Toon posts:

Vastlopers, waar ligt het aan?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg heel vaak vastlopers in windows, vooral als ik aan het branden ben...

Heel windows zit vast, het beeld staat stil en het enige wat ik nog kan doen is mn muis bewegen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? (behalve windoos)
Ik zat zelf te denken aan de videokaart of de ide-controller of iets dergelijks.

Voor dure nieuwe onderdelen heb ik geen geld, mn pa krijg ik ook niet zover, die heeft net een nieuwe brander voor me gekocht...

Mijn configuratie:
WinME, AMD-K6-II 550mhz, MB: Asus P5A, GPU: Asus v6600 geforce 32mb (temp. rond de 53 graden, niet overgeclocked), GLDSKRT: Diamond Sonic Impact S90, ISDNKRT: Teles nogiets, 128mb PC-100, HD: Quantum 20gb, CDRW: Plextor 40x16x10

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

miscchien je voeding?
hoeveel watt?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Topicstarter
geen id, geen bijzonder zware.
volgens mij 250W.
kan het daaraan liggen?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 20:56 schreef TheFreak het volgende:
Voor dure nieuwe onderdelen heb ik geen geld, mn pa krijg ik ook niet zover, die heeft net een nieuwe brander voor me gekocht...

Mijn configuratie:
WinME, AMD-K6-II 550mhz, MB: Asus P5A, GPU: Asus v6600 geforce 32mb (temp. rond de 53 graden, niet overgeclocked), GLDSKRT: Diamond Sonic Impact S90, ISDNKRT: Teles nogiets, 128mb PC-100, HD: Quantum 20gb, CDRW: Plextor 40x16x10
Zal wel aan mijn ogen liggen, maar ik ben nog geen goedkoop onderdeeltje tegengekomen in je lijst.

Ik hou het op WinME...dat is gewoon bagger. Verder zou het ook nog eens helpen als je zegt met welke software je brandt. Heb je die video kaart O/C-ed?

Verwijderd

win me

hefet een hoop vastlopers.......op sommige systemen meer dan op andere

Ray

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 04 juni 2001 21:01 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Zal wel aan mijn ogen liggen, maar ik ben nog geen goedkoop onderdeeltje tegengekomen in je lijst.
Die K6-2 en V6600 zijn in mijn ogen best goedkoop te krijgen. Het is geen GF3 van anderhalf duizend piekies (ik haat BTW :P ) :7

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS

GambitRS

w00t

Mijn WinME loopt retestabiel, de enige problemen die ik hier heb is met directx8.1 (gebruik nu weer 8.0a) :7

• eX0duS
  • Laatst online: 26-03 12:51
WinME?

• GambitRS

GambitRS

w00t

WinME = Windows Millenium

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:01 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Ik hou het op WinME...dat is gewoon bagger. Verder zou het ook nog eens helpen als je zegt met welke software je brandt. Heb je die video kaart O/C-ed?
lees goed: "voor dure nieuwe onderdelen heb ik geen geld."
lees ook goed: "GPU: Asus v6600 geforce 32mb (temp. rond de 53 graden, niet overgeclocked)"

andere software gebruiken om te branden heeft maakt niks uit, heb het met nero 4/5/5.5 en winoncd 3.8.

iemand anders nog?

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 17:05
Windows clean instaleren (opnieuw dus)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:23 schreef Death het volgende:
Windows clean instaleren (opnieuw dus)
Al gedaan, staat er net vers (3 dagen) op... :'(

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
wat dacht je van de ide drivers, deze kunnen het probleem ook veroorzaken. aangezien je een ali chipset op je comp hebt zitten. deze zou ik eens gaan updaten.

je kunt ook nog de nieuwsgroepen doorzoeken.

www.google.com is daarvoor het makkelijste

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 22:29
komt het ook niet door cd's te lezen die defect zijn of die brand beveiligd zijn.

kijk maar eens even.

ps. je kunt die plextor fikker op udma-33 zetten door die ene jumper achterop je verplaatsen. dit is een undocumented feature.

ps. wat voor een cd-rom heb je en wat is de setep van de fikker, cd en de hdu. master/slave setting enzo

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 15:34
nou, ik zelf zou het denk ik ook op WinME houden, maar bij mij draait WinME als een trein, zonder vastlopers!

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

ik heb
dit op een 235w powerman voeding gebruikt dus
amd 1.2@1,4
384mb
geforce 2 mx
plextor 8/4/32/
1 x 10 gig ibm
1 x 45 gig ibm
52x aopen cd drive
sb live
5x case coolers
thermoegine plus 7000rpm delta fan
en op win 2000
werkt perfect en geen vastlopers bij het branden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:27 schreef LeNNy het volgende:
komt het ook niet door cd's te lezen die defect zijn of die brand beveiligd zijn.

kijk maar eens even.

ps. je kunt die plextor fikker op udma-33 zetten door die ene jumper achterop je verplaatsen. dit is een undocumented feature.

ps. wat voor een cd-rom heb je en wat is de setep van de fikker, cd en de hdu. master/slave setting enzo
Cd's zijn goed, kan het niet aan liggen.
heb 2hd's op de primaire ide, brander zit als master op de secundaire ide (op het moment zit er geen cd-romspeler bijaan)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:31 schreef Ev!L-c het volgende:
ik heb
dit op een 235w powerman voeding gebruikt dus
amd 1.2@1,4
384mb
geforce 2 mx
plextor 8/4/32/
1 x 10 gig ibm
1 x 45 gig ibm
52x aopen cd drive
sb live
5x case coolers
thermoegine plus 7000rpm delta fan
en op win 2000
werkt perfect en geen vastlopers bij het branden
hmm....
zou mijn 250 of 235W het ook wel moeten kunnen trekken als ik dat zo lees.

• GambitRS

GambitRS

w00t

is 235 wel genoeg? Heb ergens gelezen dat 250 minimum was en 300 iets beter.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een K6 II 550, en heb ervaren dat 53 graden behoorlijk warm is. Gevolg is inderdaad een vastloper. Ik heb nu een nieuwe cooler gekocht en dat werkt een stuk beter. Ook Win ME kan prima draaien op een K6 II trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:36 schreef mpsanten het volgende:
Ik heb zelf ook een K6 II 550, en heb ervaren dat 53 graden behoorlijk warm is. Gevolg is inderdaad een vastloper. Ik heb nu een nieuwe cooler gekocht en dat werkt een stuk beter. Ook Win ME kan prima draaien op een K6 II trouwens.
WinME kan idd ook wel goed draaien op een K6-II. Alleen die temperatuur is niet die van mn proc. maar van mn videokaart, proc. temp. ligt rond de 35 graden.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 21:46

ALH

Misschien omdat je 128 mb hebt? Ik weet niet wat je allemaal met je pc doet... :)

Want de rest lijkt OK
Want "vroeger" toen ik ooit eens 32mb had met een celly 266 kwam ik ook altijd geheugen tekort met als gevolg vastlopers en toen ging ik naar 160mb en nergens meer last van :7

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:41 schreef ALH het volgende:
Misschien omdat je 128 mb hebt? Ik weet niet wat je allemaal met je pc doet... :)

Want de rest lijkt OK
Want "vroeger" toen ik ooit eens 32mb had met een celly 266 kwam ik ook altijd geheugen tekort met als gevolg vastlopers en toen ging ik naar 160mb en nergens meer last van :7
128mb moet toch voldoende zijn lijkt me.

ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik een 350W voeding kan lenen van iemand... en dan zie ik wel verder.

bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1