Nu alvast 7950 kopen?

Pagina: 1
Acties:

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-02 18:42
Hallo,

Ik ben van plan om over +- een maandje een nieuwe pc te bouwen.
Er stond een 7870 xt in de planning, maar die is laatste tijd enorm in prijs gestegen dus zoals het nu lijkt ga ik daar van afstappen.

Vandaag zag ik echter opeens een leuke aanbieding van Pixmania: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Een HD 7950 voor €240, en daarnaast ook nog een 3 triple-A games.

Mijn totale budget is €800, en ik zou er hierdoor een beetje overheen gaan, maar het is wel een hele goede kaart voor relatief weinig geld. Ik ben echter bang dat dit een aanbieding is die vrij snel afgelopen zal zijn (kan het nergens vinden).

Ik kan echter niet heel veel over deze kaart vinden op internet, maar voor zover ik weet is Sapphire een redelijk goed en betrouwbaar merk.
Nou rest mij de vraag: is het slim om deze kaart nu te kopen, en de rest van mn systeem dan maar over een paar weken, of moet ik deze laten gaan en hopen dat er een betere kaart/aanbieding is dan zodat ik alles in 1 keer in elkaar kan zetten?

Alvast bedankt!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Die kaart is nu zelfs nog goedkoper, namelijk 235 euro.
Ik denk niet dat je snel een goedkopere HD 7950 zal vinden.
Ik vind deze prijsdaling al erg opmerkelijk.
Als ik jou was zou ik die kaart nu nemen en dan de rest van het systeem later kopen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

bij pixmania zou ik niet bestellen.. zit in frankrijk

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

millman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:53:
Ze zijn inderdaad niet briljant, maar zoals in TS geval, oftewel je hebt helemaal geen haast, is het geen probleem. De rest van je systeem komt toch later, als je het geen probleem vind om een weekje op je kaart te wachten is er met pixmania weinig aan de hand.

• thescorpi0n
Zinloos1 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:48:
Die kaart is nu zelfs nog goedkoper, namelijk 235 euro.
Ik denk niet dat je snel een goedkopere HD 7950 zal vinden.
Ik vind deze prijsdaling al erg opmerkelijk.
Als ik jou was zou ik die kaart nu nemen en dan de rest van het systeem later kopen.
Ja, €240 met verzendkosten :p.
Ik zit er nu wel erg over te twijfelen.
Ik heb er al eens eerder besteld, en dat ging prima. Echter ging dat over een muis van €50, en dit over een videokaart van €240. Toch een redelijk verschil.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik heb ook eens een headset gekocht bij Pixmania..
Die zeiden toen er iets stuk ging, ja ga maar naar de fabrikant.
Nou was dat logitech en ging dat heel makkelijk, maar toch inderdaad wel iets om over na te denken.
Toch denk ik niet dat je snel weer een deal ziet als dit. Die kaarten komen zelden onder de 270.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:12
Voor die €30 voordeel zou ik geen maand van te voren een product kopen, vooral zo'n kaart niet.
Wat als die kapot is en je test 'm pas een maand later? Dan kun je geen aanspraak maken op een Doa.

Die games zijn opzich wel leuk erbij gratis..

• thescorpi0n
Draakje5 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:12:
Voor die €30 voordeel zou ik geen maand van te voren een product kopen, vooral zo'n kaart niet.
Wat als die kapot is en je test 'm pas een maand later? Dan kun je geen aanspraak maken op een Doa.

Die games zijn opzich wel leuk erbij gratis..
Ja, daar heb je wel een sterk punt..
Dat is een groot nadeel, aangezien je dan toch een redelijk prijzig gokje neemt.
Het is echter wel een hele mooie aanbieding die zich waarschijnlijk niet snel weer voor zal doen..
Ik kan in principe als hij DoA is ook gewoon zeggen dat hij na 2 weken stuk is gegaan, maar ja.
Het is wel een groot risico waarvan ik nogsteeds niet zeker weet of ik bereid ben hem te nemen.
Als ik het niet doe, dan neem ik echter wel een andere, goedkopere kaart, omdat mijn budget al redelijk hard omhoog is geschoten, en ik er niet nog eens €30 bovenop kan hebben.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-02 11:43
Bedrijf zit in frankrijk ja
maar ze versturen uit een magazijn in nl

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik snap alle haat tegen pixmania niet. Het is gewoon een dozenschuiver, net als meer bekende bedrijven hier. Niks mis mee. Is de aftersales geweldig? Niet altijd. Is de site ruk? Best wel.

Maar het is geen criminele bende.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Voor ~255 kan je ook een Asus GTX660 Ti overwegen en gewoon in NL bestellen;
- pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2O-2GD5
Je hebt zelfs kans dat als de GTX760 (ti) over een week (oid) gelaunched wordt, de prijzen van de GTX660 Ti nog wel wat verder zullen zakken. Dan is die kaart ook gewoon heel interessant, want presteert redelijk gelijkwaardig aan de HD7950, vooral als je gewoon op een enkel 1080p scherm speelt.

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-02 20:07
Om je enigszins gerust te stellen, ik heb best wel een goede ervaring met de aftersales van pixmania.
Destijds een hd5770 besteld voor 150 euro, de bevestiging hiervan bleek verbogen ( was heel makkelijk zelf weer om te buigen ), heb hier een foto van gemaakt, naar pixmania opgestuurd. Kreeg meteen een mailtje dat er een nieuwe hd5770 verstuurd was, de "kapotte" mocht ik houden :)

Doe er je voordeel mee!

Verwijderd

Kopen! :)

Twijfelen over wanneer het juiste moment is om in te stappen met een kaart zorgt dat je nooit meer een kaart zult kopen.

Als je een crossfire ready plankje hebt kan je later altijd nog uitbreiden. Teminste dat is bij mij het geval. Als games minder zouden gaan lopen kan ik altijd nog uitwijken naar een 2de kaart voor in crossfire.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik zou sowieso uitkijken met dure dingen en de post algemeen... ik zi tnu al 2 weken op mijn GTX titan te wachten die opeens is verdwenen in distributiecentra. (tracktrace), wellicht gestolen
Internationaal moet je echt geen dingen kopen .. mischien max voor 50-100-euro.. dan ben je het zeker kwijt bij een kleine fout, en iedereen die elkaar aanwijst.

[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 17-06-2013 12:01 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:57:
Je hebt zelfs kans dat als de GTX760 (ti) over een week (oid) gelaunched wordt, de prijzen van de GTX660 Ti nog wel wat verder zullen zakken. Dan is die kaart ook gewoon heel interessant, want presteert redelijk gelijkwaardig aan de HD7950, vooral als je gewoon op een enkel 1080p scherm speelt.
Als je die bandwith van de 660ti flink onderhanden neemt, wel idd.
Daar slaat die 660 de plank mis.. bandwith..

7950 is de betere keus hoor, 384 bit.. en 3gb is meer futureproof.. daarnaast heeft het een flinke OC potentie.
1100mhz is geen uitzondering voor de core... en dan is die kaart echt extreem snel!!! BF3 op ultra echt vloeiend

wat een 7950 niet kan kan een 7970 ook niet, dus top kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door A87 op 17-06-2013 12:07 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-02 10:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:57:
Hij vraagt toch niet naar een NVidea kaart ? >:)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
Ik heb in het verleden ook geregeld producten gekocht via Pixmania, heb ooit 1 product gehad wat helaas defect was na een paar maanden. Contact gehad met Pixmania en ze hebben een nieuwe opgestuurd zonder er extra voor te hoeven betalen. (Oke, het was een SD kaart, maar het gaat om het idee) welke toen rond de 75 euro was *32GB)

Alternate is een Duits bedrijf... Maar verzend uit Nederland.
Pixmania is een Frans bedrijf.... Maar verzend uit Nederland.

Wees daar iig niet bang voor :)

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
da_PSI schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:22:
Alternate is een Duits bedrijf... Maar verzend uit Nederland.
Pixmania is een Frans bedrijf.... Maar verzend uit Nederland.
Afgezien van het Duitse moederbedrijf is Alternate Nederland gewoon helemaal Nederlands. Als klant van Alternate Nederland heb je helemaal niets met Alternate in Duitsland te maken en hoef je spullen voor garantie ook niet naar Duitsland te verzenden. De twee bedrijven zijn dus totaal niet vergelijkbaar.

Ik koop regelmatig spullen van buitenlandse websites, maar goederen waarbij een hogere kans is dat ik van garantie gebruik moet gaan maken (en grafische kaarten vallen daar zeker onder) koop ik liever van een bedrijf met een winkel die ik redelijk in de buurt kan bezoeken. Daar wil ik best iets extra voor betalen.

Ik zou dus even wachten of Nederlandse aanbieders ook hun prijzen laten zakken.

[ Voor 6% gewijzigd door evEndzhar op 17-06-2013 13:30 ]

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
evEndzhar schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Afgezien van het Duitse moederbedrijf is Alternate Nederland gewoon helemaal Nederlands. Als klant van Alternate Nederland heb je helemaal niets met Alternate in Duitsland te maken en hoef je spullen voor garantie ook niet naar Duitsland te verzenden. De twee bedrijven zijn dus totaal niet vergelijkbaar.

Ik koop regelmatig spullen van buitenlandse websites, maar goederen waarbij een hogere kans is dat ik van garantie gebruik moet gaan maken (en grafische kaarten vallen daar zeker onder) koop ik liever van een bedrijf met een winkel die ik redelijk in de buurt kan bezoeken. Daar wil ik best iets extra voor betalen.

Ik zou dus even wachten of Nederlandse aanbieders ook hun prijzen laten zakken.
Pixmania hoef je ook niet naar Frankrijk te sturen. Over alternate kan ik niks zeggen ivm werk...., de klant zit niks van Duitsland maar binnen het bedrijf wel (ivm werk kan ik niet meer kwijt)

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:12
Alternate gaat dus ook naar duitsland maar stuur je gewoon naar alternate in nederland

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
da_PSI schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:42:
Pixmania hoef je ook niet naar Frankrijk te sturen.
Weet je dat zeker?
Wij delen u mee dat de producten naar Frankrijk moeten worden geretourneerd.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/voorwaarden.html#cgv_10
Over alternate kan ik niks zeggen ivm werk...., de klant zit niks van Duitsland maar binnen het bedrijf wel (ivm werk kan ik niet meer kwijt)
Dat Alternate Nederland zelf wel met het moederbedrijf te maken heeft is logisch, daar is het ook een dochterbedrijf voor. Dat is hier verder niet zo relevant.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wel een paar topgames erbij zeg!!
winkelprijs hiervan is al 100+ euro.
games Crysis 3, Bioshock Infinite, Tomb Raider en FarCry 3 Blood Dragon.

zorgen maken over de aftersales is niet erg nodig, moeilijk doen ze niet.
topdealtje imo, overclock beest, goede koeler, kaart die jaren meekan.

Nukezone FTW

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
A87 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:02:

wat een 7950 niet kan kan een 7970 ook niet, dus top kaart.
Onzin, een 7970 is gewoon beter. Zelfs als je precies dezelfde bios er op flasht, met de 7950 op de 7970 clocks laten lopen dan is een 7970 nog steeds ongeveer 5% beter. En een 7970 kun je ook gewoon overclocken hoor.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• bmmtj
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-02 23:36
Dus die 5% is doorslaggevend op wat een kaart wél of niet kan?

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Gratis games tot 14 juni volgens voorwaarden..

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
bmmtj schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:50:
Dus die 5% is doorslaggevend op wat een kaart wél of niet kan?
Die 5% geldt alleen wanneer je de 7950 dusdanig overclockt dat hij op 7970 clocks draait en de 7970 gewoon op stock clocks laat draaien.

Als je de 7970 daarentegen ook flink overclockt (naar 1200mhz ofzo), dan is het verschil veel groter (lees 10-20% ). En dan kan het prima zijn dat een 7970 Battlefield 3 in eyefinity BIJVOORBEELD op ultra kan draaien, en een 7950 niet.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• thescorpi0n
TWeaKLeGeND schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:58:
Gratis games tot 14 juni volgens voorwaarden..
Oh, ja, dat staat er inderdaad in kleine lettertjes bij.
Ik heb Pixmania gemaild omdat er nog wel een plaatje bij staat, waarop ik (binnen een kwartier, kudo's!) het volgende antwoord kreeg:
Aangezien deze actie nog wel staat aangeboden op de pagina, gaan wij navraag doen. Vooralsnog dient u van deze specificatie uit te gaan en is deze actie dus afgelopen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:43
ow dat is jammer, maarja dat zie je vaker als je laat afschrikken door alle paniekere mensen met slechte ervaringen op tweakers :S

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• thescorpi0n
Voor het geval iemand nog hetzelfde idee had om deze kaart te kopen: Ik heb er nog een 2e mail achteraan gestuurd waarop ik het antwoord kreeg dat deze actie inderdaad niet meer geldig is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 03:16:
Kopen! :)

Twijfelen over wanneer het juiste moment is om in te stappen met een kaart zorgt dat je nooit meer een kaart zult kopen.

Als je een crossfire ready plankje hebt kan je later altijd nog uitbreiden. Teminste dat is bij mij het geval. Als games minder zouden gaan lopen kan ik altijd nog uitwijken naar een 2de kaart voor in crossfire.
Zeker niet! Best even wachten! Binnen 5 dagen komt waarschijnlijk nvidia op de proppen met een nieuwe kaart in dit segment. Dan zullen de prijzen mss nog zakken, mogelijk kan je dan ook de nvidia kaarten goedkoper kopen en dan daar voor hetzelfde geld een betere kaart krijgen ... wachten, wachten, wachten! In een maand kan teveel gebeuren ... de prijzen gaan zeker niet stijgen! 8)
Pagina: 1