Zonde....

Voor een PC is het een heel ander verhaal.
Henkerd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:36:
Crisis, zwaar overmodded Skyrim, practisch alles wat ik te pakken kan krijgen
Mijn desktop is een HP pavillion AMD Althlon x2 2.4Ghz met 9800GT videokaart. Was 7600gt bij aankoop -_- Daar heb ik sinds 2009 ofzo mee moeten doen. Toen was die rond de 800 € en deed het voor geen meter (2GB ram geheugen en een videokaart dat turbo cache gebruikt

Welke idiot heeft dat bedacht???) Na upgrade 9800GT met een nieuwe voeding (Hoppa, 600M kwam het beeld in) om nog een 2de pc mee te kunnen maken, kon ik tenminste UT2004 spelen

En Skyrim rond 20 FPS geloof ik ..
Ik geloof dat ik het zat ben om telkens onderaan de voedselketen te staan wat PC's betreft. 800+ € voor een laptop (vorig jaar!) voor de opleiding betaald, gaat die oververhitten bij bijna elk 3D spel (waaronder COD MW2 !)
Nooit, heb ik iets fatsoenlijk kunnen spelen dat niet 3 jaar ouder dan mijn computer was..
Mischien dat ik nu daarom zo doorsla in de specs.
[...]
Kijk, als je nu voortaan een beetje research doet over je componenten en niet zomaar aanklikt wat het duurste is, of zonder argumentatie componenten erin gooit, of er goed over nagedacht hebt, dan koop je geen dingen meer wat niet aan je eisen voldoet... Een laptop van 800 euro voor gamen is te weinig, ik heb het over een desktop, voor een laptop is de levensduur dan ook veel korter op games gebied (Altijd zo geweest) Daar moet je zeker 1600 euro in zetten voor een fatsoenlijke Alienware of iets in die trend.
Turbo cache? Sinds wanneer is dit belangrijk bij een pc?

Probleem met de stelling dat over 5 jaar ik een 5x krachtiger pc kan kopen voor hetzelfde geld, rammelt. De games zullen namelijk ook 5x zwaarder zijn. Weet je hoe het is als de enige game die je op 60 of meer FPS kunt spelen, Quake 3 Arena is?
Geloof je best, stelling rammelt absoluut niet

Feit is dat je 5 jaar geleden een verkeerd systeem hebt gekocht.

Dat al verouderd was toen je het kocht, qua onderdelen toen

Spellen zijn 5x kractiger, valt wel mee afgelopen jaren, ook is het zo dat de onderdelen 5x zo krachtig zullen zijn in dat geval tegen ongeveer dezelfde prijs

En niet slechter.
[...]
Okay, geen 10 jaar als gamePC, maar als werkpaard (tekstverwerker+(naar verhouding)slome virtualisatie) moet toch kunnen? Met overclocken kan ik er vast nog een jaartje of 2 uit persen.
[...]
Als je gaat overclocken, moet je meer investeren in koeling, daarnaast zijn de risico's groter, en is de performance boost vaak minimaal ter vergelijking met een upgrade

Hoeft niet, maar wat overclock je precies, de processor, juist, je videokaart niet, en die overclocken kan niet altijd,

Daarnaast kan het stuk gaan...
Voorkomen is leuk, maar zelfs de duurste onderdelen kunnen kapot, bliksem inslag en het is ook stuk. duur of niet... ;P
Henkerd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:36:- 2 a 3 schermen terwijl je aan 4 tot 8 a 10 PC's werkt in een virtuele omgeving (1 tot 2 GB ram per PC).
- Gamen op 1080p met minimaal 60 FPS met alles op max.
- FRAPS video's van 4,9 GB per 4 minuten aan game-tijd omzetten binnen een half uur (18GB naar 1GB conversie in 20 minuten/ een half uur? Sign me up!)
[...]
- 2 a 3 schermen, oke, je hebt een videokaart nodig die 3 schermen ondersteund, je virtuele omgeving is leuk met 16 gb dan, minder moet je niet doen

- Fraps video's omzetten is leuk hoor, dit kan je al met een Quad Core binnen een half uur (Q9550 van 2009) in 15 minuten

Met die AMD X2 gaat dat uiteraard niet....
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Jouw CPU komt niet eens in deze lijst voor

Andere CPU's uit 2009 nog wel zelfs

o.a. Quadcores. natuurlijk geen goede lijst, maar dan nog, er waren veel betere CPU's toen dan de AMD X2...
Tijdrovende bezigheden die werk belemmeren en het niet kunnen werken omdat je cpu rond de 90 graden aan het halen is tijdens conversie van een video is iets wat ik NOOIT meer wil mee maken. Hetzelfde geldt voor schoolopdrachten die 36+ uur gekost hebben en dan de geest geven.
"Hey, geen backup? Ow, wat jammer..." Wel backup? Dan wordt het systeem langzaam en kun je weer koffie gaan zetten...

=> Komt nog tenminste 1 normale HDD in voor backups... Terwijl de 4+TB aan externe schijven dicht aan het slibben zijn...
Je verhaal rammelt echt aan alle kanten

90 graden CPU, doe je echt iets verkeerd zelf.. zelfs met die AMD X2, en van een backup wordt je systeem echt niet sloom...

Als je temminste weet hoe je backups moet uitvoeren.. en wat je backupt
Deze optie gaat zeker niet op voor alleen gamen

Meeste gamers... Hebben geen Microsoft Word die zwart-wit aan het flikkeren is met elke letter die je typt ook nog dikgedrukt dan niet dikgedrukt weergeeft omdat die daar zin in heeft... Laten we zeggen dat ik een zware gebruiker ben met de neigjng om dingen fout te laten gaan... Dan is het de zaak om wat dingen op orde te hebben.
Juist ja... dat ligt echt aan je software maar niet aan het systeem
Systeem moet:
- Goed tegen stof kunnen. De kast die ik ga gebruiken is de Predator Evil Black, dus het moederbord zal de bescherming op zich moeten nemen => Sabertooth.

Stofzuigen is ook een vak 1x per jaar

- Tegen warmte kunnen.

<- Goede koeling.... warmte is nooit goed

- Jaren mee kunnen met zo weinig mogelijk upgrades.
- Ruimte bieden voor virtuele computers (veel RAM dat op snelheid is).

16 GB ja, misschien 32 GB met jouw omgeving ook leuk toch?
- Ruimte bieden voor backups die het systeem niet zo zwaar belasten dat je niet kunt werken en ook nog eens snel herstelbaar zijn.

Jij gebruikt echt een fout backup programma...
- Overklokbaar zijn.

Weet je zoiezo wel hoe dat moet dan?
- Spellen fatsoenlijk (50+ FPS) draaien op hoogste settings en het liefst in 3D (Tenminste 2 jaar).

Dat moet wel lukken met iedere videokaart die je nu koopt, maar die gekke kaart kopen van 620 euro + die over een half jaar verslagen wordt door de nieuwe kaart van 400 euro is echt zonde.
Je moet een videokaart kopen zodat je de spellen die je NU wilt spelen op de allerhoogste settings kan spelen, en de spellen die uitkomen in de toekomst, (komende 2 jaar ja) na 2 jaar is je kaart oud, ook die van 630 euro

Dat is nu eenmaal de regel. Nu een kaart van 300 euro erin, en over 2 jaar weer 1 van 300 euro geeft je betere performance op lange termijn
http://gpuboss.com/
Lees dit aandachtig door:
http://www.tomshardware.c...ics-card-review,3107.html
Vooral dit:
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-4.html
En dit:
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-5.html
Ik heb nu dit systeem samengesteld voor je

Kan alles wat jij wilt, ik zie echt geen aanleiding om een i7 te kopen als je geen videobewerking doet, en 100 euro meer daarvoor is onzin imho. Je kan er altijd nog een i7 van maken, maar reserveer die 100 euro nu maar
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 235,90 | € 235,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
| 1 | Seagate Barracuda HDD.15, 4TB | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Aerocool XPredator Evil Black Edition (EN56472) | € 109,24 | € 109,24 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | Corsair CX600M | € 59,04 | € 59,04 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 197,95 | € 197,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.322,36 |
Ik heb dit geheugen gekozen, is net zo snel alleen goedkoper, en ook goed.
Ik heb je tweede hardeschijf erin gedaan voor backups, 3 TB.. en de SSD van Samsung PRO met het goede geheugen.

Dat maakt hem duurder.
Deze voeding staat hoger aangeschreven dan de Coolermaster, en is ook 600W, maar wel een beter merk en certificering.
Het meoderbord is net zo goed, al dan niet beter en wordt ook door iedereen hier gekocht.

Zie populariteit
HDD is wel goed, maar je kan best een goedkopere 4 TB nemen op 5900 toeren als je de SSD gebruikt, qua performance merk je er dan helemaal niks van.
De Scythe Mugen is heel erg geschikt voor overclocken in de toekomst en dat kan ook goed met deze i5 K

Ik snap niet waarom je voor de veel duurdere koeler kiest op moment
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 17-06-2013 23:47
]