Hallo allemaal,
Ik wil voor het eerst mijn eigen pc in elkaar zetten en heb inmiddels redelijk wat studie gedaan naar wat mogelijk is, maar wil wel graag jullie advies hebben voordat ik alles aanschaf:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (guild wars 2, bioshock 3, kan niet wachten op elder scrolls online)
Naast gamen maak ik af en toe muziek met een midi-keyboard in cubase 5 en gebruik ik synths als Omnisphere. Dit is niet heel professioneel en ik gebruik het meer om sampletjes te maken zodat ik met mijn elektrische gitaar daar lekker op kan soleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1250,- inclusief windows 8
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Muis en toetsenbord gaan mee.
- Als hoofdbeeldscherm heb ik een LG Flatron E2441T,
- Ik heb als tweede beeldscherm een ACER AL1951, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik muziek aan het maken ben of in word bezig ben en daarnaast internet open heb staan.
- DVD/RW optische drive
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een goede desktop en Windows 8
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil in de toekomst makkelijk een tweede videokaart bij kunnen prikken als de GTX770 wat goedkoper is geworden. De voeding moet dus direct al goed zijn.
Ik wil de processor graag overklokken (richting de 4,3GHz).
Dit heb ik inmiddels samengesteld:
Vragen:
Is de voeding goed genoeg? Ik lees namelijk ook regelmatig ergens dat voor SLI en overclocken een 750 Watt voeding wordt aangeraden?
Het systeem is vooral ingericht op gamen, maar ik neem aan dat mijn muziekprogramma's er ook prima op draaien?
Verder heb ik geen idee of het moederbord goed genoeg is voor 2 GTX 770 videokaarten of dat er betere/goedkopere alternatieven zijn?
En last but not least: Kan het systeem eventueel nog wat goedkoper zonder veel prestatieverlies.
Alvast hartelijk bedankt!
Ik wil voor het eerst mijn eigen pc in elkaar zetten en heb inmiddels redelijk wat studie gedaan naar wat mogelijk is, maar wil wel graag jullie advies hebben voordat ik alles aanschaf:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (guild wars 2, bioshock 3, kan niet wachten op elder scrolls online)
Naast gamen maak ik af en toe muziek met een midi-keyboard in cubase 5 en gebruik ik synths als Omnisphere. Dit is niet heel professioneel en ik gebruik het meer om sampletjes te maken zodat ik met mijn elektrische gitaar daar lekker op kan soleren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1250,- inclusief windows 8
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Muis en toetsenbord gaan mee.
- Als hoofdbeeldscherm heb ik een LG Flatron E2441T,
- Ik heb als tweede beeldscherm een ACER AL1951, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik muziek aan het maken ben of in word bezig ben en daarnaast internet open heb staan.
- DVD/RW optische drive
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een goede desktop en Windows 8
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil in de toekomst makkelijk een tweede videokaart bij kunnen prikken als de GTX770 wat goedkoper is geworden. De voeding moet dus direct al goed zijn.
Ik wil de processor graag overklokken (richting de 4,3GHz).
Dit heb ik inmiddels samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 135,50 | € 135,50 |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 357,10 | € 357,10 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,39 | € 54,39 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 83,79 | € 83,79 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,23 | € 26,23 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,60 | € 141,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.249,- | |
Vragen:
Is de voeding goed genoeg? Ik lees namelijk ook regelmatig ergens dat voor SLI en overclocken een 750 Watt voeding wordt aangeraden?
Het systeem is vooral ingericht op gamen, maar ik neem aan dat mijn muziekprogramma's er ook prima op draaien?
Verder heb ik geen idee of het moederbord goed genoeg is voor 2 GTX 770 videokaarten of dat er betere/goedkopere alternatieven zijn?
En last but not least: Kan het systeem eventueel nog wat goedkoper zonder veel prestatieverlies.
Alvast hartelijk bedankt!