Probleem in netwerk, terug naar oude mediaspeler ...

Pagina: 1
Acties:

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Als mediaplayer heb ik de AC Ryan mini maar daar was ik de laatste tijd niet zo tevreden over (viel vaak zomaar uit). Ik had een nieuwe tv nodig en daarom een tv (Samsung UE40F7000) gekocht die in het netwerk gehangen kan worden en content kan afspelen. In het netwerk heb ik een router (Asus RT-N66U) met gekoppeld USB schijf (WD My Book Essentia) en in het netwerk heb ik een Lacie Netspace schijf hangen.

De tv ziet alle bestanden van de Lacie Netspace maar de blu-rays hakkelen. De tv ziet op de een of andere manier niet alle bestanden van de USB schijf waardoor ik die niet vanaf het netwerk kan gebruiken. Wanneer ik deze aan de tv koppel kan ik wel afspelen maar ik zou de bestanden centraal in het netwerk willen hebben. De tv kan op beide manieren geen dvd's afspelen met ondertiteling.

Om bovenstaande redenen zit ik nu toch te twijfelen de AC Ryan mediaspeler weer in het netwerk te plaatsen. De AC Ryan is een ouder type en er komen geen updates meer van en daarom zit ik te denken om voor een nieuwe mediaspeler of HTPC te kijken.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?

De AC Ryan mist de mogelijkheid om afspeellijsten te maken voor muziek en was niet stabiel. Verder doet de mediaspeler het wel goed.
Wat zou een goede vervanger kunnen zijn van de AC Ryan?
Ik gebruik het voornamelijk voor afspelen van muziek en dvd's/blu-rays.

Bvd.

Gr. Keet1

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Op dit moment zou ik voor een Mede8er MED600X3D gaan.. super firmware support, super stabiel en slikt alles. Daarnaast kost hij maar circa €135,-

• keet1
Bedankt voor de tip.
Zo te zien speelt deze idd alles wel af en de prijs valt ook mee.
Werkt de functie om muziek te selecteren en af te spelen ook goed, dus een playlist maken?

Zit dan nog wel met een ding dat ik 1 netwerkkabel heb richting tv en dan straks ook een nodig heb voor de mediaplayer. Of de tv wireless of is er dan nog een andere optie, zonder het plaatsen van een hub of router?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
hdtracer schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:48:
Op dit moment zou ik voor een Mede8er MED600X3D gaan.. super firmware support, super stabiel en slikt alles. Daarnaast kost hij maar circa €135,-
Als je inderdaad voor een simpele out-of-the-box oplossing wilt kiezen is dat inderdaad een goede keuze voor zn prijs :)

iRacing Profiel

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
keet1 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:31:
Bedankt voor de tip.
Zo te zien speelt deze idd alles wel af en de prijs valt ook mee.
Werkt de functie om muziek te selecteren en af te spelen ook goed, dus een playlist maken?

Zit dan nog wel met een ding dat ik 1 netwerkkabel heb richting tv en dan straks ook een nodig heb voor de mediaplayer. Of de tv wireless of is er dan nog een andere optie, zonder het plaatsen van een hub of router?
Waarom zou je je TV bekabeld moeten hebben? Lekker draadloos laten... en de mede8er bekabelen. Over WIFI krijg je toch weer playback problemen wrs.

Met muziek & playlists heb ik geen ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door hdtracer op 18-06-2013 12:36 ]

• keet1
bedankt voor de reacties.
Tv wireless is idd een optie als ik stream via de mediaplayer.

@kroegtijger, je zegt dat dit een simpele out-of-the-box oplossing is. Wat zou een voordeel zijn van een duurdere en aan wat voor prijs moet ik dan denken?
Pagina: 1