Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoi iedereeen,

Ik ben al tijd in bezit van een HP DV6 1320SD (http://tweakers.net/price...1320sd-%28vj706ea%29.html) deze is uitgerust met een Intel Pentium Dual-Core T4300(http://ark.intel.com/nl/p...ache-2_10-GHz-800-MHz-FSB), nu is mijn vraag of ik deze kan vervangen met een Intel Core 2 Duo T6670(http://ark.intel.com/nl/p...ache-2_20-GHz-800-MHz-FSB).

Specificaties
Intel T4300Intel T6670
Essentials
StatusLaunchedLaunched
ProcessornummerT4300T6670
Aantal kernen22
Kloksnelheid2.1 GHz2,2 GHz
L2 cachegeheugen1 MB2 MB
FSB-snelheid800 MHz800 MHz
FSB-pariteitNo##
Instructieset64-bit64-bit
Embedded opties beschikbaarNoNo
Lithografie45 nm45 nm
Maximaal TDP35 W35 W
VID-voltagebereik1.050V-1.150V##
Aanbevolen klantprijsN/AN/A
Package Specifications
TJUNCTION105°C105°C
Processing die-grootte107 mm2107 mm2
Aantal processing die-transistors410 million410 million
Sockets ondersteundPGA478PGA478
Lage halogeen opties beschikbaarZie MDDSZie MDDS
Advanced Technologies
Intel® Hyper-Threading TechnologieNoNo
Intel® Virtualisatietechnologie (VT-x)NoYes
Intel® 64YesYes
Enhanced Intel SpeedStep® TechnologieYesYes
Execute Disable BitYesYes

Volgens de specificaties zou het mogelijk moeten zijn, of zien jullie nog iets dat ik mis?
Overigens is me laptop al uitgerust met 8GB ram en een SSD met HDD caddy voor 2e HDD. Ik wil dus graag weten of dit kan niet de discussie starten of ik nieuwe moet kopen :P

[ Voor 3% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 16-06-2013 22:52 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Bij de technische specificaties wijst er al niets op dat dit niet zou werken.

Echter komt er meer aan te pas.

Ten eerste moet je bios de nieuwe cpu ondersteunen, daarvoor moet je uitzoeken welk moederbord er precies in zit en voor welke cpu's deze kan worden gebruikt.

Ten tweede maken HP laptop's gebruik van een whitelist in de bios. Enkel deze hardware is toegestaan door de bios. De laptop zal gewoon niet starten als de cpu niet in de whitelist staat.
Het vervangen van de interne wifi adapter kan zo bijvoorbeeld al zorgen dat de laptop niet meer zal opstarten.
De oplossing hiervoor is het herflashen van de bios die tevens ook encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
De bios is al geflashed ik heb namelijk een andere wifi adapter in me laptop gestopt, ik zal vanavond de laptop uit elkaar halen om te kijken of ik iets over het type nummer kan vinden.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

En stel jezelf de vraag: Gaat dit denk je veel prestatiewinst opleveren? Tenzij je die CPU voor < 30,- kan krijgen zou ik dit persoonlijk niet eens proberen.. 100Mhz meer en een extra MB extra aan L2 cache. Tenzij je VT-x nodig hebt verwacht ik niet dat deze vervanging echt een 'upgrade' zal zijn.

Een SSD en 8GB aan RAM heb je al, dus dat valt ook al niet meer aan te raden 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Me ouders hebben een dv7 met die processor en die is toch merkbaar sneller als deze, ook die is uitgerust met ssd en 8gb ram, ik denk dus niet dat alleen de klok en L2 cache verschillend zijn.