Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hosting voor internationale webapplicatie: AWS?

Pagina: 1
Acties:

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:27

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Momenteel werk ik aan een webapplicatie die in de toekomst internationaal gebruikt moet gaan worden. We zitten nu nog op een shared host (we zijn nog niet gelaunched), maar dit geeft veel problemen. We willen nu dus over gaan naar serieuze hosting en dachten aan Amazon.

Technisch is het volgende relevant: De applicatie is geschreven in PHP en gebruikt MySQL. Vanuit de applicatie versturen we e-mail. We gebruiken nu nginx en Apache als webserver (met SSL), we zijn echter niet gebonden aan één van de twee. De applicatie is alleen door ingelogde gebruikers te bekijken; de database wordt bij elke pageview aangeroepen. Er is dus bijna geen sprake van statische content (behalve stylesheets en JavaScripts). Tot slot kan het handig zijn om bepaalde gegenereerde zaken te cachen (zoals verkleinde afbeeldingen).

Op dit moment is het vooral belangrijk dat de hosting snel is (pagina's moeten snel opgebouwd worden). Verder willen we de database goed kunnen backuppen, aangezien alle belangrijke data hierin zit.

In de toekomst (wanneer we gaan launchen) komt er meer bij kijken. De applicatie zal internationaal gebruik worden, dus willen we op verschillende fysieke locaties kunnen hosten (om zo snelheid te winnen). Verder is uptime (door redundantie?) erg belangrijk, dus het zou mooi zijn als deze locaties in verbinding staan en bezoekers van elkaar kunnen opvangen. Ook moet de hosting mee kunnen groeien met onze gebruikers. Omdat het een applicatie voor zakelijk gebruik is, verwacht ik geen spontane groeigolven, maar we hopen natuurlijk wel steeds groter te worden.

Als ik dit omzet in 'servertaken' en koppel aan een Amazon-dienst, kom ik tot het volgende lijstje:
  • Hosting PHP-applicatie: EC2 of Elastic Beanstalk
  • Hosting statische content: EC2 of CloudFront of …
  • Hosting database: RDS
  • Versturen mail: SES
  • Load balancing: Elastic Load Balancing of Elastic Beanstalk
Ik twijfel een beetje of ik nu in de goede richting zit. Er lijken verschillende mogelijkheden te zijn, en ik weet eerlijk gezegd niet wat slim is. Verder zit het hele redundante/geografisch gespreide object hier nog niet in. Hopelijk is hier iemand met ervaring met AWS die advies over mijn situatie kan bieden!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.