hij zou pas in augustus hier verkrijgbaar zijn.

Een ebay verkoper lijkt me inderdaad ook nog een goede optie maar ik vrees een beetje voor onbetrouwbaarheid.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Je gaat toch @#!$&@#*#%@ geen 300 euro aan verzendkosten betalen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In die shipping kosten zitten toch ook de belastingen en dergelijken? Shipping, tax, duty.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BioHzRd
Tuurlijk het is het totaal eh...

Shipping . duty . tax

• jdenboer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 11:21
Hallo,

Wat denken jullie dat de prijs van de Y510p gaat worden (2x grafische kaart, 16gb ram), als hij in augustus uitkomt? Denken jullie gewoon de dollar prijs, maar dan in euro's, zoals vaker gedaan wordt?

Cheers!

• BioHzRd
Persoonlijk denk ik het wel, maar aangezien ik nog niet de prijs kan zien voor een 2x SLI + 16gb ram vrees ik ervoor dat het wel veel gaat zijn.

1500-1600

• jdenboer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 11:21
Hij staat wel al op de website (USA):

IdeaPad Y510p Laptop - Dual Graphics - 59370006 - Dusk Black
Web price: $1,599.00
After eCoupon:
$1,279.20

Ik hoop dat die 1,279 de nederlandse prijs wordt!

Verwijderd

Als dat de prijs wordt zou ik hem afraden. Voor €150 meer heb je de Alienware 14 met IPS scherm, sowieso veel betere bouwkwaliteit en features en een GTX 765m. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je over een maand geen andere laptops hebt met die grafische kaart.

SLI is naar mijn mening alleen zinvol in het absolute topsegment, omdat dat de enige keuze is om meer performance te krijgen als je al de snelste single-GPU hebt.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je krijgt veel meer voor je geld bij de Lenovo vergeleken met de Alienware 14.... :/ De bouwkwaliteit van Lenovo is ook niet slecht en mijn XPS scharnieren kraken ook ;)

trouwens hij staat als Coming soon nu op de Nederlandse pagina;
http://shop.lenovo.com/nl/en/laptops/ideapad/y-series/

reply van Lenovo:
Geachte heer ********,

Op dit moment is er geen informatie bekend over de beschikbaarheid van de Lenovo Y510P bij Lenovo LIFESTYLE STORE. Zodra bekend is of het model verkrijgbaar wordt zal dit via www.lenovoshop.com/nl kenbaar worden gemaakt middels een “verwacht” product. Om op de hoogte te blijven van ons beschikbare Lenovo assortiment kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief op: http://www.lenovoshop.com/newsletter/nl/.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Lenovo Service Center
Mevr. *********
}:O

[ Voor 74% gewijzigd door ArcticWolf op 25-06-2013 17:37 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zou wel willen weten wat lenovo biedt, meer als de m14x..

de sli versie heeft last van micro stuttering volgens gebruikers hier.
de sli versie word loeiend heet
de sli versie maakt herrie
de sli versie verbruikt veel stroom en heeft een lage accu werktijd.

de m14x:
single gpu met ongeveer zelfde performance (sommige games meer door slechte sli ondersteuning)
heeft langere accu duur en de koeling ziet er echt heel goed uit !!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
aron225 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:24:
ik zou wel willen weten wat lenovo biedt, meer als de m14x..

de sli versie heeft last van micro stuttering volgens gebruikers hier.
de sli versie word loeiend heet
de sli versie maakt herrie
de sli versie verbruikt veel stroom en heeft een lage accu werktijd.

de m14x:
single gpu met ongeveer zelfde performance (sommige games meer door slechte sli ondersteuning)
heeft langere accu duur en de koeling ziet er echt heel goed uit !!
de m14x heeft een Ivy Bridge, de y510p een Haswell.
En de y510p is nog niet eens uit in NL toch...? maar goed heb de Amerikaanse reviews niet gelezen dus weet niet of hij stottert.
Accu interesseert me niet, heb dat ding toch meestal aan de lader.
Herrie ... tja. En heet idd :p
Maar stel dat hij 1300/1400 euro gaat kosten, is hij nog altijd 600 tot 700 euro goedkoper dan de Alienware 14 kwa specs. (de m14x wordt niet meer verkocht)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Mooie laptop trouwens,is die er ook in 17 " :) ?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
importkosten kost in totaal 25,2% over de aanschafwaarde. (21% BTW + 4,2% inklaringskosten) hou daar rekening mee. Je kan het overigens hier berekenen.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

EXpaND, daar klopt helaas weinig niets van.
[list=1]• je betaalt btw over aanschafprijs, verzend- en verzekeringskosten en douanerechten (je kunt dus niet zomaar de percentages optellen)
• zoals eerder gezegd is betaal je geen douanerechten voor laptops (zie TARIC 8471 30 en de toelichting aan de rechterkant op de pagina die je aanhaalt: "Standaard staat het invoerrechten percentage van de calculator ingesteld op 4,2%, het tarief voor optische/astronomische instrumenten (hobby van de auteur).")
• zoals eerder gezegd is zijn alle kosten al inbegrepen in de bedragen die in de TS genoemd worden

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1