Toon posts:

Vastlopers & uitvallende beeldschermen inzake GTX 660 TI PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Concreet het probleem:
Computer (ik vermoed de videokaart) loopt vast zodra ik een spel opstart.

Scenario:
Zodra ik een spel opstart (momenteel speel ik alleen Battlefield 3 & SimCity 5) vallen beide monitoren op zwart en niet veel later loopt de computer vast (frozen).

Sinds wanneer:
Dit probleem speelt sinds een aantal weken. Ik weet niet precies sinds wanneer exact. Het probleem was er ineens en hield aan tot afgelopen zondag. Toen heeft een kennis mijn computer doorgelopen. Het probleem is sinds vanavond terug.

Uitgevoerd:
- Alle Windows 7 updates geïnstalleerd
- Alle nog niet geïnstalleerde drivers geïnstalleerd en verouderde drivers geupdate
- Videokaart driver teruggezet naar versie 311 i.p.v. 320 (kennis meent dat versie 311 een stabiele driver is en versie 320 niet)
- Vanavond: de hoofd hard-drive (SSD) gecontroleerd op bad sectors en andere problemen. Geen problemen ondervonden
- Vanavond: logboeken gecontroleerd, ik kan geen foutmelding traceren inzake de videokaart. Alleen dat het systeem onverwacht is afgesloten.
- Vanavond: dxdiag uitgevoerd: geen problemen gevonden inzake beeldscherm 1 & 2. Kan geen andere problemen vinden.
- Vanavond: testrun uitgevoerd: renderen groot filmbestand, resultaat: gelukt
- Vanavond: testrun uitgevoerd: openen en bewerken groot Photoshop bestand, resultaat: gelukt

Systeem specificaties:
Intel Core i7-920
Gigabyte GA-EX58-UD5
16 GB DDR3 geheugen
NVIDIA GeForce GTX 660 TI PE
Crucial M4-CT 128GB SSD & 2 losse SATA harddisk's
Corsair Enthusiast TX650 v2 voeding
Windows 7 Home Premium

Recentelijk uitgevoerd:
Gisteravond: Windows update inzake Microsoft Office 2013, Windows 7 en Internet Explorer 10 update (standaard Windows updates).

Ik heb echt geen idee waar ik het probleem zou moeten zoeken. Vandaar dit topic. Bedankt voor het meedenken!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Belangrijkste info mist: de voeding. Met deze setup verwacht ik dat het de voeding is die problemen geeft. Watvoor videokaart had je er voorheen in zitten op dezelfde voeding? Gaf dit ook problemen?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt! Het gaat om een Corsair TX650 V2. Deze voeding is vorig jaar september geplaatst, gelijkertijd met de videokaart. Hiervoor zat er een 430 watt voeding in en een andere videokaart.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zou eens een Furmark stress test kunnen uitproberen en een schone Windows installatie zonder zooi en alleen drivers.

https://discord.com/invite/tweakers

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
ten eerste zeer mooie topicstart ;) het zou meer zo moeten zijn.
en ja best eens furmark testen en de kans is dat het de GPU of het mobo is.
ik heb met mijn PC ook suf gezocht door vastlopers en na een berekende gok bleek het moederbord te zijn.
want ja wie heeft er in godsnaam een S2011 mobo voor te testen ;) (in mijn geval).
en btw kan je memtest ook eens draaien ? ik zie dat je dit nog niet gedaan hebt.
heb je memtest gedaan en kan je een deftige voeding van iemand lenen en geeft het nog altijd problemen heb ik een vermoeden dat het moederbord is maar eerst alles proberen uit te sluiten.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Frozen, maar geen BSOD?

Ik had recent problemen met mijn systeem, wat BSOD's gaf tijdens gamen, of intensief gebruik (OCCT tests), lijkt nu een week weer gewoon stabiel te draaien:

- firmware update SSD leek de uiteindelijke oplossing, was ook een Crucial M4 128GB

(systeem kwam ook door de meeste tests, inc memtest en ssd/hdd tests)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad frozen, geen BSOD's.
Eerst Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en daarna de Crucial M4 firmware upgrade uitgevoerd.
Helaas keerde het probleem na het starten van Battlefield 3 gelijk weer op.

Toen ik mijn computer opnieuw aanzette, startte de computer niet direct op, maar enkele seconden later en kwam tijdens het BIOS scherm de volgende melding in beeld:

"The system has experienced boot failures because of overclocking or changes of voltages". Ik ben bang dat mijn voeding het aan begeven is.
Pagina: 1